Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvordan monterer man disse ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Jeg havde bestemt mig til ikke at udbrede mig om mit speedster projekt, men jeg kan simpelt hen ikke blive ved at holde mund.
Eller omvendt så er jeg fuld af respekt for Jer, der hævder ikke at have prøvet at bygge biler før, hvor det åbenbart lykkes at samle en bil ud af junk.
Som et eksempel har jeg taget et par billeder af en horngrill som fulgte med kromsættet.
Grillen ser fin ud, men så vender man den om !
Hvad gør man ?
skaevt.jpg
horngrill.jpg

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Speedster Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej.

Er boltene støbt ud i et stykker med horngrillen eller kan du skrue dem ud.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er jo imponerende!
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) FastOldPan Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Kan du ikke varme bolten op helt nede ved grillen med en lille gasbrænder, lige til den anløber, og så rette den forsigtigt op? Man kan jo eventuelt lægge grillen på en våd klud, så selve grillen ikke bliver så varm.

Når metallet anløber, er der ikke længere fare for at det knækker, da det tager hærdningen fra metallet.

Havde det været på en brille, så havde jeg gjort sådan, men nu er der jo tale om bildele, så jeg ved ikke om det virker. Men der er da bedre plads til det... ;)
-------------------------------------------
Mvh Sebastian Tlf: 3o38l889
Type14 Karmann Ghia '69 / Type2 T2b '75
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
De er skam monterede. For at gøre det perfekt så er boltene for korte til at nå igennem glasfiberkarrossen og da jeg ikke kunne finde nogen andre bolte med kinesisk havelågegevind, så kunne jeg skære gevindet op til M3 og samtidig rette det op.
Nu skal jeg lige have ombygget blinklygten, som er fra en Landrover af alle biler, så der også kan komme en stel der til.
Så kommer turen snart til baglygterne og dem er jeg blevet advaret imod af en der er vant til at restaurere Porscher.
Det helt sørgelige er jo at han er vant til at bruge de samme elendige dele, de koster bare 3-10 gange mere hos en "pårscheforhandler"
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) schakenda Member
Skrev for 17 years siden | | | |
er baglygeterne euro verisonen eller usa versionen.

jeg købte mine på Ebay fra usa med Rød/amber lygteglas, men jeg blev nød til at flytte rundt på lygtefatningerne for at det passede med blinklys fatning i det orange og lys bremslys i det røde.

det er noget L . O . R . T at rode med,
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Fedt med lidt historie og billeder fra dit "hemmelige" projekt Frank - kom endelig med mere af den slags :D

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Man skal ombygge fatningerne uanset om det er "US" eller "EURO". De betegnelser går kun på glassets farve.
Man kunne vel rent faktisk bedre bruge US-udgaven hvor det hele er rødt, hvis bare donorbilen er gammel nok.

Jeg vil gerne understrege at jeg ikke slår på forhandlerne, i dette tilfælde Kit og Buggyservice. Jeg er helt klar over at vi køber det der findes på markedet.

Der kommer ikke mere om mit projekt. Det bliver for surt at læse om, for bortset fra at afkorte bunden og trække ledninger, er det meste af tiden gået med at få ting til at passe eller virke.
Der er f.eks. ikke plads til pedalerne, så koblingen mangler ca. 7 cm. i at kunne trædes "i bund"
Jeg har set det på et par andre speedstere og siddet i dem. Koblingen kan ikke trædes ud. Bilen kører så rundt uden frigang i koblingen, så man henter den manglende vandring ved ikke at justere koblingen korrekt.
Jeg har ændret torpedovæggen så kobling og bremse nu har plads. Men der gik jo så lige et par dage med at lave støbeform og kloge lidt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Hej Frank

Tror man plejer at afkorte armen på koblingspedalen, så man kan træde den forbi/under den del af jernrammen, der rager ud lige der....

Såån er min lavet, dog ikke af mig. Frigangsjustering kan man ganske rigtig ikke bruge til så meget, hvis man skal kunne koble ud. Man får trænet ganske meget med venstrebenet ved bykørsel. Gad vide om alle Tygan/Chesil-speedsterejere ender med et rigtigt muskuløst venstreben??

Men din løsning virker da helt klart mere korrekt.

Mht. horngrillene, så fandt jeg nogle 3 mm maskinskruer og drejede nyt gevind.
Og monterede med låse skiver. Med lidt møje og besvær lykkedes det...

Lygterne og kromkvaliteten er heller ikke noget at skrive hjem om, men som du siger: Det er jo det, der findes på markedet. Husk forresten hjemmeklippede ca. 2 mm gummipakninger under forlygterne - ellers hopper lysstrålerne lystigt rundt.

Mvh.
Mr-M.

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Det er ikke lovligt at skære, bore og svejse i selve pedalarmen(ene)
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.