Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Køling af motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Peter Randers Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hjælp / råd ønskes.

Jeg har lige fået min bil på gaden, men efter en kort køretur, synes jeg at motoren virker meget varm.

Det er en motor jeg har købt som har siddet i en buggy.
Jeg er i tvivl om de 2 studser fra blæserhuset skal være afblændet eller ej.
Der er ingen varmekasser på den men blot fordelerrør.

Er der nogen der kan hjælpe?

Hilsen Peter
Div_006.jpg
Div_007.jpg

-------------------------------------------
Se: http://vwnettet.dk/topic/142656
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
de skal bare være afblændet hvis du ikke har varmekasser
-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) Peter Randers Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rene_Jensen skrev:
de skal bare være afblændet hvis du ikke har varmekasser


Hej Rene.
Hvorfor hulen bliver den så så varm ??
Peter
-------------------------------------------
Se: http://vwnettet.dk/topic/142656
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Virker din termostat som den skal?

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Peter Randers Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=John Pedersen]Virker din termostat som den skal?

Mvh John


Tjaa det er jo et godt spørgsmål.
Kan jeg kontollere det ?
-------------------------------------------
Se: http://vwnettet.dk/topic/142656
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja - sæt den ind i ovnen ved 100 gr så skulle den gerne udvide sig.
Men så vildt jeg ved skulle en defekt termostat være udvidet hele tiden.

Mvh John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Peter Randers Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=John Pedersen]Ja - sæt den ind i ovnen ved 100 gr så skulle den gerne udvide sig.
Men så vildt jeg ved skulle en defekt termostat være udvidet hele tiden.

Mvh John

Hej John.
Det vil jeg prøve.
Tak for hjælpen

Peter
-------------------------------------------
Se: http://vwnettet.dk/topic/142656
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Og når termostaten er afmonteret så tjek om alle trækstænger bevæger sig let og ubesværet.

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Peter Randers Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=John Pedersen]Og når termostaten er afmonteret så tjek om alle trækstænger bevæger sig let og ubesværet.

John
Det tror jeg nok at der er mekanikkeren der skal ind over. Jeg har godt nok lavet plade arbejdet, men ikke haft mod/energi/lyst til at "rode" med motorer endnu, så der bliver vist proffernes job.
Men tak for tippet.
Hilsen Peter
-------------------------------------------
Se: http://vwnettet.dk/topic/142656
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=John Pedersen]Ja - sæt den ind i ovnen ved 100 gr så skulle den gerne udvide sig.
Men så vildt jeg ved skulle en defekt termostat være udvidet hele tiden.

Mvh John

Det virker også med kogende vand....

Mvh Karsten
-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har du målt hvor varm den bliver, eller hvordan ved du at den bliver for varm, går den fast eller hvorledes?
René
-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) Blob Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Arh Peter

Prøv nu at stikke snuden i det. Det er den bedste måde at lære det på.
Ud og rode med det, og når du så har nogle spørgsmål er du altid velkommen til at spørge på nettet igen.

Mvh Jakob
(permalink) johnomadsen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Her du monteret den bageste dækplade, den der lukker motorrummet ned til udstødningen?? Hvis ikke, trækker motoren luft til køling op forbi den stadigt varmere udstødning, og så kører motoren ikke ret langt. I det hele taget er det vigtigt at motorrummet er tæt nedadtil - gummipakningen skal også være intakt.
Mvh.
John
(permalink) Peter Randers Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rene_Jensen skrev:
Har du målt hvor varm den bliver, eller hvordan ved du at den bliver for varm, går den fast eller hvorledes?
René


Hej Rene

Den bliver MEGET varm over hele motoren, hvilket den gamle motor ikke gjorde.
Når den har kørt ca. 8-10 km. er den næste umulig og start med det samme igen. Først når den ar afkølet. Ligeledes turner den en del langsommere, så jeg tror den er på vej til at sætte sig.

Jeg har testet termostaten i ovnen, og den udvider sig fint ved 100 gr.
Den er ca. 2 min. og både at udvide, og 2 min. om at trække sig sammen.

Jeg har godt nok ikke bundpladen bag motoren i motorrummet, så jeg vil montere dem og se om det hjælper.

Peter
-------------------------------------------
Se: http://vwnettet.dk/topic/142656
(permalink) Peter Randers Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Blob skrev:
Arh Peter

Prøv nu at stikke snuden i det. Det er den bedste måde at lære det på.
Ud og rode med det, og når du så har nogle spørgsmål er du altid velkommen til at spørge på nettet igen.

Mvh Jakob


Hej Jacob

Tjaa. Som nogle siger: Det er jo ikke rumfartsteknologi, så derfor:

Jeg har til morgen afmonteret termostaten, og afprøvet den i ovnen. Den udvider sig fint ved 100 gr. Så det er ikke det!!

