Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  vw bobbel

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mrzacho Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej jeg har kigge efter en bobbel men hvad er forskel på dem hvor fronten er bure ved forskærmen og hvor den er spids og er det noget man kan lave om hvis man køber en som er buet?
bobbel2.jpg

-------------------------------------------
Horsens

Mob:50888901
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvis jeg har forstået dit spørgsmål korrekt så spørger du om forskellen på en 1303 (den hvor fronten buer bagud igen forneden) og en alm. type1 (12-13-1500)- er det korrekt???

Hvis det er spørgsmålet er forskellen den samme som hvis du sammenligner de gamle poloer og golf2'er. De minder om hinanden men er overhovedet ikke ens alligevel.

1303 udskiller sig ved at hele unden/styrtøj osv er unikt for den model. Karossen ligner en alm. type1 (for det utrænede øje høhø) men så godt som ingen dele fra en alm type1 passer over.

Jeg foreslår du søger lidt selv i div. tråde og evt. på google for forskellene er for mange til jeg gider remse op- kort sagt det er 2 helt forskellige biler der ligner hinanden lidt.

Vil du have en bil svarende til den du har afbilledet så køb en istedet for at forsøge at bygge en 1303 om- det bliver besværligt, dyrt og den holder ikke værdien
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jep.. det hele handler om årgangen. Kig lidt rundt i galleriet og find den årgang du bedst kan lide. Der er mange modeller med små og store ændringer. 1303 (som er den sidste og nyeste model) modellen skiller sig mest ud. Mange kan godt lide de ældre årgange, men begår den fejl at de køber en nyere model, og bygger den om. Ofte med et skidt og uharmonisk udseende. Så gør et godt forarbejde og køb den model du vil have. Selvom de gamle tit er dyrere, så køb alligvel den model du vil have, i stedet for at mure splitbagrude i en 1303'er :D
(permalink) Mrzacho Member
Skrev for 16 years siden | | | |
-------------------------------------------
Horsens

Mob:50888901
(permalink) Lasse Cowboyen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hold da op, det er ret gode svar i der kom med og jeg kan kun give de herrer ret,jeg selv ledte en del,og ved også godt at den jeg endte med at købe var nyere end hvad jeg fra starten, havde regnet med at ville have, mem pludselig da jeg stod og kikkede på den jeg har købt var jeg overhovedet ikke i tvivl om at det skulle være den,jeg vil sige til dig køb ikke de første du ser på, når du på et tidspunkt efter at have kikket end del i det gode galleri som er her på nettet og du står og kikker en dag på en bil som er nogen lunde som du har set der, så er du ikke i tvivl når du står overfor bilen om det er den eller en anden du skal have,men jeg ønsker dig held og lykke på vejen med at finde den,
(permalink) Mrzacho Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja det er rigtig tror også jeg skal være 100% sikker.. for kan godt se der er nogle modler som jeg ikke helt kan li. og har set lidt på en 66 og 67 den er flot..
-------------------------------------------
Horsens

Mob:50888901
(permalink) Slettet Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvorfor holder en 1303 ikke værdien, bliver den billigere med alderen? Så skulle jeg have ventet med at købe min da, skulle det være tilfældet fremfor at hælde penge på gaden så jo :)
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hvis du køber en 1303 til 5000kr og bruger 50000kr på at sætte den i stand bliver den med sikkerhed ikke solgt for mere end max 30000kr- kig på reservedelspriserne og hvad bilerne bliver solgt for......det er simpel matematik.

Desuden er det langt fra alle der ser 1302/3 for en rigtig folkevogn og det er ikke med til at skrue prisen op. Beklager men sådan er det og det har det været længe.

Mange nybegyndere flader dog til 1303 fordi de er billige og af nyere dato. Mange tror de gamle er svære at finde dele til og at en nyere bil ikke er lige så rusten som en 10år ældre bil, og hvis du ikke har sat dig ind i tingene så er det også en logisk tilgang. Nu har i jo fundet vej til vwnettet og erkendt at reservedele er ikke noget problem til de ældre modeller, samtidig med at du måske har en 1303 eller kigger på en 1303 og fundet ud af at de ruster hurtigere end du kan nå at svejse ny plade på.

f.eks kan du købe dig en 60'er type 1. Så laver du rusten, køber en justerbar forbro og så kalder du den for ratlook og så steg den 30kg i værdi. En 1303 med ligenede udseende er bare grim og i dårlig stand.....

Vil du have 1303 skal det være fordi du kan lige udseendet og køreegenskaberne- 1303 skal være et aktivt valg om du forstår.

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616

Reply

You must log in to post.