Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Indstilling af 2 enkelt karburatorer

Tags:
No tags yet.

(permalink) TR Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har lige monteret 2 enkelt karburatorer på en 1650 ccm motor med 041 topstykker og 1.25-1 udveksling og et lettere svinghjul. I mellemområdet ca. 2500-3500 omdr. hakker og skyder motoren! Tomgang går fint og fuld gas fint, ved accelration fra tomgang til fuld gas går den også fint, men i mellemområdet er der lidt problemer.
Er der nogen der har erfaring med:
Tændingsindstilling(hvor mange grader osv)?
Indstilling af karburatorne(omdyses måske da den er dyset til en alm. 1600 maskine)?
Evt andre ting der kunne give de problemer?
Motorblok, krumtap, svinghjul er nyt. Topstykker, 009 strømfordeler og karburator sæt samt hideaway udstødning er lettere brugt.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nogen der har tips til indstillingen?
(permalink) vwanders Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvad er det for nogle karburatorer?

Tænding 32-34 grader fuldt avanceret, altså ved omkring 2500 omdrejninger.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det er 2 kadron/solex 40mm karburatorer
(permalink) TR Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nå jeg var vist ikke logget ind!
(permalink) vwanders Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvis bare du ved at tændingssiden er iorden, så må du på et rullefelt og se om den får for lidt eller meget brændstof i mellemområdet. Måske nogle andre kan give et bud på dysning. Jeg ved det ikke lige på stående fod.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) TR Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja det kunne jo være jeg skulle prøve det.
(permalink) Thomas - Memorians.dk Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Indstil dine karburatorer så de er syncroniseret, altså går ens.
Der findes et måleinstrument til dette arbejde, men det er faktisk forbavsende let at høre forskel på "suget" i tomgang, ved karburatorens top hvis du sætter en halv meter ½tomme haveslange til øret og til karb'en

Det er meget vigtigt at du efterser dit speedertræk for afvigelser gennem hele bevægeområdet.
Det sker tit at folk laver speedertræk selv/samler det forkert osv. så "gearingen" på karburator spjældene bliver forskellig.

I sådanne tilfælde opdages det sjældent i tomgang eller fuldgas, men giver et skævtræk med rysten og tøven i mellemområdet.

Kadron/Brosol/Empi karburatorerne er simple som en plastictragt og derfor (næsten) fool-proof.
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
(permalink) TR Member
Skrev for 16 years siden | | | |
tak for tippet det vil jeg forsøge!

Reply

You must log in to post.