Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  5x205 CSP skivebremsesæt og blød pedal...?

Tags:
No tags yet.

(permalink) PH1303 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej

Har lige været i færd med at hjælpe min bror med at udlufte hans skivebremse setup på hans ovaler. Dog er vi ikke helt tilfreds med "pedalen", da den virker lidt mere svampet end ved std setup.

Bremseopsætningen betår af følgende:

Std vw 2-kreds hovedbremsecyl.
CSP 5x205 skivebremsesæt foran
Std VW 68'- tromlebremser på bagakslen (CSP 5x205 brede tromler), med 19 mm hjulcyl.
Alt nyt i rør og slanger.

Mit spørgsmål er, om der er andre med lignende setup, som har været ude for det samme? Og ja - bremserne ER helt udluftede.

Evt kunne løsningen være at sætte en større hovedbremsecyl på, men det burde ikke være nødvendig med dette setup, så vidt jeg ved?

Mvh Peter
(permalink) cardude Member
Skrev for 16 years siden | | | |
et csp skivebremse sæt kræver altid en større hovede cylinder, det står der også på instruktionen i pakken?
køb sådan en her:
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/shop_main.cgi?func=det&wkid=8758738584&rub1=Wheels+/+Brakes&rub2=Master+Cylinder,Master+Cylinder&artnr=18189a&pn=0

ikke nødvendig vis fra csp det er nok det dyreste sted at købe ind. men de har meget og hurtig forsendelse og nemmest af alt en webshop med det hele i.

udover det så lyder det som et godt setup du har der. præcis det samme jeg har planer om til en vw jeg er i gang i.
(permalink) micha racing Member
Skrev for 16 years siden | | | |
DEN ER SOM REGL LIDT BL
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har været ude for at kalibrene var byttet om (h/v) og var svære at lufte ud fordi bobler har det med at ville opad.

G.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Kalibre som er monterede forkert, altså med udluftningsskruerne nedad, er ikke svære at lufte ud. Den KAN IKKE luftes ud. Det behøver man ikke engang forsøge.

Men ja skivebremser generelt er mere bløde at træde på og især hvis I sammenligner med de originale på en ovaler, de var knaldhårde. Sørg for at bagbremserne er justerede korrekt og minimér spillerummet ved bremsepedalens trykstang.
Nogen gange har de 5 cm spillerum, målt på pedalen. Det justerer jeg til 3-5mm. Det hjælper meget.
Og så hjælper det at komme ud at køre, for man kan godt have samme fornemmelse på en bil med skivebremser, hvor tingene lige skal slides til i stedet for at klodserne lige kæntrer lidt før de træder med hele fladen.

Hvis du bestemmer dig for en større hovedcyl. så er det fra Polo/Passat omkring 1980. 20,noget mm. Men prøv nu lige om det andet ikke hjælper. Du får højere pedaltryk af den større cyl. Altså du skal træde hårdere på pedalen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
cardude skrev:
et csp skivebremse sæt kræver altid en større hovede cylinder, det står der også på instruktionen i pakken?
køb sådan en her:
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/shop_main.cgi?func=det&wkid=8758738584&rub1=Wheels+/+Brakes&rub2=Master+Cylinder,Master+Cylinder&artnr=18189a&pn=0

ikke nødvendig vis fra csp det er nok det dyreste sted at købe ind. men de har meget og hurtig forsendelse og nemmest af alt en webshop med det hele i.

udover det så lyder det som et godt setup du har der. præcis det samme jeg har planer om til en vw jeg er i gang i.



Hej

Tak for dit svar. Men det du skriver gælder kun for deres 5x205 skivebremsesæt med ventilerede skiver og "...specially enlarged calipers".

For det "almindelige" 5x205 skivebremsesæt anbefalder de den almindelige VW std to-kredes hovedcylinder, med partnr: 611 015 113BD. Hvorimod de anbefalder partnr: 611 015 000 til det udvidede sæt med ventilerede skiver.

Det hele er beskrevet i følgende oversigt:

http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/shop_main.cgi?func=start&wkid=49932014574

Genvejen til oversigten ligger som ikon ude i højre side, hvis man fx går ind på en af de forskellige hovedcylindere.

