alt er skiftet nye tændrør nye platiner og kondensator cylinder og stempler og topstykker men den vil ikke køre på de to cylinder hvad kan det skyldes?
Har du målt dine tændkabler igennem?
Hvilken karburator kører du med?
/Jacob
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
Er der gnist på de to tændrør?
Får den benzin i den side?
Hvis ja så skal den jo gå.
Hvis nej så kan noget jo udelukkes og man kan søge videre på det der ikke virker.
John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
kører to stk solex kaburatorer det er en type tre notch bag og den tænder med et løs tændrør hvis man lægger det på blokken det virker lidt til at den ikke for noget at leve af men det er jo en kaburator til to cylinder
Hvis ellers du er sikker på tændingsrækkefølgen er rigtig og at der er gnist på tændrørne så kan du udelukke tændingsanlæget som årsag.
Om den får benzin kan du tjekke ved at se om tændrørne er våde af benzin når du afmontere dem.
Mere sikkert er det at tage luftfilteret af og kigge ned i karburatoren og se om der kommer en fin stråle benzin når du giver den gas (med slukket motor) ud af et lille rør der sidder dernede.
John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
Hov - cylinder 1 og 3 ? - det er jo i hver sin side af motoren. Med to karburatore.
Hmm... så ved jeg ikke rigtigt om det har noget med benzintilførsel at gøre hvis den går på 2 og 4.
Så ville jeg nok kigge nærmere på det tænding.
John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
Og du er sikker på at tændings rækkefølgen er rigtig?
Prøv at bytte om på tændrørs ledningerne på 1 og 3
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
har lige tjekket de diverse ting og den tænder og fr benzin men syntes bare ikke den går helt rent det er ligesom det sprutter i det når man gasser op og skyder lidt
Det lyder som skidt i dyserene eller dårlig synkronisering. Ud med dyserne, blæs dem igennem med trykluft og se om det ikke hjælper. (det er selvfølgelig forudsat at motoren er dysset rigtigt)
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
Prøv lige at bytte tændrøren rundt. Jeg har været udsat for tændrør der kun kunne tænde når de ikke var under tryk. Når de lå oven på topstykket tændte de fint, men ikke når de blev udsat for trykket i cylinderen.
Det er da en nem ting at tjekke.
Jakob
Hej
Du har balancerøret mellem de 2 karburatorer på ikke ?, sidder på manifolden
Den er ret vigtig på en type 3 motor.
mvh
Henrik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
Hej !
Har du foretaget en kompretionsprøve ? cyl 1 & 3
ligger så vidt jeg ved over for hinanden, ku det
være noget med knasten?, hvis den er slidt i udu !
og ikke åbner til eks. indsugnings ventilen
får den jo ikke noget at leve af, så er det jo ligegodt
om tændingssystemet en nyt ! Bare en tanke !
Tony