Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  dynamoproblemer

Tags:
No tags yet.

(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg tror sgu min dynamo er stået af. Er der en måde man kan måle på dynamoen om den er stået af inden jeg afmonterer den. det er desuden en 12v hvis det hat interesse
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har kikket om dine kul er ok. Det kan jo også være laderelæet. Har du prøvet at måle ladespændingen på batteriet når motoren kører men en del omdrejninger skal den jo gerne lade 13,9 volt
(permalink) curthhansen (kbh-2800) Member
Skrev for 16 years siden | | | |
måske denne her kan bruges..

http://vwnettet.dk/forum/topic/399980

ses curth
-------------------------------------------

tlf: 26172817
(permalink) jpwest Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hendrixxx

Frank A har beskrevet det flere gange fremgangs måden ,prøv og find et af de indlæg(det skulle jo nok FAQèn efterhånden)

West
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
Har kikket om dine kul er ok. Det kan jo også være laderelæet. Har du prøvet at måle ladespændingen på batteriet når motoren kører men en del omdrejninger skal den jo gerne lade 13,9 volt


Mange tak for de belærende ord :-) men det var fejlfinding på dynamoen jeg søgte. De ting er selvfølgelig gennemgået og fundet ok....tror mig, jeg er tilpas doven til at jeg ikke gider pille dynamoen af uden at være HELT sikker på det er den der er prolemet
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
indlægget beskriver dog ikke hvordan man fejlfinder på dynamoen. Jeg har den mistænkt for at have brændt en diodebro eller en vikling, men det er jo svært at gennemskue når jeg ikke ved hvor jeg skal sætte multimeteret til :-)
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Fandt min Haynesbog frem og der stod lige hvordan man skulle gøre. Man sætte voltmeteret til dynamoens 2 poler og måler mens den tager omdrejninger. Der skal den levere 12v og når man fordobler omdrejningstallet skal dynamoen levere 36v- Den startede med at levere 0v og ved fordobling leverede den også 0v så dynamoen er defekt :-)
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hendrixxx skrev:
indlægget beskriver dog ikke hvordan man fejlfinder på dynamoen. Jeg har den mistænkt for at have brændt en diodebro eller en vikling, men det er jo svært at gennemskue når jeg ikke ved hvor jeg skal sætte multimeteret til :-)



Det er mig bekendt kun en generator der har diodebro, dynamoen er noget mere "gammeldags" opbygget.


I langt de fleste tilfælde plejer problemet at være laderelæet, eller tilslutning til dette (såfremt kullene og det tilhørende er ok)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ikke så vigtigt...fejlen er jo som tidligere beskrevet fundet. Dynamoen er defekt....og som jeg skrev helt i starten var det metoden til at finde ud af om dynamoen var defekt jeg var interesseret i.
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ok, fandt du ud af hvad defekten på dynamoen var ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nope, men jeg målte på den som Haynes foreskrev og den leverede ikke det den skulle, og derfor lader den ikke. Jeg gider ikke skille den ad og undersøge nærmere da jeg har en helt ny generator liggende....gad bare ikke begynde ombytningen hvis jeg kunne blive fri :-)
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616

Reply

You must log in to post.