vw1600 motor sælges. Har kørt ca 300 timer.Langtidskonserveret, rigtig god stand.
Pris 4000 kr
Er du sikker på at det er en 1600 motor????
Har da interessen hvis det er....
...
-------------------------------------------
1303 kørene projekt, med orginale sorte plader & brug for en del tlc... hehe...
Tlf. 50-43-38-68
Hej hvor i DK står den og hvad er motor nr. På den.
Har du et billed forfra.
MVH TL
indsugningsmanifolden indikerer det er en 1200...beklager
Anonym skrev:
Hej hvor i DK står den og hvad er motor nr. På den.
Har du et billed forfra. Hvad er prisen så hvis det er en 1200
hvad er motor nr.
MVH TL
hendrixxx skrev:
indsugningsmanifolden indikerer det er en 1200...beklager
Jeg vil nu sige at det ligner et 1500/1600 indsugningsrør. Det er noget tykkere end det der sidder på en 1200.
Hvis motornumret starter med 126-XXXXXX, så er det en 1500 eller 1600. Størrelsen er helt præcis angivet, hvis ellers type pladen stadig sidder på blæserskjoldet.
Super fed motor!
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
Hej jeg er interesseret i din motor. Har du et tlf nr. jeg kan ringe til. Eller du kan ringe til mig på 28693049.
Med venlig hilsen
Anders
aarrh Allan....kig igen. Manifolden er ret lille i diameter og topstykkerne er for klejne til at være 15/1600.....meeeen måske billedet snyder :-)
Hej der må stå er motor nr lige under dynamofod hvor den er boltet på motorblok.
MVH TLS
Anonym skrev:
Hej der må stå er motor nr lige under dynamofod hvor den er boltet på motorblok.
MVH TL
hendrixxx skrev:
aarrh Allan....kig igen. Manifolden er ret lille i diameter og topstykkerne er for klejne til at være 15/1600.....meeeen måske billedet snyder :-)
Hendrixxx, hvordan kan du se forskel på et 1200 og et 15/1600 topstykke? Så vidt jeg ved er ventildæksler og udstødningsmanifold præcis det samme. Forskellen ligger inde i brændkamret (ventiler, diameter boring osv.).
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
Nu blander jeg mig lige, jeg er ikke 100, men er der ikke noget om at manifoldet går vinkelret på topstykket på en 1200, og lidt skråt på, på 1500 - 1600 enkelportet.
Jeg syntes det ser ud som om denne her går lidt skråt på. Ses bedst på billede to.
-Tonny
Jeg troede at alle 1600cmm var dobbeltportede??
1500 er enkeltport, men har aldri hørt om 1500ccm stationær motorer.
Her en en lille motorliste:
Merke
bokstav
Syl.vol HK Sylinder
diameter
Slag
lengde
Forgasser Ventildiameter
inn/ut
Dreie
moment
VW-type Prod.år
- 1131 25
- 1192 30 28PICT
- 1192 34 28PICT
A 1192 30 28PICT 75,5 T-1/2
AB 1285 44 77 69 31PICT-3 35,5/32 86,3 T-1 1970-75
AC 1285 40 78,5 T-1
AD 1584 50 85,5 69 34PICT-3 35,5/32 106 T-1/2 1970-73
