Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bay spottet ved Ringsted

Tags:
No tags yet.

(permalink) All season Bay Cruiser Midtsjlland Member
Skrev for 16 years siden | | | |

-------------------------------------------
(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Kender du manden der har den??

Og ved du noget som helst om den??
-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
den har hold i Marke indtil for kort tid siden. MArke ligger imellem Svinninge og Mørkøv. Der var plader på indtil sidste år mener jeg
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Var det ikke også den, der blev solgt "billigt" på QXL?

Lidt mærkelig vinduesløsning, der er mokket i: Det ene for stort og det andet for lille.

mvh
JAKOB

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
mener den har en mindre skade et sted. Den ene dør tror jeg!!!! Den forsvandt derfra for et par måneder siden- måske lidt mere.
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) vw grden Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja den er solgt tilbage til ham der satte den istand for år tilbage.Den er MEGET rusten i tagrenden hele vejen rundt
(permalink) All season Bay Cruiser Midtsjlland Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej IBA2000
kender intet til bussen,
jeg tøffede bare forbi i min 73'er Bay da jeg spottede den
Møjn
-------------------------------------------
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej folkens.
Jeg har lige set det her indlæg.
Det er mig der er ejer af vognen. Jeg købte den fra en forhandler i århus i efteråret 2004 for lige under 6 k og fik den så sat istand så den blev nysynet i april 2005.
Jeg fik skiftet forbro på den og noget af styretøjet. Heh og kan ikke huske hvad mere faktisk. Har stadigvæk de gamle regninger et sted. Derudover fik den en ombyttermotor så samlet set måtte jeg slippe 22 k i reperation hos mekaniker.

Jeg solgte den allerede i august 2005 da den var for dyr som studerende at skulle rode med. Den blev solgt til en nybagt far i slagelse ved navn Richo som havde den et års tid efter hvad jeg har hørt.
Han solgte den så til en i Svinninge (tror han hed jesper). Der er den blevet brugt til hverdagskørsel indtil den blev kørt tør for olie (skal siges at den motor også spildte meget olie). Derefetr blevet den stilt til side i et år hvor den så er gået meget til.
Jeg købte den billigt tilbage på QXL i november i 2007 og har så haft den stået omkring gyrstinge i foråret her. Mellem november og marts stod den på min farbrors gård i Bisserup.

Nu står den så på PF Auto på DTU (Danamrks Tekniske Universitet), i Lyngby København. PF Auto er en autoklub for studerende eller tidligere studerende på DTU.
På DTU studerer jeg selv til Bygningsingeniør og har så mit VW-Projekt her ved siden af.

Jeg arbejder på fuldtid for at gøre den istand her i somemrferien. Jeg har ikke nogen erfaring med det, da det var en mekaniker der lavet alt det der skulle til for at få den synet tilbage i 2005.

Jeg kommer nok med en profil og billeder af det senere.

Kan sige så meget som at den her bus er meget råden mange steder og pladearbejde er der meget af.

Venstre sideskærm ved forhjul skal skiftes.

Venstre donkraft(what ever det nu hedder) foran.

Venstre sidevange

Panelet der sidder på sidevangen (altså pladen indtil kabinen)kun et mindre stykke

Der er hul i venstre vange, men lille nok til at det kan reddes (forhåbentlig)

Hele højre skærm ved forhjul inkl trinbræt

Så skal døren laves hvor der er en bule i ned bagtil

Derudover er der campingvinduet i døren der bare er tudegrimt,dvs skifter hele døren

Så er der taget som i venstre side er meget slemt især ned bagtil, samt venstre side

Derudover er der overfladerust mange steder og huller også.

Der skal skiftes bærekugler

Manchetter på styretøjet (aner ikk hvad det er men det finder jeg nok ud af)

Skiver og klodser foran skal skiftes

og så er vi ved at være det værste igennem.... men nu tænker jeg kun på syn først og fremmest.

Her på PF Auto har vi lifte, grav og specielværktøj til det "specielle" og muglighed for at svejse og købe plader.

Vi har også mulighed for at valse og bukke plader, så det er muligt at lave det hele selv.

Men ja det blir nok tættere på jul end sommer før den bare kan gå gennem syn.

