Hey!
Hvis jeg tager at på skrå på mine forhjul er der slør.
Altså klokken 8 og klokken 2 og vrikker med dem.
Hvis jeg tager fat lodret eller vandret er der intet slør.
Hvad skal jeg skifte for at fjerne dette slør. Går ikke udfra den kan synes med det.
Er det til at gøre selv med et værsted og en haynes eller skal jeg have nogen til at ordne det?
Er der noget andet jeg skal lave når jeg er "derinde" alligevel?
Bilen er en 60'er med justerbar forbro.
-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
Få en makker til at rykke/kigge
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Ok. Hvad skal jeg kigge efter?
Umiddelbart vil jeg tro det er den del Haynes kalder for "king pin" der er slør i.
-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
har du glemt at smøre din forbro igennem det sidste år er det nok dine styr og bund bolte der er slidt op , eller skal de bare justeres fordi der er en der har samlet dem forkert , måske det er dit hjul leje der er gået i smadder , eller sidder dine hjul bare løst - mulighederne er mange , og har du ikke evner til selv at undersøge det har du nok heller ikke evnerne til at lave det - er du i tvilv - så send den hend
til en der ved hvad der er galt og få det lavet
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Hvad du skal kigge efter ? Slør, er det ikke det spørgsmålet går på ?
Et tips: Slør i hjullejet "forsvinder" hvis man træder på bremsen. Hvis bremserne virker :)
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
hold da op en skræmmekampagne- Det er sgu sjældent der er slør pga slidte bund/styrbolte men i den grad hyppige pga. slidte hjullejer....jeg ville bestemt starte der. Så må du se om sløret er begrænset til tromlen eller det er i spindlen men jeg ville da blive overrasket hvis det var det sidste.
hvis vi skal forsætte skræmmekampagnen så er det sgu nok dit rammehoved der er gået løst
Skræmmekampagne ?
Altså når manden kan mærke slør KL 8/2 så er det styr/bundbolte.
Skal man sidde her med den viden og lade være med at skrive det for ikke at gøre nogen bange ?
Nej nu stopper det her !
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
mja hvis der er slør i lejet kan du jo ikke mærke om der er slør i styr/bundboltene. Så skal det da være noget udtalt ihvertfald. Dårlige reprolejer ryger ret hurtigt har jeg erfaret og det giver slør, og ofte så meget at du ikke kan vurdere en prut før du har styr på lejet....
Kan ikke forstå du tager sådan på vej, for du skriver jo selv at lejeslør forsvinder når bremsen aktiveres, så det var vel også lejerne du tænkte som første kilde til fejlene. Men ok....
Det er lidt ligesom når jeg informere folk om bivirkningerne ved medicinering- så starter jeg heller ikke med de sjælnest forekommende bivirkninger, men den mest almindelige og hyppige- for ikke at skræmme livet af folk = skræmmekampagne.
Nej, jeg tænkte ikke på slør i lejerne, som det første. Jeg foreslog at træde på bremsen for at optage evt. lejeslør, så man lettere kan mærke sløret i styr/bundbolte.
Det var ment som et generelt tip ved kontrol af slør i styretøj.
Det var ikke mig der tog på vej. Det var ikke mig der startede med at kalde almindelig fejlsøgning for en skræmmekampagne.
Hvordan skal man svare folk der spørger uden at fortælle dem hvad bilen fejler ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
man kunne skrive- check lige om det er hjullejerne der er slør i og vend tilbage. Lejerne idag er ofte af dårlig kvalitet og er ofte årsagen til slør ved forhjulene