Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Historiske nummerplader

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mette Administrator
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
vi er tre her i randers der håber de når det inden bugrun - ellers har vi ingen plader og kan ikke køre i luftkølet derop - lejede prøveplader duer jo ikke i sverige - og gi 1200 kr for et sæt hvide man bare kan smide ud når de sorte kommer gør jeg bare ikke - så vi krydser fingre...

hvilken bil er de til Mette ?


Jeg krydser fingre for at I når at få dem... kender efterhånden mange der venter..

Ja, jeg er kommet til at købe en bil mere. Ikke en VW denne gang, så det skal jeg jo ikke rigtig "plage" jer med. :wink:

AircooledBoxer skrev:
Selv noget så simpelt som 3 nummerplade til allerede indregistreret bil, loves til 3 uger, men har netop ventet 10 uger.


Uha det bekræftede jo så lige at de er bagefter.. men der er da håb forude for dig Morten, når hun siger de er i gang med at indhente det tabte på den front.
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
de må jo heller ikke være for hurtige - jeg skal lige ha bilen synet først - hvad er max grænsen egentlig for den tid motorkontoret vil ha dem liggende - er der nogen der ved det ???
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 16 years siden | | | |
6 måneder Ib :-)
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det er surt - vi venter på en plade til en Nimbus som er ved at blive færdigsamlet. Er pladen ikke kommet når cyklen er færdig får den hvid nummerplade indtil den anden kommer. Der er sgu så lidt sommer herhjemme, så 600 kr er ikke hvad der skal holde mig fra at nyde den - specielt ikke når man holder det op mod hvad det ellers koster at lave en total renovering.

og igen det er surt med 1250 kr til hvide plader indtil de andre kommer, men det svarer til 12 dage på prøveplader.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
(permalink) Fridolin Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jeg blev ringet op fra "skat" at mine historiske plader var kommet (små 3 måneder), men da jeg kom ud til Sluseholmen (mit registrerings-kontor i KBH.) kunne de ikke finde pladerne på mit navn..
jeg var i februar blevet ringet op af en fra MHF ang. hvilket nummer jeg var blevet tildelt, så da jeg kunne fremligge dette nummer for "skat" var det pludselig ikke noget problem at finde mine plader på lageret!!..
Så til jer som venter på historiske nummer-plader sørg for at have det tildelte nummer med når du skal have dem udleveret..
God sommer...

-------------------------------------------
berg.m@webspeed.dk
22772343
(permalink) jankjerbye Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Noget nyt om os stakler med vogne fra 70erne? Man kunne jo være fristet til at spille blåøjet og bare bestille til sin 73er og se hvad der sker..
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 15 years siden | | | |
jankjerbye skrev:
Noget nyt om os stakler med vogne fra 70erne? Man kunne jo være fristet til at spille blåøjet og bare bestille til sin 73er og se hvad der sker..


Det er først fra 1/4-2011 du kan få historiske plader til den.
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) jankjerbye Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Ja det ku jeg læse mig frem til... Jeg læste også ord som "løbende" og "begyndende i 2009" o.s.v. Og at SKAT ikke selv var 100% klar over hvordan det fungerede.. Så det var bare en strøtanke at spille selvsikker og bestille.. Og se hvad der skete. 8)

Well.. wishfull thinking.. i know..
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 15 years siden | | | |
Det vil bare være spild af din egen tid. De kigger på registrerings attesten ved bestilling og så får du jo bare at vide at den ikke er gammel nok.
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) princip900 Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hvad koster historiske nummerplader??
-------------------------------------------
Morten Madsen fra 2730 Herlev madsen@swim.dk kører 1303 LS cabriolet
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
princip900 skrev:
hvad koster historiske nummerplader??



ca 2400 mener jeg - og din bil skal være ældre end 1959
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 15 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
princip900 skrev:
hvad koster historiske nummerplader??



ca 2400 mener jeg - og din bil skal være ældre end 1959


Bare lige en lille præcisering. De koster 2480 kr og skal betales ved bestilling og bilen skal være indregistreret første gang før 1/4 1958.

Fik i øvrigt en mail fra en god ven i går med lidt info.. det kan I da lige få.

