Har lige monteret 2 enkelt karburatorer på en 1650 ccm motor med 041 topstykker og 1.25-1 udveksling og et lettere svinghjul. I mellemområdet ca. 2500-3500 omdr. hakker og skyder motoren! Tomgang går fint og fuld gas fint, ved accelration fra tomgang til fuld gas går den også fint, men i mellemområdet er der lidt problemer.
Er der nogen der har erfaring med:
Tændingsindstilling(hvor mange grader osv)?
Indstilling af karburatorne(omdyses måske da den er dyset til en alm. 1600 maskine)?
Evt andre ting der kunne give de problemer?
Motorblok, krumtap, svinghjul er nyt. Topstykker, 009 strømfordeler og karburator sæt samt hideaway udstødning er lettere brugt.
Nogen der har tips til indstillingen?
Hvad er det for nogle karburatorer?
Tænding 32-34 grader fuldt avanceret, altså ved omkring 2500 omdrejninger.
det er 2 kadron/solex 40mm karburatorer
Nå jeg var vist ikke logget ind!
Hvis bare du ved at tændingssiden er iorden, så må du på et rullefelt og se om den får for lidt eller meget brændstof i mellemområdet. Måske nogle andre kan give et bud på dysning. Jeg ved det ikke lige på stående fod.
ja det kunne jo være jeg skulle prøve det.
Indstil dine karburatorer så de er syncroniseret, altså går ens.
Der findes et måleinstrument til dette arbejde, men det er faktisk forbavsende let at høre forskel på "suget" i tomgang, ved karburatorens top hvis du sætter en halv meter ½tomme haveslange til øret og til karb'en
Det er meget vigtigt at du efterser dit speedertræk for afvigelser gennem hele bevægeområdet.
Det sker tit at folk laver speedertræk selv/samler det forkert osv. så "gearingen" på karburator spjældene bliver forskellig.
I sådanne tilfælde opdages det sjældent i tomgang eller fuldgas, men giver et skævtræk med rysten og tøven i mellemområdet.
Kadron/Brosol/Empi karburatorerne er simple som en plastictragt og derfor (næsten) fool-proof.
-------------------------------------------
"You live more in 5 minutes, going flat out, than most people do in a lifetime"
Citat: Burt Munro
tak for tippet det vil jeg forsøge!