Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  "Fiser" ved topstykkerne, ny samlet motor?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Hummel Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har fået samlet min Type 4 motor, men når jeg tørner den rundt med fingerne er det som om det fiser ud oppe ved topstykkerne, troede egentlig det var ved tæændrørshullerne. men nu fik jeg tændrør i og den fiser stadig... Luften kan selvfølgelig ikke komme ud andre steder, så er det måske bare et spørgsmål om at få den startet og lige få det hele til at sætte sig rigtigt?? Eller hvorfor skulle den ellers gøre det??

Tommy
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
fiser den indeni - eller indenfra og udtil - når stemplet går tilbage dannes der er vakum - som vil lyde som om den fiser inden i - men kan du høre det er udenpå er der da en utæthed der ikke skal være der.
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Hummel Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er inden i når stemplet går opad.... Utæthed mellem top og cylinder... Men det hele er jo helt nyt og dejet af så det passer 100 %???
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
dvs det er kun en cylinder ikke ikke dem alle 4 ?
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rolf Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvis du kan høre luften kommer ud mellem top og cylinder bør du IKKE starte den op, det vil bare gøre skaden meget værre. Af med toppen igen og find fejlen.


/R
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Hummel Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hmm Alle fire.... Forstår bare ikke når det hele skulle være drejet ned så det passer... Hmm Det må jo være "skørtet" i toppen af cylinderen der er for lang så det ikke kan nå helt sammen...?
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hummel skrev:
Hmm Alle fire.... Forstår bare ikke når det hele skulle være drejet ned så det passer... Hmm Det må jo være "skørtet" i toppen af cylinderen der er for lang så det ikke kan nå helt sammen...?


Har du slebet cylinderne ned i topstykket ligesom når man sliber en ventil ?
Det skulle jo gøre det tæt.

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Hummel Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har jeg ikke... Skal man det... har jeg aldrig hørt... Men er selvfølgelig også den første motor jeg bygger...
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hummel skrev:
Hmm Alle fire.... Forstår bare ikke når det hele skulle være drejet ned så det passer... Hmm Det må jo være "skørtet" i toppen af cylinderen der er for lang så det ikke kan nå helt sammen...?


Kan du forklare det du skriver?

(permalink) Hummel Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det der skal op i topstykket for at lukke tæt må være for kort... Så toppen ligger an mod cylinderen det forkerte sted...

Nok til dig Anonym?
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Rolf Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvis du har fået fræst topperne til højere kompression skal du også tage af køleribberne for ellers når cylinderen ikke helt op i toppen og tætner.
Det med at slibe tingene sammen er ok men absolut ikke nøventigt hvis tingene er
beabejdret ordenligt.

/R
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Hummel Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så må der have glemt at blive taget noget af der... Så skal jeg have det skildt af igen... :( Fandens os da...
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com
(permalink) Steen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Trøst dig selv med at der ikke er noget der sidder fast og der ikke er nogle bolte der knækker når du skiller den ad.

-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) Hummel Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rigtigt Steen :) Positiv er vejen frem.... Behøver jo faktisk heller ikke at tage motoren ud.. det kan jo laves når den sidder i... Mmmm Burde det være nødvendigt at give cylinderne nyt flyende pakning hvis de alligevel bliver siddende i blokken?
-------------------------------------------
Wir, die Jungen mit dem Typ 4! Laut, Breit und Tief! Hummel206@hotmail.com

Reply

You must log in to post.