Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

 

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Som den mavesure ultraliberale bliver jeg her nødt til at give mit besyv med, specielt når det er min store filosof Munk der manifesterer sig i den ellers kønsløse strøm af gennemsigtige fordelerdæksler.

Kære Kasper hvordan har du det med konspirationsteorier?

Jeg har selv kunnet finde ro i en enkel anskuelse:
Der er stærke kræfter på embedsmandsniveau, der har overlevet siden det var en mand med cykelhjelm der bestemte. Deres nederdrægtige mål består i at vi alle vil skulle tilfredsstille vores behov for køretøj ved et stk. rød Fiat Punto i særlig dansk skrabet-lorte-1,2 udgave. Den vil skulle holde foran den af partiet tildelte andelsbolig, flankeret af flethegn i tvivlsom kvalitet. Dette vil kunne fåes i en fem-seks varianter der efter betalt moms og afgift har til mål at tilfredstille massernes behov for individualitet.

Så når skrankepaverne sender dig fra herodes til pilatus så tænk på deres mål: puntoen med Biva betræk, flethegnet, de hvide melaminmøbler, de lunkne JA-pilsnere og middelmådigheden - på parkeringspladsen foran SKAT pisser du på deres lys-pylon, trækker en koger og råber ROCK´N ROLL!

(permalink) Doktor Nevermann Member
Skrev for 16 years siden | | | |
munken skrev:
Sådan Rolf - så er den på plads. Jeg er enig med dig - det er statens opgave vi her taler om - derfor også mit brev til rette ministerium. Men det er jo samtidig et kendt fænomen at der i de offentlige instanser kan herske en grel form for sløvsind;-) Men kan naturligvis ikke slutte at alle kommunale instanser stinker!

Jeg håber virkelig at ministeren eller en af hans embedslakajer svarer tilbage. Jeg vil meget gerne i dialog med ham om denne sag. Kunne godt tænke mig at få hans regnedrenge til at regne lidt på det samfundsøkonomiske tab ved at Skat ikke fungerer. Det er naturligvis naivt at tro at den dialog kan ske - men jeg håber.

Hvis nogen her på stedet har adgang til journalister så er jeg meget interesseret i at lave det til åbent brev til ministeren i et af dagbladene. Sig til hvis I kender nogen....

Ude - god weekend til alle!

/kasper


Lidt fra det administrative helvede:

Fuldstænding lige så Kafkask som når man ringer til skat vedr. FRIVILLIG inbetaling af skat(jeg er nok en af de få ;0):man beder om ligningskontoret i sin lokale forvaltnng på Frederiksberg,
bliver stillet videre og videre og videre...efter at have hørt de mange hundrede muligheder på sædvanlig "stats Dansk" fra båndet, der giver ufattelige tast selv muligheder og kører random: tast 1 for....så ender man endelig med at tale med et rigtigt menneske efter ca. 40 min., der viser sig at sidde i RINGK
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tast 1 for lønmodtager med Punto
Tast 2 for lønmodtager med Punto
Tast 3 for lønmodtager med Punto
Tast 4 for lønmodtager med Punto...
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej
Jeg kører frivillig humanitærhjælp til Hviderusland og denne tråd får mig til at tænke på de adskillige timer jeg har tilbragt i toldområdet mellem Polen og Hviderusland. Der er rigtig mange lighedspunkter. ( Hvem er det egentlig der bor i et frit land? )
Hilsen og god weekend MO
(permalink) MO Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg glemte at lokke ind ( Den smuttede mellem to sagsbehandler )

MO
-------------------------------------------
Mail: erikvilsgaard@gmail.com
Tlf. 40566284
(permalink) bulli Member
Skrev for 16 years siden | | | |
tast 0 for personlig betjening????? de er nu nummer 186 i køen!!!!!
(permalink) munken Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja, det går rygter om at Skatteministeriet betalte Nephew deres b-skat tilbage hvis de lovede at fjerne verselinien

Danmark ligger på Balkan, på Balkan
Hvor man graver efter nyt land (som kan brandbeskattes og syltes ned i bureaukratihelvedet)

I originalversionen er teksten derfor blevet Benelux ligger i Tyskland......