Det er også beskrevet i manualen, som følger med til de forskellige 5x205 skiverbremse sæt:

http://www.csp-shop.de/technik/pdf/deeng/15458.pdf

http://www.csp-shop.de/technik/pdf/deeng/20627.pdf


Mvh Peter






(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har rodet med samme problem, det eneste der kunne løse der var en større hovedcylinder. Den standard kan simpelthen ikke flytte nok olie til at den kan bremse ordenligt.. Har prøvet alt andet, der er kun det at gøre.
Christoffer
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Kalibre som er monterede forkert, altså med udluftningsskruerne nedad, er ikke svære at lufte ud. Den KAN IKKE luftes ud. Det behøver man ikke engang forsøge.

Helt enig.

Men ja skivebremser generelt er mere bløde at træde på og især hvis I sammenligner med de originale på en ovaler, de var knaldhårde.

Det gør vi ikke umiddelbart - mere fx med min egen 03'er. Og ja - std oval bremsepedal er meget hård :-)

Sørg for at bagbremserne er justerede korrekt og minimér spillerummet ved bremsepedalens trykstang.
Nogen gange har de 5 cm spillerum, målt på pedalen. Det justerer jeg til 3-5mm. Det hjælper meget.

Det er justeret til omkring 3 mm.

Og så hjælper det at komme ud at køre, for man kan godt have samme fornemmelse på en bil med skivebremser, hvor tingene lige skal slides til i stedet for at klodserne lige kæntrer lidt før de træder med hele fladen.

Ja det kan være, at vil lige skal klappe hesten, og lade den trille et par ture. Så må vi vurdere sagen igen.

Hvis du bestemmer dig for en større hovedcyl. så er det fra Polo/Passat omkring 1980. 20,noget mm. Men prøv nu lige om det andet ikke hjælper. Du får højere pedaltryk af den større cyl. Altså du skal træde hårdere på pedalen.


Jeps, det med højere pedaltryk er jeg med på. Men jeg var ikke klar over, at hovedcyl passer fra enten Passat eller Polo. Tak for tippet. Synes altid folk snakker om Porsche 944 hovedcyl.?

Mvh Peter

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det lyder jo også godt at man kører med Pårsche-hovedcyl. Den har jeg ikke set, om den passer bedre en Polo/Passat ved jeg ikke.
Den fra Polo/Passat passer direkte hvis man bruger tilgangsstudserne fra en gammel original type1. Jeg kan ikke huske om man skal proppe et hul til. Som prop laver jeg en bremserørsomløber, som jeg svejser til i enden og laver et bremserør med krave på 5-8mm længde og putter i, så det virker som pakning.

Jeg kører med type1-cyl. på min Polo :) Sammen med forbremser fra Scirocco 16v.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Det lyder jo også godt at man kører med Pårsche-hovedcyl. Den har jeg ikke set, om den passer bedre en Polo/Passat ved jeg ikke.
Den fra Polo/Passat passer direkte hvis man bruger tilgangsstudserne fra en gammel original type1. Jeg kan ikke huske om man skal proppe et hul til. Som prop laver jeg en bremserørsomløber, som jeg svejser til i enden og laver et bremserør med krave på 5-8mm længde og putter i, så det virker som pakning.

Jeg kører med type1-cyl. på min Polo :) Sammen med forbremser fra Scirocco 16v.



Det lyder meget da som en meget simpel ombygning i forhold til den CSP forhandler, hvor de sælger et helt ombygningskit til 69 Euro!, hvor der både skal bruges adapter-flange og alverdens ting:

http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/shop_main.cgi?func=start&wkid=6516129517

Du har vel ikke et reservedelsnr. på den hovedcyl du refererer til? Eller evt model og årgang? Og en hovedcyl fra en Passat kan jo sikkert fåes herhjemme med procenter ;-)


Mvh Peter





(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hos http://www.howdiaudi.dk søg på nummer 171611019A

Sådan en kørte jeg med på min type1 med type4 forbremser og Alfa kalibre bag med 914 skiver
Den passer lige på en bobbel.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Hos http://www.howdiaudi.dk søg på nummer 171611019A

Sådan en kørte jeg med på min type1 med type4 forbremser og Alfa kalibre bag med 914 skiver
Den passer lige på en bobbel.


