Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Problemer med elektronisk tænding!

Tags:
No tags yet.

(permalink) B_feldt Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Håber på lidt hjælp her.

Har elektronisk tænding på min 1300 motor, det har kørt rigtig godt i lang tid.
Men på min sidste lange tur satte motoren ud, jeg kunne starte den lidt efter igen!

Nu er det bare sådan at den falder ud periodisk, kan ikke finde nogle løse ledninger eller andet - starter perfekt og efter få km falder den ud igen!

Min tændspole er ny, har prøvet at skifte den uden held. den er også over de 3 OHM som de Anbefaler...

Når jeg prøver at starte motoren lige efter udfald, er der heller ikke udslag på omdr. tælleren... venter lidt, udslag på omdr igen og motoren brummer og kører 5 - 10 KM til min store fortvivelse :-((

MVH

Christian

ps. ved ikke hvilket mærke mit tænding er men det er med tændmodul , hvis det gør nogen forskel!

-------------------------------------------
TLF : 2099 6003
Mail: primofra78 @ gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
En ledning der er knækket indeni isoleringen, som man ikke kan se. Evt. en der bevæger sig sammen med vaccuumavanceringen.
Ellers, hvis du mener det er noget elektronik der holder op med at virke når det bliver varmt, så må du spraye med kølespray på den mistænkte del og så se om du kan fremprovokere at du får gnist igen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) virring Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jeg har nogle gange, hvis jeg har æret i tvivl om en ledning har været defekt, sat et alm. startkabel på, imellem de forskelige klemmer, det er en nem måde at se om en forbindelse er dårlig eller mangler.
-------------------------------------------
Morten Virring
29996602
virring v. skanderborg
(permalink) Fridolin Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvilket mærke elektronisk køre Du med?....
-------------------------------------------
berg.m@webspeed.dk
22772343
(permalink) B_feldt Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tak for svar...

Hmmm det kunne meget vel være løs forbindelse i magnetsatsen i strømfordeleren der laver sjov når den advancere, da den ikke falder når jeg feks. har indstillet tænding.

Har en mistanke om at det er modulet der slår fra på en måde hvis det blir for varm!

Kan bare ikke forstå at jeg ikke har noget udslag på omdr.tælleren når motoren dør.

Er ikke sikker på mærket men det er systemet med tændingsmodul (lille box med rød og grøn LED)

MVH
Christian
-------------------------------------------
TLF : 2099 6003
Mail: primofra78 @ gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Dit omdr. signal forsvinder når tændspolen ikke får noget signal til klemme1. Det er et godt tegn på at tændingen ikke virker.
Det svarer til hvis en motor med platiner ikke virker, så virker omdr.tælleren heller ikke.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) B_feldt Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Dit omdr. signal forsvinder når tændspolen ikke får noget signal til klemme1. Det er et godt tegn på at tændingen ikke virker.
Det svarer til hvis en motor med platiner ikke virker, så virker omdr.tælleren heller ikke.


Tak for svar..

Det er godt nok irreterende med en periodisk fejl!

leder videre i morgen

C/
-------------------------------------------
TLF : 2099 6003
Mail: primofra78 @ gmail.com

Reply

You must log in to post.