Så ved I det;-)

Ude
Kasper
-------------------------------------------
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo
(permalink) Tmrer-Gearheads Member
Skrev for 16 years siden | | | |
:-))

Fed læsning...!

Og så blev det gennemgående lave iq her på vwnettet, lige hævet et par grader..!

Tak..Munk. ;-)


Tømrer
(permalink) BB_Henrik Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Alletiders indlæg Kasper, håber virkelig du kommer i dialog med ministeren.
H.





(permalink) TeddyC Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Udkast til muligt svar:

Kære Kasper Birkeholm Munk, mange tak for dit brev.

Det er altid dejligt at høre fra engagerede borgere, og jeg kan oplyse dig om at vi her i skat i øjeblikket arbejder på højtryk for at implementere de nye rutiner der er forbundet med overdragelsen af de opgaver der tidligere er blevet varetaget af politiet. Som du selv har erfaret er det en opgave der er forbundet med store udfordringer, men som på sigt også skulle give Skat mulighed for at yde netop den service du efterlyser.

I forbindelse med dit forslag til løsning af de opståede vanskeligheder kan jeg oplyse om at vi selv arbejder udfra en overordnet målsætning, der betyder at de enkelte enheder i skat arbejder med en løbende detail planlægning, samtiddig med at der skal gennemføres praktiske og adminstrtive omlægninger af eksisterende rutiner.

Al dette betyder som du har erfaret at der i en periode vil opstå utilsigtet ventetider på enkelte af skats område kontore, men vi opfordre vores bruger til at bære over med dette, da forholdene forventes forbedret inden for en oveskuelig tidshorisont.

Med venlig hilsen

adminstrende kontorchef Bent Von SnikSnak Skat.

-------------------------------------------
MTBmarselis
(permalink) Steen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Er det muligt at betale med Dankort når man skal betale afgift eller de ikke kommet så langt endnu?
Jeg betalte på min MC sidste år og da kunne man nemlig ikke. Terminalen sad ved kassen men det kunne ikke lade sig gøre når det var afgift der skulle betales, jeg fatter ikke et klap af det.

-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Steen skrev:
Terminalen sad ved kassen men det kunne ikke lade sig gøre når det var afgift der skulle betales, jeg fatter ikke et klap af det.



Forklaringen har indtil nu været at der ikke være tilstrækkelig sikkerhed for dækning når betalingen gik vi af dankort. I mine øjne burde der kunne laves en bedre løsning end kontanter, men det kommer nok en dag.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) munken Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Steen skrev:
Er det muligt at betale med Dankort når man skal betale afgift eller de ikke kommet så langt endnu?
Jeg betalte på min MC sidste år og da kunne man nemlig ikke. Terminalen sad ved kassen men det kunne ikke lade sig gøre når det var afgift der skulle betales, jeg fatter ikke et klap af det.



Fra 0-3000 kan betales med kort.
Derefter hedder det kontant eller banknoteret check!

Argument: der er så meget svindel med kort.

Og det argument er efter min overbevising det tyndest funderede man kan finde. For det bygger på en central opfattelse af, at et stort antal borgere VIL udnytte muligheden for at stjæle et dankort eller blot overtrække sit dækningsløse kort helt ned til kineserne.

Sådan noget vås!

Og teddy: well done;-) Du har ramt kancelli-sproget meget godt, og jeg afventer naturligvis en skrivelse med indhold og ordlyd i samme boldgade fra en rigtig skattebasse. Det skal nok blive underholdende;-)

-------------------------------------------
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo
(permalink) MortenMadsenVw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
munken skrev:
Steen skrev:
Er det muligt at betale med Dankort når man skal betale afgift eller de ikke kommet så langt endnu?
Jeg betalte på min MC sidste år og da kunne man nemlig ikke. Terminalen sad ved kassen men det kunne ikke lade sig gøre når det var afgift der skulle betales, jeg fatter ikke et klap af det.