Jeg arbejder stort set hver dag på den og de skrider da fremad - men 1 september starter skolen og så er det begrænset vhor meget tid der kan ofres på bilen - men det skal nok lykkes. (optimismen skal bære projektet frem)

Men der kommer snart billeder af hvadder sker med den
(permalink) jpwest Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
Hej folkens.
Jeg har lige set det her indlæg.
Det er mig der er ejer af vognen. Jeg købte den fra en forhandler i århus i efteråret 2004 for lige under 6 k og fik den så sat istand så den blev nysynet i april 2005.
Jeg fik skiftet forbro på den og noget af styretøjet. Heh og kan ikke huske hvad mere faktisk. Har stadigvæk de gamle regninger et sted. Derudover fik den en ombyttermotor så samlet set måtte jeg slippe 22 k i reperation hos mekaniker.

Jeg solgte den allerede i august 2005 da den var for dyr som studerende at skulle rode med. Den blev solgt til en nybagt far i slagelse ved navn Richo som havde den et års tid efter hvad jeg har hørt.
Han solgte den så til en i Svinninge (tror han hed jesper). Der er den blevet brugt til hverdagskørsel indtil den blev kørt tør for olie (skal siges at den motor også spildte meget olie). Derefetr blevet den stilt til side i et år hvor den så er gået meget til.
Jeg købte den billigt tilbage på QXL i november i 2007 og har så haft den stået omkring gyrstinge i foråret her. Mellem november og marts stod den på min farbrors gård i Bisserup.

Nu står den så på PF Auto på DTU (Danamrks Tekniske Universitet), i Lyngby København. PF Auto er en autoklub for studerende eller tidligere studerende på DTU.
På DTU studerer jeg selv til Bygningsingeniør og har så mit VW-Projekt her ved siden af.

Jeg arbejder på fuldtid for at gøre den istand her i somemrferien. Jeg har ikke nogen erfaring med det, da det var en mekaniker der lavet alt det der skulle til for at få den synet tilbage i 2005.

Jeg kommer nok med en profil og billeder af det senere.

Kan sige så meget som at den her bus er meget råden mange steder og pladearbejde er der meget af.

Venstre sideskærm ved forhjul skal skiftes.

Venstre donkraft(what ever det nu hedder) foran.

Venstre sidevange

Panelet der sidder på sidevangen (altså pladen indtil kabinen)kun et mindre stykke

Der er hul i venstre vange, men lille nok til at det kan reddes (forhåbentlig)

Hele højre skærm ved forhjul inkl trinbræt

Så skal døren laves hvor der er en bule i ned bagtil

Derudover er der campingvinduet i døren der bare er tudegrimt,dvs skifter hele døren

Så er der taget som i venstre side er meget slemt især ned bagtil, samt venstre side

Derudover er der overfladerust mange steder og huller også.

Der skal skiftes bærekugler

Manchetter på styretøjet (aner ikk hvad det er men det finder jeg nok ud af)

Skiver og klodser foran skal skiftes

og så er vi ved at være det værste igennem.... men nu tænker jeg kun på syn først og fremmest.

Her på PF Auto har vi lifte, grav og specielværktøj til det "specielle" og muglighed for at svejse og købe plader.

Vi har også mulighed for at valse og bukke plader, så det er muligt at lave det hele selv.

Men ja det blir nok tættere på jul end sommer før den bare kan gå gennem syn.

Jeg arbejder stort set hver dag på den og de skrider da fremad - men 1 september starter skolen og så er det begrænset vhor meget tid der kan ofres på bilen - men det skal nok lykkes. (optimismen skal bære projektet frem)

Men der kommer snart billeder af hvadder sker med den


Hold da HELT op,dejligt med gåpåmod dem skal vi ha lidt flere af

Pøj Pøj smid lidt billeder op hen af vejen,det bliver vi så glade for

West
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Forresten skal foreste tværvange også laves - håber på lidt lappeløsning og ser om den går til syn - vil gerne undgå at skulle skifte den totalt.

Med min opsparing og en SU er det liidt trængt med økonomien så den blir ikke original sat i stand.

Den skal bare bruges som en Hygge-øse, hvilket den også var da jeg havde den første gang. Den er på hvide plader og med sofaer omme bagi.

