Har et lille projekt kørende i værkstedet. Er ved at skrue en 2332 ccm type1 motor sammen til min oval. Kører lige nu med en 1914, der går rigtig fint. Så dette projekt er bare et jeg skruer lidt på ind imellem, når der er lyst og penge til det :-)
Inden jeg fik min nuværende 1914 i vognen, kørte jeg med en 1776. Det er så denne motorblok jeg genbruger til min 2332. Ved ikke hvor gammel den er, men den er med dual relief valves.
Har målt den igennem og hovedlejerne er fine. Men løfterboringerne var noget slidte, sikkert min Engle W110 der har været slem ved dem. så jeg har valgt at sætte bronzebøsninger i blokken. Hvorfor? 1. Så kan jeg få dem på det eksakte ønskede mål. 2. De holder nok længere til en skrap knast.
Har lavet et værktøj til at spænde blokken op på. Har drejet to ringe og svejst dem på en tyk jernklods. Den er så blevet planslebet på begge sider, for total alignment. Ideen er så at ligge blokken op herpå med Cylinderfladerne hvilende på de to runde ringe. Har så lavet to tværlasker der spændes indvendig i cylinderboringerne, med en M10 bold ned i opspændingsværktøjet.
Startede med at fræse blokken op for 94mm Cyl. Derefter kunne jeg spænde blokken op på værktøjet. Tjekkede med måleur. Fantastisk lige!! Tjekkede også lige hovedlejerne med at rende bubbitasteren over; under 0.01 ujævnhed. OK til mig.
Laver hullet sådan:
1. Skubber ud med en 18mm HSS old school fræser. Så der står ca 0.2 mm tilbage på
ronni_dall@hotmail.com