Fra 0-3000 kan betales med kort.
Derefter hedder det kontant eller banknoteret check!

Argument: der er så meget svindel med kort.

Og det argument er efter min overbevising det tyndest funderede man kan finde. For det bygger på en central opfattelse af, at et stort antal borgere VIL udnytte muligheden for at stjæle et dankort eller blot overtrække sit dækningsløse kort helt ned til kineserne.

Sådan noget vås!


Er det rigtigt ? Jeg betalte 4500 kr ca i afgift på en golf 1'er her i December med kort i Haderslev mener jeg.
Men det var også inden SKAT fik til opgave at udlevere nummerplader.

Mvh Morten.

(permalink) Steen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det skægge er jo, at en efterskat på 40.000 kr kan du godt betale med dankort men en afgift på 32.000 kan du ikke. Der jo ikke specielt meget logik i det.

Jeg ringede på daværende tidspunkt til SKAT og spurgte til afgiften (og Dankort), afgiften kunne de ikke oplyse over telefonen og til spørgsmålet om betalingen var svaret "så må du jo bare tage rigeligt med".

Rent tidsmæssigt havde jeg så ramt en god dag, sammelagt tog det ca en ½ time og det var i Tåstrup.

-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) munken Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hep!

Så er der svar fra Skattebassen. Teddy´s svar ovenfor ringede jo med klokkerne. Fremragende godt forsøg Teddy! Her kommer brevet:


Skatteministeren takker for din mail af 11. april 2008, og har bedt SKAT, Hovedcenteret besvare din henvendelse.

Tak for en klar feedback på dine oplevelser i forbindelse med indregistrering og betaling af registreringsafgift for din motorcykel i Skattecenter Høje-Taastrup. Sådanne konstruktive tilbagemeldinger kan hjælpe os til at blive bedre.

Jeg er enig i, at tingene kunne gøres anderledes end de pt. håndteres. Og jeg kan oplyse, at Skat allerede er i færd med at se på, hvordan vi kan blive mere effektive og høste fordelene af at både nummerplade- og registreringsafgiftsopgaverne nu samlet ligger hos os.

Dine oplevelser i Høje-Taastrup har været påvirket af, at du er blevet ekspederet i et midlertidigt ekspeditionslokale. Skattecentret er ved at få bygget et nyt og moderne ekspeditionslokale, som bedre kan leve op til de krav, som opgaven stiller.

For så vidt angår opgaveporteføljen, som Skat overtog fra Politiet, blev der i forbindelse med overtagelsen, gennemført et Lean-projekt, som har medført serviceforbedringer for autobranchen, både for at kompensere for de længere køreafstande og for at effektivisere de eksisterende arbejdsgange. Lean-projektets fokus var de
-------------------------------------------
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 16 years siden | | | |
munken skrev:
Lean-projektets fokus var de
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) tnt Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Et godt råd.

Mht. afhentning af nummerplader m.m. så brug for guds skyld ikke Taastrup.(tror at man SKAL til Taastrup for at betale afgift m.m., MEN ved det ikke) Jeg har hørt fra alle at det skulle være det værste sted af alle.

Mange folk glemmer, at der med udlægning af motorkontorene til Skat, er kommet et hav af steder man kan "ordne" sit forhavende. Vi (den bilforhandler jeg er i!) bruger Ballerup - næsten ingen ventetid.

Var for én måned siden i Frederikssund, jeg var den eneste kunde!!

Så holde jer væk fra Taastrup, hvis I kan!
-------------------------------------------
Hilsen

tnt
(permalink) SJN Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tænk at man kan skrive så mange ord uden egentlig at sige noget .......

Han må have et bijob som politiker :D

-------------------------------------------
Med Venlig Hilsen
Søren Nielsen, Kolding
KGB Kolding Gear Boxers

Reply

You must log in to post.