Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Historiske nummerplader

Tags:
No tags yet.

(permalink) duck Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:
Her kommer så et rigtig godt spørgsmål........ Kan man få "ønske" historiske nummerplader ? (jeg ved nemlig lige hvad der skal stå på min så ;-) )


A38 ?
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) langeberg Member
Skrev for 16 years siden | | | |
T117
(permalink) MichaelVogn Member
Skrev for 16 years siden | | | |
lige et hurtig spørgsmål... kan man få historiske nummerplader på en bil der imopteret?
-------------------------------------------
Michaelvogn@hotmail.com
(permalink) Split261 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja det kan man, bare bilen er fra før d. 1/4-58.
I 2011 kan du få hvis bilen er fra 1/4-58 - 1/4-76

Split
-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Split 261 ] 1/4-76
Split


jeg har hørt det er 71 før folk går bagover af begejstring - men jeg vil ikke udelukke du har ret ;0)
det er vel ikke endelig besluttet helt endnu
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 16 years siden | | | |
duck skrev:
Rasser skrev:
Her kommer så et rigtig godt spørgsmål........ Kan man få "ønske" historiske nummerplader ? (jeg ved nemlig lige hvad der skal stå på min så ;-) )


A38 ?


Nej desværre, den er allerede i brug, men B52 kan du godt få;););)
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Imopteret ? Skal den skilles ad først eller kan man nøjes med at sende den til renovation ?

Kryogenimplanterede ventilstammer ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
[quote=Split 261 ] 1/4-76
Split



jeg har hørt det er 71 før folk går bagover af begejstring - men jeg vil ikke udelukke du har ret ;0)
det er vel ikke endelig besluttet helt endnu


I følge de sidste oplysninger fra mHs, så bliver det stadig en realitet i 2011 og serien går op til 1976.
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Split261 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
[quote=Split 261 ] 1/4-76
Split



jeg har hørt det er 71 før folk går bagover af begejstring - men jeg vil ikke udelukke du har ret ;0)
det er vel ikke endelig besluttet helt endnu


Hej Ib, de steder jeg har læst står der 1/4-76 men der er tale om de vil lave det løbende frem til 2011 om det bliver til noget ved jeg ikke.
Split
-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
så har jeg bestilt i dag til min uregistrerede bil og ikke endnu synede bil - så må vi se hvor lang tid leveringstid der er , skulle jo gerne til bug run ...

det er sgu godt det ikke er ambulancer der har den slags leveringstid - shit man ;o(
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Tonny Larsen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:
Her kommer så et rigtig godt spørgsmål........ Kan man få "ønske" historiske nummerplader ? (jeg ved nemlig lige hvad der skal stå på min så ;-) )


Så vidt jeg ved er det Motor Historisk Samråd, som tildeler numrene. Hvis man kender det gamle registrerings nummer på sit køretøj, vil man kunne få det igen, med mindre det allerede er brugt. Hvis man ikke kender det, bliver man tildelt et nummer som hører til det område man bor i, og som passer til den årgang køretøj man har.
Jeg prøvede at få et "ønske nummer" da jeg skulle have til min, men den gik ikke.

http://www.motorhistorisk.dk/

-Tonny
-------------------------------------------
http://www.barndoor.dk
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 16 years siden | | | |
For my onsdag bil, its a 56 and it took only 1 month to get them.
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 16 years siden | | | |
Yankiebar skrev:
For my onsdag bil, its a 56 and it took only 1 month to get them.


When was that?
They got a new supplier March 1st-2008
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Mette skrev:
They got a new supplier March 1st-2008


now made in Taiwan eller hvad ;o)

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
Mette skrev:
They got a new supplier March 1st-2008


now made in Taiwan eller hvad ;o)



Ha ha - nej Tyskland. :wink:
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ordnung musst sein så - det er jo ikke umiddelbart så skidt så - men det betyder sikkert længerer leveringstid kunne jeg forestille mig - og lige nu er det ikke poistivt , men lad os nu se - det er ikke sikkert det går så galt jo.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
ordnung musst sein så - det er jo ikke umiddelbart så skidt så - men det betyder sikkert længerer leveringstid kunne jeg forestille mig - og lige nu er det ikke poistivt , men lad os nu se - det er ikke sikkert det går så galt jo.


Nej slet ikke.. Thomas nævnte at de var blevet bedt om sige 3 mdr for ikke at skuffe folk, da han var ude at bestille sine i sidste måned. Men det var nok også kun fordi han spurgte.
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) MPA Member
Skrev for 16 years siden | | | |
En Skrækhistorie!!

Så fik jeg bestilt historiske plader til min oval, men det var og er slet ikke uden problemer...

