Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  projekt 67 Pick up. 14/9-08

Tags:

(permalink) tom j Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Ib, jeg tror vi snakker lidt forbi hinanden, monterer man de svingarme som du har billede af sænker det naturligvis, men hvis man bruger de standart monterede svingarme, må højden vel blive den samme, med mindre man flytter et par "klik"
-------------------------------------------

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
sån er placerings forskellen på axlen på et type 1 bagtøj (øverst)og på et T1 bagtøj (nederst)


og der er præcis 3½ inch forskel
axelkit.jpg

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
sån er placerings forskellen på axlen på et type 1 bagtøj (øverst)og på et T1 bagtøj (nederst)


og der er præcis 3½ inch forskel



Det er også det der jeg mente.... men jeg har aldrig haft det i hånden og set det på en Type 2 - jeg ved kun hvad jeg bl.a. har hørt dig sige, og passer det ikke så skylder du Tom en kasse Tuborg.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) tom j Member
Skrev for 15 years siden | | | |
OK nu fatter jeg bare ikke en skid (bær over med mig) på min sidder akslen gennem tromlen lidt over centrum af svingarmen, men efter det billede/tegning du har lagt ind Ib, så burde den faktisk sidde noget under svingarmen...?
-------------------------------------------

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
prøv lige at sæt den på igen - også kig en ekstra gang - det ka ikke pas det der
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
[quote=tom j]OK nu fatter jeg bare ikke en skid (bær over med mig) på min sidder akslen gennem tromlen lidt over centrum af svingarmen, men efter det billede/tegning du har lagt ind Ib, så burde den faktisk sidde noget under svingarmen...?

Efter nu at have set en masse billeder igennem så fatter jeg bedre og bedre hvad du siger Tom, og mindre og mindre hvad Ib siger.

154323.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
gå nu ad fra at hjulet skal stå lodret - sætter du straightaxel kittet på UDEN at flytte bærearmen , så vil hjulene stå helt vildt åndsvagt skrå indad forneden - skal hjulet stå lodret med straightaxelkit skal bærearmen selvfølgelig flytte så tingene passer med at hjulet står lodret...

eller skal man bruge den model fra wagenwest jeg har vist et billeder af længerer oppe i indlægget



sætter man tromlen direkte på axlen på dette billeder vil de jo også sidde
højerer oppe end den gør når tromlen sidder på reduktionsboxen - det er klart

154323copy.jpg

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
gå nu ad fra at hjulet skal stå lodret - sætter du straightaxel kittet på UDEN at flytte bærearmen , så vil hjulene stå helt vildt åndsvagt skrå indad forneden - skal hjulet stå lodret med straightaxelkit skal bærearmen selvfølgelig flytte så tingene passer med at hjulet står lodret


Du snakker udenom.. vi søger en forklaring på "flipning" af reduktionsbokse syndromet, som du også har vist på din tegning.

Hvad er det der ikke hænger sammen ???
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) tom j Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Aaaahh, det var dejligt Ib, diskutionen gik på om det sænkede de ca. 10 cm, ved KUN at fjerne boksen og ikke andet...... så efter hvad jeg kan se skylder Rasser mig en kasse tuborg (som han selv bragte på bane)...... den kan han jo så passende hoste op med til MIB træf......
-------------------------------------------

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
rasser - flipper man reduktions boxen - og axlen bevarer sin nuværende placering
så sænker det også bilen voldsomt - men gør man det og lader bærearmen sidde hvor den sidder nu - så skal det nok passe at bilen bevarer samme højde - men akslen kommer til at sidde helt tosset skrå , så skrå at den nok slet ikke kan køre
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
[quote=tom j]Aaaahh, det var dejligt Ib, diskutionen gik på om det sænkede de ca. 10 cm, ved KUN at fjerne boksen og ikke andet...... så efter hvad jeg kan se skylder Rasser mig en kasse tuborg (som han selv bragte på bane)...... den kan han jo så passende hoste op med til MIB træf......
haha så har vi sgu snakket forbi hinanden (tuborg eller ej). Jeg tænkte kun på om det ville sænke en bus hvis man vendte boksene - altså om svingarmens centerpunkt var i samme højde som centeret for tromlen. Og det ser jo ud til at de to centre er i samme højde (eller tilnærmelsesvis samme højde).

Så i den henseende kan du godt få en kasse Tuborg, for der havde du sgu ret ;-)
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
og tom - man kan ikke fjerne reduktions boxen UDEN at flytte bærearmen - så om det sænker 10 cm uden at gøre andet - nej det gør det ikke hvis hjulet skal bevare sin lodrette stilling - så du har ikke helt vundet det væddemål hvis jeg skal være dommer ;0)

sæt IRS på - så står hjulet næsten lodret uanset hva pokker man gør - det er meget
nemmerer ;0) når det først er monteret
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Ib med alt respekt.