Det er dog en gammel varevogn hvor den har fået skåret hul til vinduerne.

Det er en 78'er som jeg tror for 15 år siden har fået en gennemgribene istandsættelse - dertil er den blevet spartlet ud. Tror mindst der sidder 50 kg spartel på den.

I registreringsattesten står der noget med 1989 vidst nok. Om den er blevet importeret hertil vides ikk eller om det er der den er blevet omregistreret til at være på hvide plader.

Ved kun tilbage fra ham forhandleren i
(permalink) Hippiebussen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har et spørgsmål.

Hvor kan jeg skaffe foreste venstre donkraft-del ?

Jeg bruger normalt min mekaniker i Store Merløse til at købe delene igennem, men tror han er på ferie. Og står og mangler det nu og her
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Cool at du redder den..

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Hippiebussen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
heh mange tak Gustav_t ;)

føler lidt at jeg nok er den sidste til at redde den, og gør det kun fordi det er "min" gamle bil og også min første. -man glemmer sgu aldrig sin første bil.

Håber på at få uploaded billeder imorgen - så kan folk se hvo slemt det faktisk står til.
(permalink) Hippiebussen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja her er så et par billeder.

Første del jeg lagde ud med var at få svejset et stykke ny bundplade i ved føresædet. Kønt er det ikke men øvelse gør vel mester :)


DSC01610.jpg
DSC01581.jpg
DSC01590.jpg
DSC01632.jpg
DSC01635.jpg
DSC01641.jpg
DSC01645.jpg
DSC01652.jpg

(permalink) All season Bay Cruiser Midtsjlland Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hej Hippie Peter
det skal nok holde i mange år hvis bare din gummimåtte er tæt, jeg har lagt en extra gummimåtte ovenpå da min måtte har et hul så der hele tiden stod vand der om vinteren pga sne,regn mv.
held og lykke med projektet
-------------------------------------------
(permalink) Janwestend Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Just Kamper har lige fået nye gummi måtter på lager... super kvalitet og så kun 540 kr.

Jan
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det er ikke en helt korrekt udført reparation den der - de riller der var i gulvet inden du skar dem ud skal være der igen - det er forstærkningen der er i bunden
og det er ikke så godt at fjerne den - det er en ommer den der...

det er det samme som feks at sætte helt glatte bundplader i en bobbel bund - det
er ikke lovligt og det ser ikke ret godt ud ...

men man skal jo lære så længe man lever - god arbejdslyst ;0)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tror sgu nok de svejsninger skal gøre netop det stykke bund stift som ind i helvede.
Har nok også lidt svært ved at se hvordan det skulle være direkte ulovligt, idet du ikke har fat i nogen vanger eller lignende.

Okay kunne gøres pænere, men folk står sjældent i kø for at dele ud af deres svejsetips. Hvordan så vores andres første svejsning ud?
ja eller den sidste for den sags skyld?

Bare bål videre, du kan altid komme tilbage til din prøvelap senere.

G.
(permalink) All season Bay Cruiser Midtsjlland Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Janwestend skrev:
Just Kamper har lige fået nye gummi måtter på lager... super kvalitet og så kun 540 kr.

Jan


....lyder billigt der, ku være man skulle ofre lidt frisk gummi en dag så man er fri for løse gummimåtter oven på den org
-------------------------------------------
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 16 years siden | | | |
fuck de riller..jeg synes det ser ok ud.
(permalink) Hippiebussen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg vil tvivle på at det står direkte i lovgivningen omkring den bundplade. Det er ikke kønt kan jeg godt være enig i, men den bliver sådan set heller aldrig set da der netop kommer en gummimåtte ovenpå.

Hvad siger reglerne egentlig omkring bærende dele? Hvis jeg valsede og bukkde min egen tværvange eller traværs, er det så ulovligt?
De dele man køber hjem for at påsvejse er efter min mening i en sådan kvalitet at det ikke er noget problem at lave det selv og om ikke andet i en mere forsvarlig godstykkelse.
Men hvad er reglerne omkring dette?

Hvordan lyder reglen om fx at svejse i en bærende del... fx. den ene hovedvange? Skal man have satifikat (eller hvordan det nu lige staves) for at udføre en sådan svejsning?


Reply

You must log in to post.