Min Oval er som sagt importeret fra Sverige og jeg manglede i føste omgang den originale 2. part af den svenske reg. attest. Derfor måtte jeg søge om tilladelse til at få bilen synet og registrering hos rigspolitiet.
Da jeg i dag så ville op og bestille de historiske nummerplader pga. den lange leveringstid opstod der nye problemer. Denne gang er problemet 1. reg dato på bilen hvor der står 26/6-1998 og IKKE XX/XX-1955, den ansatte hos Skat mente at jeg ikke kunne få de sorte plader til den som jeg regnede med.
Problemet er tilsyneladene at hverken Vägverket eller Centralregistret i Sverige har oplysninger på bilen imellem 1955 og 1998!! - sindsygt:-(
Jeg tænkte straks på om jeg så skulle betale toldafgift af en VW Oval fra 1998?? og dvs. $$$$$ til skat.......de grå hår begyndte bare at springe ud i hovedbunden!
Nå men de synes bare at jeg skulle tage chancen og prøve at bestille pladerne alligevel da bilen jo er fra 1955 og det kan jo bevises fysisk og på stelnummeret.
Så nu er der betalt de 2480,- som de skulle have.
Jeg kontaktede så formanden for motorhistorisk samråd da jeg kom hjem og han ville bare se noget dokumentation som f.eks. billeder af bilen og noget data fra importen af bilen..inden han kunne give grønt lys.
Han bad mig om at kontakte SMC biler, men de havde ikke noget data på bilen - da bilen jo nok er importeret til Sverige. Så kontaktede jeg Svenska Volkswagen og de kunne heller ikke bidrage med noget positivt:-(
Nu har jeg så bestilt om "fødselselsattest" på bilen fra Volkswagen Automuseum og det håber jeg så går an.....

Konklusion:

Pas på med hvad du køber i Sverige af gl. VW'er!! - tjek altid at papirer osv. er i orden, + div. fusk, svejseklamp, svensker løsninger osv osv. - Det er en meget bekostelig affære når det går galt, både tidsmæssigt og pengemæssigt!!
Havde jeg kunne spole tiden tilbage havde jeg nok købt en dansk 1955 bund og bygget den op på denne istedet.

Mvh.
Martin
(permalink) MPA Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Forresten..

jeg talte jo med formanden for motorhistorisk samråd og han fortalte at en af de grunde til at leveringstiden på historiske plader er op til 3 mdr, er pga. at Skat ikke har styr på deres papirer og ikke arbejder optimalt. De har jo lige overtaget det hele fra politiet og det går overhovedet ikke pt.
Udover det er det rigtigt som Mette siger med at de har fået en tysk leverandør til lave de emalie plader. De har endnu IKKE set det føste eksemplar fra den nye leverandør!
De samler heller ikke sammen til en produktion, men skulle trykke dem løbende som bestillingerne kommer ind fra folk.

Bortset fra det anede dem hos Skat dårligt nok hvordan de skulle gribe sådan en sag an med historiske plader, da jeg var deropppe i dag - jeg brugte 2 1/2 time på at vente.

(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 16 years siden | | | |
Mette skrev:
Yankiebar skrev:
For my onsdag bil, its a 56 and it took only 1 month to get them.


When was that?
They got a new supplier March 1st-2008


Before xmas last year.
(permalink) Speedy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
http://www.nrpl.dk er en super side :)
(permalink) Kong Box Member
Skrev for 16 years siden | | | |
SKAT burde da støtte http://www.danskemaljedesign.dk i Rudkøbing og få nummerpladerne lavet der...

De må i hvert fald hellere få styr på deres leverandør inden 2011, for der bliver nok bestilt en del sorte plader!
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej

Jeg har lige været ude og bestille historisk nummerplader i dag. Jeg spurgte om de stadig mente at ventetiden er 3 mdr. Desværre var svaret ikke helt som håbet.
Lige nu tør de nemlig slet ikke sige noget om leveringstid. Hun fortalte, som tidligere nævnt at de jo har skiftet leverandør. Indtil videre har de ikke fået en eneste af de historiske nummerplader hjem. De var meget spændt på at se dem! - ja tak, det er jeg så også :wink:
Nå, men hun fortalte at de nu har fået produktionen op at stå for de andre plader, og de er igang med at indhente det forsømte. Hun håbede at de historiske nummerplader snart ville begynde at ankomme.
Så lige nu er det helt uvidst hvor lang tids det tager at få de sorte plader.. øv øv..
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
vi er tre her i randers der håber de når det inden bugrun - ellers har vi ingen plader og kan ikke køre i luftkølet derop - lejede prøveplader duer jo ikke i sverige - og gi 1200 kr for et sæt hvide man bare kan smide ud når de sorte kommer gør jeg bare ikke - så vi krydser fingre...

hvilken bil er de til Mette ?
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Selv noget så simpelt som 3 nummerplade til allerede indregistreret bil, loves til 3 uger, men har netop ventet 10 uger.
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk

Reply »

You must log in to post.