Din tegning passer jo ikke en meter med virkeligheden..... prøv lige at se på den tegning og så det billede jeg har lagt ind.

Du kan begynde at snakke nok så meget udenom, og forklare vidt og bredt om alskens andre muligheder for at sænke en splitbus, det ændrer ikke på at du har rodet rundt i placeringen af svingarmen på reduktionsboksene. Du har jo troet at svingarmen blev boltet på ved akselrøret ved gearkassen (som din tegning viser), men istedet boltes svingarmen jo på nede ved "tromlen", og så kan man vende og dreje det hele nok så mange gange - tromlens center og svingarmen vil stadig stå ud for hinanden.

og som jeg startede med at sige, det var kun om det teoretisk ville sænke en bus i bag hvis man KUN vendte reduktionsboksene.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
nej det er nok rigtigt - men hvorfor tænke så meget over det - og blive totalt forvirret over noget der er helt lige til - skal hjulet stå lodret og ha den olie det har brug for - og bilen skal være laverer - så på med et straightaxel kit - reduktionsboxe er noget skrammel - det larmer , det spilder olie , det forbruger masser af benzin , det ødelægger motoren fordi den skal ha så mange snoninger osv osv - jeg gider ikke engang tænke over det - væk med det lort - og på med et straight
axel kit - også gider vi ikke bruge mere tid på de reduktionsboxe - de er uanvendelig til noget som helt med undtagelse på en kommandørwagen.

bare husk nogen ordentlige bagbremser - type3 eller noget ander eftermarkeds noget - type1 er for små
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 15 years siden | | | |
No comments :)

http://www.kustomcoachwerks.com/forums/viewtopic.php?t=2654&highlight=reduction

http://www.kustomcoachwerks.com/forums/viewtopic.php?t=1949

Tech guide:

http://www.kustomcoachwerks.com/forums/viewtopic.php?t=734&highlight=reduction

http://www.kustomcoachwerks.com/forums/viewtopic.php?t=38&highlight=reduction


Tom dette må absolut ikke være løsningen!
At man bytte RGB fra side til side og flipper dem rundt sænker ikke bilen automatisk som der blev nævnt igår, men man har mulighed for at skamsænke bilen med evt airride og dine trækaksler vil så forblive lidt i en nogenlunde normal position ved dette nummer her, men der er noget med lukket lejer og 1/3 fyldt RGB hus med olie osv. Men og skal skifte fælg, pyha nej dette er alt for besværligt.
l20.jpg
l21.jpg
l23.jpg
l195.jpg
l197.jpg
l198.jpg
l199.jpg
l22.jpg

(permalink) tom j Member
Skrev for 15 years siden | | | |
6/6-08 Så skete der lidt igen styrhus, bremse system og kabine er helt færdig afmonteret. lednings nettet er også "flået" ud.... mon jeg nogensinde får det samlet rigtigt igen?????
SP_A0141.jpg
SP_A0140.jpg

-------------------------------------------

(permalink) Minianker Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hvaså, er den ved at være køreklar, det ender jo med at sommeren er forbi. :)
-------------------------------------------
:) 20209156 :)
MIB Member
(permalink) Fjels-Aircooler Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Fronten er da blevet malet.....? :D & tak for sidst.
-------------------------------------------


40607123 - 9620 Aalestrup
(permalink) tom j Member
Skrev for 15 years siden | | | |
den er næsten klar... mangler bare lige det stdste :-)
-------------------------------------------

(permalink) Gundersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
skal da lige love for du gør noget ved det tillykke med vognen,skal vi se hvem der først kommer ud at køre haaaaaaaaaa ha
vh.Henrik
-------------------------------------------
painted black
(permalink) tom j Member
Skrev for 15 years siden | | | |
27/08/08 så skete der lidt igen, har fået den af liften, og er ved at lave "stativ" så den kan væltes over på siden, har i øvrigt også fået ny 2" smallet + justerbar forbro.. så der sker da lidt.. :-)
SP_A0196.jpg

-------------------------------------------

(permalink) tom j Member
Skrev for 15 years siden | | | |
FLOT TOM....... det billede fik du sgu vendt fint.... idiot.. AAAaaaarrrg
-------------------------------------------

(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
[quote=tom j]FLOT TOM....... det billede fik du sgu vendt fint.... idiot.. AAAaaaarrrg


Så vender det rigtigt :-)



tom.jpg

-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) tom j Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Tak for det :-)
-------------------------------------------

(permalink) Fjels-Aircooler Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Må nok hellere få Pilgård narret med til endnu en en omgang dækspark
-------------------------------------------


40607123 - 9620 Aalestrup

Reply »

You must log in to post.