Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  porsche 912, hvilken type undervogn bagtil?

Tags:
No tags yet.

(permalink) roaddude Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har en porsche 912, den samme IRS - undervogn bagtil, som en vw 1302/1303? Synes umiddelbart de ligner meget hinanden, er nygerrig at høre om det er samme system, hvis man evt. skal bruge dele.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nej den passer med 911

1302-03 passer med 924-44
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er en 911 undervogn som Frank skriver, men det er kun mage til 911 fra 1964-1968, altså short wheel base.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Mjah! Delene passer vist endda i undervognene, men baghjulet kommer til at sidde forkert i hjulkassen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) roaddude Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvad med karossen på 911 og 912 er de ens? Har en 1968 911 og 912 ens bremsesystem?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
I samme årgang er bilerne i store træk ens. Men der er sikkert større bremser på en 160 HK end på en 90-110 HK.
Men nu skal I vist til at skifte hjemmeside.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) roaddude Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ok tak for svarene, den er jo ikke alt for langt væk fra en vw med en 356 motor eller en type 4 som 912E
(permalink) warp Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Med google kan du ret let finde alle forskellene mellem 911 og 912, men 912 er basseret på den tidlige 911, men har bare fået en 356 motor i stedet for den flade 6'er som 911 har. Ud over det er der heller ikke så meget udstyr i en 912 som i 911.
...men brug google eller spørg videre på http://www.early911.dk

-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Mark S Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Alex, hvor vil du hen med det?
(permalink) roaddude Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Overvejer at anskaffe en porsche 912, og så håbede jeg på at det var vw dele, som porsche havde brugt til denne model, da jeg er mest vandt til vw og vwdele er billigere.

Men når du nu spørger sådan, så fik jeg også den ide at det kunne være fedt at tage bagenden fra en 912 og flytte over i en vw bund med en fin 901 gearkasse. Så får man jo 5 gear uden at skulle rode med en geneberg 5 gears vw gearkasse. Kan det lade sig gøre? Er der nogen som kender prjekter hvor nogen ahr gjort det? Spørger mest af nysgerrighed.
(permalink) stoej Member
Skrev for 16 years siden | | | |
I marts udgaven af det tyske OldtimerPraxis er der en længere artikel om 912eren. En som købte en 912er fordi den var meget billigere end en 911er. Senere viste det sig at den var gennemhulet som en svejtserost, og han fandt ud af at pladedele var lige så dyre som fra en 911er. Den kostede en lille bondegård at rede, mens værdien ikke steg ligesåmeget som den ville have hvis det havde været en 911. Han var dog rigtig glad for den alligevel.
(permalink) jakob356 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har man en hullet 912, skal man vistnok bare købe en frygtelig masse fadøl til Søren J. Se bare her:

http://www.early911.dk/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=500

mvh
JAKOB
(permalink) E Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det vil være en fordel at finde en 912E den "lange" udgave og ikke short wheel base. Så får du bedre køreregenskaber og en (914) motor :-)

Med den rigtige opsætning kan den sætte mange 911ere på plads rundt på en bane - Da den ikke er så tung i røven.

Men husk så snart der står Porsche på delene koster de os flere penge!

E
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Og en 901-gearkasse er slet ikke rar. Korte udvekslinger og et ekstremt dårligt gearskifte.
Men den KAN bygges i en VW. Den har f.eks. de to skrå flader bagest til de to små ophæng. Hullerne er bare ikke borede.
Der skal bygges et andet forreste ophæng og gearskiftet skal indbygges.
Det letteste er at få den stump tunnel med som gearstangen sidder i på en Porsche.
Men det hele er ikke bøvlet værd.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 16 years siden | | | |
JK skrev:
Har man en hullet 912, skal man vistnok bare købe en frygtelig masse fadøl til Søren J. Se bare her:

http://www.early911.dk/phpBB3/viewtopic.php?f=1&t=500

mvh
JAKOB


Hehehe tror sgu ikke jeg slipper med fadbamser...!
Men det er cool , for det er super arb.

Søren er bare cool. Og har sjovt værktøj

Men som frsnk skriver..
Kom over på early911.dk med os....

Der er også flinke folk som herinde.!

MvhPeter
-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Og en 901-gearkasse er slet ikke rar. Korte udvekslinger og et ekstremt dårligt gearskifte.
Men den KAN bygges i en VW. Den har f.eks. de to skrå flader bagest til de to små ophæng. Hullerne er bare ikke borede.
Der skal bygges et andet forreste ophæng og gearskiftet skal indbygges.
Det letteste er at få den stump tunnel med som gearstangen sidder i på en Porsche.
Men det hele er ikke bøvlet værd.


Hmmmm, hvad basere du det på Frank? Jeg har selv en klassisk 911'er, med 901 gearkasse, dvs. 1'ste gear til venstre og ned. Den går snorelige, godt gearskifte ved blød såvel som hård belastning. Et let og præcist gearskifte, måske har du været uheldig med din? Prøv evt. med en EPX GL4 olie, istedetfor den foreskrevne GL5.

mvh
JDamm
(permalink) E Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Sådan en 911 gearkasse er PR
(permalink) 1303Cab Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du skal finde en 923 gearkasse fra en 912E. 923 er en 915 ombygget til at tage type 4 motor. Geraskiftet er upræcist, har et Sein gate shifter i min 912E som virker fint. Der var kun 2099 912E og alle eksporteret til USA, så at finde en !! Den har også skive bremser fra en T2

Reply

You must log in to post.