Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Indregistrering UK Camper

Tags:
No tags yet.

(permalink) Mending Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej folkens!

Jeg har en VW T2 Camper fra 1975 (2.0 liters med automatgear) købt i UK mens jeg boede der, og kørt til DK på lovlig vis på engelsk forsikring. Nu bor jeg i Danmark igen, og vil gerne have Camperen indregistreret i DK. Jeg er lidt i tvivl om proceduren og har fundet denne blanket på http://www.skat.dk: http://www.skat.dk/Blanketter/21009.PDF

Hvis jeg har forstået det korrekt, så skal denne blanket udfyldes og indsendes da bilen ikke er 35 år gammel endnu.
Jeg er dog noget i tvivl om hvad jeg skal udfylde i felterne:

(Se billeder vedhæftet)

Art (f.eks. personbil, motorcykel): I UK hedder det en Camper, Bus, Baywindow... hvad hedder den herhjemme?
Model: ? (På UK registrering står der "Motor Caravan" som Model". Hedder det en bus?
Type: T2 (?)
Karrosseri: ?
Motor: 4 cyl.
Cyl.volumen: ?
Ydelse (Hk): ?

Håber meget at I kan hjælpe mig.

På forhånd tak.

Mvh,
Lars
n603451495_294863_242.jpg
yellownew1.jpg

(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 16 years siden | | | |
Art: personbil
Model: 221 (eller hvad de 3 første tal er i dit stel nr)
Type: Camper
Karrosseri: minibus eller kassevogn
Antaldøre: 4
Drivkraft: Benzin
Motor: 4 cyl.
Cyl.volumen: 2000
Ydelse (Hk): 70
Gearkasse: Almindelig 4 gear

Resten giver sig selv.....

Jesper

-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Mending Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Jesper

Mange tak. Har du nogen idé om hvad totalvægt ca. ligger på?

Mvh,
Lars
(permalink) zorroe Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Min reg attest siger egenvægt 1150 totalvægt 2300
Men det er en '78 med 1600 og manuelt gear så du kan nok ikke helt regne med det.
(permalink) Drbersneglen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
min er en westy camper fra 72 og den vejer 1400kg
(permalink) Mending Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Takker! Spændt på hvad den kommer til at koste at få indregistreret. Nogen bud?
(permalink) Morten Dahl Nielsen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Min 71-model: 1300 egenvægt, 2260 total. 1600 motor og lille poptop.
-------------------------------------------
http://vwbussen.blogspot.com
(permalink) Mending Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Er der nogen der kan forklare proceduren?

Jeg har indsendt blanketten "Forespørgsel om værdifastsættelse af et brugt motorkøretøj" til Skat i Høje Taastrup, men har endnu ikke hørt noget. I mellemtiden har jeg fået fortalt, at man kan regne med at prisen er ca. 60% af handelsprisen i DK (fra lign. VW solgt på f.eks. bilbasen.dk).

Den mest direkte procedurer er, som jeg har forstået det: At få tid til syn af bilen og hermed få en toldsyns-vurdering - og så efterfølgende kontakte Skat med henblik på indregistrering.

Er der nogen der kan forklare eller bekræfte dette? Er der synssteder bedre end andre for den slags gamle biler?



(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du skal få bilen synet og toldsynet, dva 2 adskildte syn, men dog på samme tid....

her fastsætter den bil sagkyndige en stand på bilen (under-middel eller over middel) og skriver havde der er af udstyr osv i bilen....

bilen skal selvfølgelig kunne klare et alm syn.

når bilen er godkendt får du så en toldsynsattest som du så kan drøner direkte ned til skat med og betale afgiften, derefter er det bare at hente pladerne!!!

det er proceduren for dette!!

og ps selvfølgelig skal den synes ved applus+ bilsyn... tlf 70131212 ;)(er lidt farvet her)

god sommer i bilen!

VH
Mads
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) Mending Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Mange tak for det Mads. Det gav klarhed.

Så er det jo bare spændende hvad priser bliver, nogen bud?

Hvis det er 60% af hvad en 1975 VW Camper i middel-stand normalt blir handlet for i Danmark, kan man jo regne det ud.
Men her menes der vel handelspris fra en decideret forhandler? Og hvem forhandler lige Folkevognsrugbrød fra midt 70'erne?
(permalink) Mending Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Er det ligeledes korrekt at man skal medbringe en "Vejerseddel" (!?!) til toldsynet?
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det er altid en god ide at medbringe en vejeseddel til et reg/toldsyn..... det gør det hele meget lettere for den bil sagkyndige ;)

Husk nu at det skal være en godkendt vejerbod! Altså ikke bare 4 badevægte ;)

VH
Mads
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 16 years siden | | | |
http://www.applusbilsyn.dk/til_syn/synstyper/toldsyn/godkendte_vejere_og_maalere/

du kan finde en vejerbod her.....