Citat Stig:
"Hej med jer i gamle køretøjs entusiaster (ja, det er også jer, der er ved at være gamle, ikke kun køretøjerne:-)

Jeg har samlet lidt info og links vedr. dette emne, da Frank og jeg havde det oppe og vende i lørdags, og så tænkte jeg, at der måske også var andre som kunne bruge det, og måske svare på mit lille spørgsmål...?

Lidt interessant er det at:

Historisk korrekte nummerplader får et geografisk korrekt kendingsbogstav. Det er Motorhistorisk Samråd, der bestemmer kendingsbogstavet, mens Centralregistret for motorkøretøjer bestemmer løbenummeret.

Samt lidt sjovt at (hvis jeg har forstået det rigtigt, korriger gerne):

Før 1/1 1969 fulgte nummerpladen ejeren (dvs. at hvis ejeren skiftede køretøjet ud, beholdt han/hun nummerpladen til det næste køretøj). Dog med den undtagelse, at hvis ejeren flyttede bopælsamt (og fra 1/4 1958 åbenbart også politikreds) skulle køretøjet have ny en ny nr. plade. Jeg er i tvivl om een ting som i måske kan hjælpe mig med; beholdt ejeren nummeret, og var det kun (for)bogstavet som blev udskiftet? For så giver det jo lidt mening. Eller skulle både bogstav og nummer skiftes? Jeg tror dog mest på det sidste, da centralregisteret blev indført fra 1/11969.

Det ser ud til at også biler efter 1/4 1958 snart har mulighed for at få historiske nummerplader (sorte med 2 bogstaver). Og det er jo glædeligt for dem som ønsker det. Det ser ud til at blive muligt fra år 2011. Følg udviklingen på MHS's hjemmeside. Jeg vedhæfter et nyhedsbrev som beskriver årsagen til at det tager tid.

En nem lille oversigt mm:

http://www.nordiskveteran.dk/abweb/pc?pid=pagab_p_t_nvf_nummerplader

En grundig oversigt:

http://home4.inet.tele.dk/gtw/nrpl-typer

Og alle bogstavkoderne, amtsmærker:

http://home4.inet.tele.dk/gtw/amtsmaerker.htm

Motorhistorisk samråd:

http://www.motorhistorisk.dk/

Skat's hjemmeside:

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1720184&vId=0 "

-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Halløj i skuret.

Har netop afhentet et sæt historiske nummerplader. Bestilte d. 01/08-2008 og fik besked om, at jeg kunne afhente dem engang i sidste uge, så der er stadig en del leveringstid på pladerne.

Jeg mangler dog en god løsning på at montere dem, da der ikke er ramme på bagsiden eller forborede huller i pladen. Farverne er i øvrigt mere matte end jeg havde regnet med, men sådan er det jo nok...

Hvordan har I monteret jeres?

Det er vel ikke smart at bore i pladerne?

På forhånd tak :-)
(permalink) Fridolin Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Anonym skrev:
Halløj i skuret.

Har netop afhentet et sæt historiske nummerplader. Bestilte d. 01/08-2008 og fik besked om, at jeg kunne afhente dem engang i sidste uge, så der er stadig en del leveringstid på pladerne.

Jeg mangler dog en god løsning på at montere dem, da der ikke er ramme på bagsiden eller forborede huller i pladen. Farverne er i øvrigt mere matte end jeg havde regnet med, men sådan er det jo nok...

Hvordan har I monteret jeres?

Det er vel ikke smart at bore i pladerne?

På forhånd tak :-)

Der var huller boret i mine( maj 2008 )der er måske sket en fejl med dine plader?...

-------------------------------------------
berg.m@webspeed.dk
22772343
(permalink) __SVK Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hmm. Søren K hér. Kan vel lige så godt få oprettet en profil...

Afhænger det evt. af typen?

Dem jeg har fået er med ét kendingsbogstav og 4 tal. Udgaven lige før vantepladen med løbenummeret hvor vanten er placeret på de efterfølgende modeller.

Der er heller ikke nogen bukket kant på pladerne, som jeg ellers har set, men det er måske normalt nok?

Reply

You must log in to post.