AE 1584 50 85,5 69 35,5/32 100 T-1/2 1970-72
AF 1584 46 98,1 T-181 1974-82
AG 1584 44 85,5 69 35,5/32 98,1 T-181 1970-75
AH 1584 48 85,5 69 35,5/32 100 T-1 1971-74
AJ 1584 50 T-1 1974-80
AK 1584 48 85,5 69 35,5/32 100 T-1 1972-73
AL 1584 48 85,5 69 35,5/32 102 T-181 1973-78
AM 1584 48 85,5 69 35,5/32 102 T-181 1973-74
AN 1795 85 T-412 1973-74
AP 1795 68 93 66 34PDSIT-2/3 132 T-2 1973-75
AR 1285 44 T-1 1973-75
AS 1584 50 T-1/2 1973-80
AT 1795 75 T-4 1973-74
AW 1795 68 93 66 34PDSIT-2/3 132 T-2 1973-74
B 1584 48 85,5 69 30PICT-1 35,5/32 104 T-2 1973-74
B 1584 48 85,5 69 30PICT-2 35,5/32 104 T-2 1973-74
BS 1584 47 T-2
C 1584 44 98,1 T-2
CA 1679 66 90 66 34PDSIT-2/3 39,3/33 113,8 T-2 1971-73
CB 1679 66 90 66 39,3/33 113,8 T-2 1971-73
CD 1679 62 90 66 39,3/33 113,8 T-2
CE 1679 62 90 66 34PDSIT-2/3 39,3/33 113,8 T-2
CJ 1971 70 T-2 1976-79
CS 1588 50 76,5 86,4 Diesel 105 T-2 1981-86
CT 1584 50 85,5 69 34PICT 103 T-2 1979-82
CU 1971 70 94 71 2x34PDSIT 137 T-2 1979-82
CV 1971 70 94 71 L-Jetronic 132 T-2 1979-82
CZ 1584 47 85,5 69 34PICT 100 T-2
D 1192 34 77 64 28PICT-2 31,5/30 82,4 T-1 1970-85
D 1192 34 77 64 30PICT-3 31,5/30 82,4 T-1 1970-85
DA 1605 90 134,4 K70 1970-73
DB 1605 75 122,6 K70 1970-75
DC 1605 100 K70 1973-75
DF 1914 60 T-2 1982-85
DG 1914 78 T-2 1982-85
DH 1914 82 T-2 1983-85
E 1285 37 83,4 T-1
EA 1679 80 39,3/33 132,4 T-412 1971-74
EB 1679 72 39,3/33 120,6 T-4
EC 1795 76 T-412 1973-74
ED 1795 70 T-2 1974-75
F 1285 40 77 69 30PICT-1 33/30 87,3 T-1
F 1285 40 77 69 30PICT-2 33/30 87,3 T-1
G 1493 42 95,1 T-2
GD 1971 70 T-2 1976-77
GE 1971 70 T-2 1976-79
H 1493 44 83 69 30PICT-1 35,5/32 100 T-181 1966-71
H 1493 44 83 69 30PICT-2 35,5/32 100 T-181 1966-71
HS 1493 44 T-1
K 1493 45 35,5/32 106 T-3 1965-73
L 1493 40 92,2 T-1/2
M 1493 41 99 T-3 1965-73
N 1493 52 102 T-3
P 1584 50 104 T-3 1965-73
R 1493 54 106 T-3
T 1584 54 85,5 69 35,5/32 109,8 T-3 1965-73
U 1584 54 85,5 69 D-jetronic 35,5/32 109,8 T-3 1967-73
V 1679 68 37,5/33 124,5 T-4
W 1679 80 39,3/33 132,4 T-412 1969-73
X 1584 54 109,8 T-3 1971-73
Z 1679 68 37,5/33 124,5 T-4
Held å lykke med salget.
PS! Er der ikke noget med at man bør skifte knast og fordeler før man kan hive den i en bil?
Det er en 1598ccm tror jeg der står på den.
Der stammer fra en højtrykkompressor,der bruges til at fylde røgdykkerflasker med luft.De har købt den af beredskabstyrelsen,jeg har lavet service på dem mange gange.
Den har kørt med fast omdr.Ca 1600 omdr.
Mvh.
Karsten Højland
Vice beredskabsmester ved beredskabstyrelsen
(smører abe:) )
-------------------------------------------
Har en gammel jagtpølse.
61814375
Morten er solgt til mig og det er en 1600. Det Står på en typeplade på blæsehuset.