-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555
(permalink) Mending Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tusind tak igen! Så er det bare at få den synsklar hos Jan Koed... uh! sideblink mangler + bremseforstærkeren er røget + formentlig en del andet. Men måske skulle man prøve en på Fynsland, der skal jeg nemlig til (på prøveplader) alligevel. Nogen der, der gider køre en VW synsklar for under 1 million?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Skal det forståes sådan at du ikke vil have skiftet den bremseforstærker og sat sideblinkere på fordi Jan er for dyr ?

Og det er ikke en god idé at tage en vejeseddel med. Du SKAL have en vejeseddel med til syn og den må kun være 48 timer gammel.
Så skal du have dok. for tidligere registrering (den engelske reg.attest) og dok. for tilladt totalvægt. Ikke på en bil der ligner, men på DEN bil. Ja OK på en kassevogn fra 1972 med type4 motor. Ikke på en pickup fra 1969 med 1600 motor, feks.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Og det er ikke en god idé at tage en vejeseddel med. Du SKAL have en vejeseddel med til syn og den må kun være 48 timer gammel.



Ikke nødvendigvis, nedenstående er taget fra Applus` hjemmeside:
"For brugtimporterede køretøjer, kan der ved toldsyn blive stillet krav om en vejeseddel, men i de fleste tilfælde er det ikke nødvendigt. Vi anbefaler derfor, at man afventer synets udfald, før en eventuel vejning foretages. "


Så ring til det synssted du har tænkt dig at syne hos, der er stor forskel på hvordan de ser på vejning af brugtimporterede biler.
Iøvrigt er det min erfaring at det altid er betydeligt billigere at få vejet hos en godkendt skrothandel eller en foderstod, de firmaer der hedder noget med vejning er ofte dobbelt så dyrere.



-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jamen det er ikke noget Applus bestemmer, dette er klippet fra Vejledningen:

Egenvægten og køreklar vægt fastsættes som hovedregel på baggrund af vægtseddel
fra akkrediteret vejer og måler (eller ved anden af synsvirksomheden godkendt
vejning), medmindre der fremlægges dokumentation for køretøjets egenvægt
henholdsvis køreklare vægt i form af:
- oplysninger fra køretøjsfabrikanten i form af EF-overensstemmelsesattest
(CoC-dokument; der benyttes oplysningen i pkt. 12.1, for traktor dog pkt. 2.1.1,
der angiver køreklar vægt),
- oplysninger fra køretøjsfabrikanten eller dennes repræsentant omhandlende
det konkrete stelnummer,
- standardtypegodkendelse eller anmeldt EF-typegodkendelse for den konkrete
variant, eller
- synsvirksomhedens kendskab til den konkrete model (fx et køretøj identisk med
et tidligere godkendt).
Egenvægtangivelse i en udenlandsk registreringsattest for et brugt importeret køretøj
kan kun benyttes, såfremt synsvirksomheden har kendskab til, på hvilken måde
det pågældende land har angivet egenvægten i det konkrete dokument.
Angivelse af køreklar vægt i en udenlandsk registreringsattest for et brugt importeret
køretøj kan kun benyttes, hvis det er en EF-registreringsattest, eller synsvirksomheden har kendskab til, på hvilken måde det pågældende land har angivet køreklar
vægt i det konkrete dokument.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Offer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg importerede en 78 bay med westfalia indretning sidste år, og betalte 5000 kr i afgift, så det er ikke så dyrt. Og det skal siges at det var efter reglen med 180% afgift. Told og skat skulle ikke en gang se den.

Good luck

Thomas
-------------------------------------------
årg. 78 Baybus org. Westfalia
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Jamen det er ikke noget Applus bestemmer


Nej heldigvis, men det praktiseres også af dine kollegaer i de mindre private synsvirksomheder.

Sidst jeg synede en VW årgang 1966 importeret fra Sverige, havde jeg bare den svenske reg. attest med, samt registringsnr på 2 identiske danske modeller/årgange.
Han sammenlignede så vægten fra den svenske attest, med den vægt som de 2 dansk var opgivet med i et eller andet online system han havde adgang til.

Forrige gang i en andet privat synsvirksomhed, ville de ikke syne den uden vejeseddel fordi den var fra Sverige, havde den været fra Tyskland (som de havde mere erfaring med) skulle jeg først komme til syn, og så ville de vurderer om en vejeseddel var nødvendig.


-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Morten Dahl Nielsen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det var godt nok billigt med 5.000 i afgift for en 1978.

Min 71 kostede 5750 i afgift maj 2007. Det kan da ikke passe at en veteran er dyrere end en "normal personbil"?

Jeg behøvede ingen vejerattest hos FDM i Odense, de tog vægten fra den østrigske "Typenschein".

Skal iøvrigt til Jan Koed i morgen og have lavet nogle småting på østrigeren.

-------------------------------------------
http://vwbussen.blogspot.com
(permalink) IBA2000 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hmmm.... Syntes ik lige jeg så nogle steder men husk nu at få noteret at den er til beboelse.

Det skal nemlig også stå på den.

...
-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68

Reply

You must log in to post.