Jeg har en standard 1200 motor fra 62.
I følge Haynes skal afstanden ved ventiljustering på denne årgang være 0,30 ud og 0,20.
Ved alle andre årgange står der 0,10.
Når jeg sår læser på nettet, står der alle steder 0,15??
Jeg har lige stillet mine ventiler som Haynes foreskriver og de "klapper" helt vildt - så mit spørgsmål er om jeg bare skal stille dem til 0,15?
Martin
-------------------------------------------
herlak@me.com
Holder til i Herning
Det er det vi andre stiller dem til, hvis det vel og mærke er standard du kører med .... er det tunet motor med andre stødstænger skal den nok være lidt mindre ....
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
Super!
Det er en helt ganske almindelig standard motor.
Nu har jeg jo lige haft motoren startet bare for at konstatere, at det ikke lød godt.
Hvis jeg nu venter en 3-4 timer, er den så kold nok?
Tak for hjælpen.
Martin
-------------------------------------------
herlak@me.com
Holder til i Herning
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
Jo, men det er rigtigt at VW roder rundt i ventilspillerummet på de tidlige 34HK.
Noget med boltene der er skruet i topstykket osv.
Stil dem 0,15 så kører det.
Uanset om du stiller dem 0,30 eller 0,15 så lyder det ikke "helt tosset". Du må gøre noget forkert ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Tak
-------------------------------------------
herlak@me.com
Holder til i Herning
Hej Frank
Jeg har nu stillet dem til 0,15 hele vejen rundt, men den har stadig en høj tikkende lyd..
Det er fra 3'eren & 4'eren.
Jeg har undersøgt stødstænger & vippetøj. Det ser helt fint ud og jeg syhnes ikke, at der er slør i.
Hvad kan det ellers være?
Martin
-------------------------------------------
herlak@me.com
Holder til i Herning
en slidt knast - men så galt er det nok ikke - prøv at dreje motoren rundt - og når indsugningsventilen på cylinder 1 er helt åben , så skal indsugningsventilen på cylinder 4 justeres så den har et gab på 0.15...
og det er samme procedure med udstødningsventilen.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Det har jeg også prøvet.
Det gav desværre samme resultat.
Så bliver jeg vel desværre nødt til at hive motoren ud igen..
Martin
-------------------------------------------
herlak@me.com
Holder til i Herning
hvordan endte sagen???
blot nysgerrig.. ;-)
tak for gode input
/morten
-------------------------------------------
morten soerensen,7080 boerkop,26214674...
1959 type1. Rat-Bug
1951 Chevy 3100