Tak! - det prøver jeg.
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
Frank_Andersen skrev:
Hos http://www.howdiaudi.dk søg på nummer 171611019A

Sådan en kørte jeg med på min type1 med type4 forbremser og Alfa kalibre bag med 914 skiver
Den passer lige på en bobbel.


Tak! - det prøver jeg.


Ups... det var så mig uden login.
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej

Er lige lidt nysgerrig på om i fik løst denne v.h.a. ny hovedvcyl ?, fra Howdiaudi eller ?

Har selv lige sat csp sæt på min 03 foran og synes og pedalen er blevet lidt blød, og har luftet ud og tjekket det, og tjekket det igen..

Så er spændt på at høre om jeres projekt er lykkedes.

mvh
Henrik
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej

Når du nu nævner, at du også har sat CSP skivebremsesæt på foran på din 03'er, så mener du vel ikke 5x205-sættet? Nej det giver ikke mening. Er det deres sæt med std opsætning, dvs std størrelse type 1 kalibre oder was?

Grunden til, at jeg spurgte om hvorvidt det var nødvendigt med en størrer dia hovedcylinder var, at på min brors opsætning, er det totale væske-volumen forøget væsentligt ude ved hjulene, i forhold til hvad hovedcylinderen ellers er dimensioneret til at skulle presse op imod.
Og det "problem" skulle du jo helst ikke have, hvis det er std stumper du monterer på din 03'er. Så kommer den jo bare til at ligner en 1303 S-model.

Men nej, vi har ikke skiftet hovedcylinderen ud endnu. Det hele er samlet, og en testtur må afsløre hvorvidt det er nødvendigt at udskifte hovedcylinderen med en større model. Og den testtur ligger ikke lige om hjørnet endnu....

Mvh Peter
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 16 years siden | | | |
PH1303 skrev:
Hej

Når du nu nævner, at du også har sat CSP skivebremsesæt på foran på din 03'er, så mener du vel ikke 5x205-sættet? Nej det giver ikke mening. Er det deres sæt med std opsætning, dvs std størrelse type 1 kalibre oder was?

Grunden til, at jeg spurgte om hvorvidt det var nødvendigt med en størrer dia hovedcylinder var, at på min brors opsætning, er det totale væske-volumen forøget væsentligt ude ved hjulene, i forhold til hvad hovedcylinderen ellers er dimensioneret til at skulle presse op imod.
Og det "problem" skulle du jo helst ikke have, hvis det er std stumper du monterer på din 03'er. Så kommer den jo bare til at ligner en 1303 S-model.

Men nej, vi har ikke skiftet hovedcylinderen ud endnu. Det hele er samlet, og en testtur må afsløre hvorvidt det er nødvendigt at udskifte hovedcylinderen med en større model. Og den testtur ligger ikke lige om hjørnet endnu....

Mvh Peter



Hej Peter.

Det sæt jeg har sat på er selvfølgelig ikke 5x205.., men det er deres sæt med ventilerede skiver og større kablibre. Men som jeg kan se er det standard kalibre de har sat en "mellemklods" i, således at der kan være en ventileret skive og så skulle der være større stempler i. Der kan så bruges standard bremseklodser til 2 stifter.

Men tak for svaret :O)

mvh
Henrik
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej


Nå, jeg synes lige, at jeg ville følge op på det, som jeg har sat i gang.

Min brors ovaler nåede at blive færdig inden Mantorp, trods alle ods, med nybygget 2110-maskine und alles. Deribland skivebremse-setup. Da vi fik blien ud at køre, og fik bremset lidt med den, og klodser og bremsebakker blev slidt lidt til, så blev pedalen noget mere "rigtig" at træde på. Så derfor lod vi det være, som vi havde bygget det, og trillede til Mantorp.

Og det skal siges, at det er en rigtig god bremsekombination. Helt klart anbefalelsesværdig. MEN, når det så er sagt, så er pedalen stadig for blød for min/vores smag. Og løsningen bliver nok at sætte den hovedcylinder på, som Frank nævner (lyder noget nemmere og billigere end den fra CSP med konverteringskit, og har samme diameter).

Håber ovenstående tråd kan hjælpe andre, når de skal vælge hovedcylinder til denne type skivebremsesetup.


/Peter

Reply

You must log in to post.