Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Eksploderet tændspole !!!!???

Tags:
No tags yet.

(permalink) TeddyC Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Igår da jeg var ude a køre på motorvejen, begyndte bilen pludselig at ryge, så ind til siden og op med låget. Det var så tændspolen der havde skudt bunden ud og fyldt motorrummet med dejlig olie. Det er en Pertronix flamethrower, er der nogen der har oplevet det før? og hvad kan det skyldes?

Et opkald til en kammerat og en tur i Biltema løste problemet.

Mvh. TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Bankmanden Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Pröv at hör Thomas 356. Det er vist nok noget med han har prövet at brände rigtigt mange af:)
-------------------------------------------
Tlf 31264677
Mail: flemmingsteensloth@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Den lever vel bare op til sit navn ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Hassan Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Den lever vel bare op til sit navn ?


sad lige og tænkte det samme=)
-------------------------------------------
Tlf 53 83 16 23
Hassanwagner85@gmail.com
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Den er god med jer, ingen flammer kun røg og olie.
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Der er en god sansynlighed for at du har uorden i dit strøm. Det der sker næsten kun når der er spikes i streømmen. du har periodisk mange volt på drengen.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 16 years siden | | | |
OK farmer, jeg kørte også fuld gas, er det så bare at måle hvor mange volt tændspolen får ved forskellige omdrejninger? og arbede mig bagud, tilbage til volt regulatoren?

Mvh. TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
TeddyC skrev:
OK farmer, jeg kørte også fuld gas, er det så bare at måle hvor mange volt tændspolen får ved forskellige omdrejninger? og arbede mig bagud, tilbage til volt regulatoren?

Mvh. TeddyC


var det en gammel Hest med vogn - ville du så også køre med fuld gas og forvente den kunne holde til det hele vejen ? selvom du gav den op til flere spande havre ;o)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nu skrev jeg jo ikke noget om hvor langt jeg havde kørt, eller hvor lang turen var og om jeg havde kørt fuld gas hele tiden.

Jeg kan forstå din kommentar hvis der var gået noget mekanisk, men en næsten ny tændspole burde kunne klare mosten, og nå ja volt regulatoren er også ca. et år gammel. Så om jeg køre 110 eller 140 burde ikke gøre den store forskel.

Men om jeg forventer at en gammel hest med vogn kan klare fuld gas, så ja.
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
TeddyC skrev:
begyndte bilen pludselig at ryge, og fyldt motorrummet med dejlig olie.


er du sikker på der ikke er andet galt end tændspolen ??
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nej. Men problemet er at jeg ikke kan gemmeskue hvad der kan være galt, andet end den er blevet overophedet, og som farmer skriver så dør de ved for høje strøm udslag.

Så det er måske derfor, men jeg har ikke lige fået målt på skidet endnu.

Desuden har jeg ikke læst eller hørt om at det kunne ske.
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
TeddyC skrev:

Men om jeg forventer at en gammel hest med vogn kan klare fuld gas, så ja.


det er du sku ikke den eneste der gør, hvis jeg har haft hesten skildt ad og renoveret den skiftet dele til nye og sørger for tilstrækkelig køling så forventer jeg også at den holder når den er indstillet korrekt.

er en pertronix fyldt med olie eller bakkelit?
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Som skrevet olie, men de laver også en med epoxy til offroad.

Mvh. TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Mansour-DK Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg tror det er tale om enten et dårlig produkt eller en prodoktions fejl : spolen er kort sluttet indvendig , komponent træthed
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er vel ikke sådan et det var en forkert model pertronix.... formodstand ???
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Om det er den forkerte spole ved jeg ikke, der står ikke noget på den, og jeg har købt den hos KBBent og den er paret med en ignitor.

Jeg har været ved at måle på strømmen og spolen får fra 12.00 - 13.69 V, og det følger omdrejningerne fra tomgang til fuld gas, uden pludselige udsving(målt over ca. 30 min). Er det for meget eller burde den kunne holde til det?

Mvh. TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nej. Det burde den kunne holde til. Nåmenøhh, hvis ikke der er spikes i strømmen, så er næste punkt produktionsfejl, hvis alt andet stadig virker på bilen. Så er det bare sur røv, og op på hesten igen.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 16 years siden | | | |
OK. Det var så også "kun" 13.69 V og ikke 13.96 V, hvor varm må spolen bliver efter en køretur?

Mvh. TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) 1303Cab Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Kunne det være en Pertronix flamethrower 0.6 ohm tændspole til 6 volt du havde? Har set 6v spoler skyde toppen af når de får 12v
(permalink) Jens_Oggesen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg havde engang fået sat en 6v tændspole på en 12v motor som uheldigvis stod med støm på en hel nat i en motorstand på værkstedet - tændspolen smeltede indvendig og opbyggede så stort et tryk at den skød bunden ud og resten af tændspolen fløj afsted og lavede et ordentligt hak i loftet - en bensinslange blev brændt over af det smeltede materiale men utroligt nok uden der gik ild i motoren som "kun" blev smurt ind i snasket fra tændspolen .... ups
(permalink) TeddyC Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det var helt sikkert en 12V, den har trods alt holdt et stykke tid.

Jeg hælder til at det var en mandags model.

Mvh. TeddyC
-------------------------------------------
MTBmarselis

Reply

You must log in to post.