-------------------------------------------
Se: http://vwnettet.dk/topic/142656
(permalink) Peter Randers Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nå men det er ikke termostaten, og trækstængerne / forbindelsesarmen bevæger sig fint og let.
Jeg har kikket lidt i bøgerne, og kan se at forsnævringsringen skal være helt op mod huset når den er kold. Det er den ikke. Der er en afstand på ca. 10 mm. Jeg har prøvet at justere det, men kan ikke få den helt ind. Har I et råd der afhjælper det ?
Hilsen
Peter

Iøvrigt: Hvor er det skønt med et så hjælpsomt forum !!Tak for det !
-------------------------------------------
Se: http://vwnettet.dk/topic/142656
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvis du justerer den længere ind, bliver den vel kun varmere, da den jo netop skal lave større afstand, jo varmere motoren bliver,

René
-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Aah hvis bare blæseren kører og der ikke sidder en plastikpose i blæseren, så bør den ikke blive så varm som du beskriver ved vores klimaforhold.
Hvis du får termostatringen længere ind lukker den vel mere endnu ?
Jeg kan ikke forstå at du overhovedet har nogen ring. Viser billedet ikke et 34HK blæserhus med såkaldt " nyt varmesystem"

Jeg tror den enten står alt for sent i tændingen eller avanceringen ikke virker. Det kan godt virke helt tosset på sådan én.
Meen mon ikke snart det er ligemeget. Den har vel taget varig skade nu ?
Og så få den plade på over udstødningen. Det kan kun gå for langsomt !!
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Peter Randers Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Aah hvis bare blæseren kører og der ikke sidder en plastikpose i blæseren, så bør den ikke blive så varm som du beskriver ved vores klimaforhold.
Hvis du får termostatringen længere ind lukker den vel mere endnu ?
Jeg kan ikke forstå at du overhovedet har nogen ring. Viser billedet ikke et 34HK blæserhus med såkaldt " nyt varmesystem"

Jeg tror den enten står alt for sent i tændingen eller avanceringen ikke virker. Det kan godt virke helt tosset på sådan én.
Meen mon ikke snart det er ligemeget. Den har vel taget varig skade nu ?
Og så få den plade på over udstødningen. Det kan kun gå for langsomt !!


Hej Frank

Jeg tror nu ikke den har taget skade af det.Den starter i hvertfald som den plejer.

Hvordan hulen ser jeg forskel på det ene blæserhus frem for det andet.?

Hilsen Peter
-------------------------------------------
Se: http://vwnettet.dk/topic/142656
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvorfor det ? jeg siger bare at jeg ikke kan forstå at du snakker om en ring på et 34 HK blæserhus ?
Det kan da godt være jeg husker forkert og at der kørte nogen i 60-61 med den sammenblanding.
Min pointe er at jeg tror ikke det er køleblæseproblem. Hvis den bliver så varm, som du beskriver, så er der LUKKET eller proppet til eller noget helt galt.
Jeg har kørt 15-20 km på motorvej med 60-70 km/t UDEN kilerem på. Det skete der ikke noget ved. Jo gu blev den varm, men ikke som du beskriver.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Peter Randers Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Hvorfor det ? jeg siger bare at jeg ikke kan forstå at du snakker om en ring på et 34 HK blæserhus ?
Det kan da godt være jeg husker forkert og at der kørte nogen i 60-61 med den sammenblanding.
Min pointe er at jeg tror ikke det er køleblæseproblem. Hvis den bliver så varm, som du beskriver, så er der LUKKET eller proppet til eller noget helt galt.
Jeg har kørt 15-20 km på motorvej med 60-70 km/t UDEN kilerem på. Det skete der ikke noget ved. Jo gu blev den varm, men ikke som du beskriver.



Hej Frank.

Jeg ved ikke hvor gammel motoren er, da det er en jeg har købt "ved siden" af.
Der ER en ring på blæsehuset, men det kan være det slet ikke har noget med det at gøre!!.

-------------------------------------------
Se: http://vwnettet.dk/topic/142656
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Den suger vel ikke asfaltpappet i motorrummet til sig når den får noget gas ?

Ellers må du få en VW-kyndig til at kigge på det
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Er der olie på ?

Martin
(permalink) Peter Randers Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Den suger vel ikke asfaltpappet i motorrummet til sig når den får noget gas ?

Ellers må du få en VW-kyndig til at kigge på det



Hej Frank

Nej for det er slet ikke monteret endnu.
Jeg vil prøve og få checket tændningen, om det er der problemet er.'
-------------------------------------------
Se: http://vwnettet.dk/topic/142656
(permalink) Peter Randers Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
Er der olie på ?

Martin



Hej Martin

Ja det er der !!
Også kølevæske ( ti hi )!!

Peter
-------------------------------------------
Se: http://vwnettet.dk/topic/142656

Reply

You must log in to post.