Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Afstand ved ventiljustering

Tags:
No tags yet.

(permalink) Herlak Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har en standard 1200 motor fra 62.
I følge Haynes skal afstanden ved ventiljustering på denne årgang være 0,30 ud og 0,20.
Ved alle andre årgange står der 0,10.

Når jeg sår læser på nettet, står der alle steder 0,15??

Jeg har lige stillet mine ventiler som Haynes foreskriver og de "klapper" helt vildt - så mit spørgsmål er om jeg bare skal stille dem til 0,15?

Martin
-------------------------------------------
herlak@me.com
Holder til i Herning
(permalink) SJN Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er det vi andre stiller dem til, hvis det vel og mærke er standard du kører med .... er det tunet motor med andre stødstænger skal den nok være lidt mindre ....
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Herlak Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Super!
Det er en helt ganske almindelig standard motor.
Nu har jeg jo lige haft motoren startet bare for at konstatere, at det ikke lød godt.
Hvis jeg nu venter en 3-4 timer, er den så kold nok?
Tak for hjælpen.

Martin
-------------------------------------------
herlak@me.com
Holder til i Herning
(permalink) SJN Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Prøv at læse nogen af de indlæg der er lavet ....

http://vwnettet.dk/forum/topic/255062

http://vwnettet.dk/forum/topic/320920
-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jo, men det er rigtigt at VW roder rundt i ventilspillerummet på de tidlige 34HK.
Noget med boltene der er skruet i topstykket osv.
Stil dem 0,15 så kører det.
Uanset om du stiller dem 0,30 eller 0,15 så lyder det ikke "helt tosset". Du må gøre noget forkert ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Herlak Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tak
-------------------------------------------
herlak@me.com
Holder til i Herning
(permalink) Herlak Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Frank

Jeg har nu stillet dem til 0,15 hele vejen rundt, men den har stadig en høj tikkende lyd..
Det er fra 3'eren & 4'eren.
Jeg har undersøgt stødstænger & vippetøj. Det ser helt fint ud og jeg syhnes ikke, at der er slør i.
Hvad kan det ellers være?

Martin
-------------------------------------------
herlak@me.com
Holder til i Herning
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
en slidt knast - men så galt er det nok ikke - prøv at dreje motoren rundt - og når indsugningsventilen på cylinder 1 er helt åben , så skal indsugningsventilen på cylinder 4 justeres så den har et gab på 0.15...

og det er samme procedure med udstødningsventilen.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Herlak Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det har jeg også prøvet.
Det gav desværre samme resultat.
Så bliver jeg vel desværre nødt til at hive motoren ud igen..

Martin
-------------------------------------------
herlak@me.com
Holder til i Herning
(permalink) momme Member
Skrev for 11 years siden | | | |

hvordan endte sagen???

blot nysgerrig.. ;-)

tak for gode input

/morten

-------------------------------------------
morten soerensen,7080 boerkop,26214674...
1959 type1. Rat-Bug
1951 Chevy 3100

Reply

You must log in to post.