Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

skal vi ikk snart have noget billigt benzin så vi kan komme ud og trille lidt mere

Tags:
No tags yet.

(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Fau_Weh_Mann skrev:
Jeg synes godt nok også at rugbrød er blevet dyrt!!

FWM.

Ja. Både split og bay er steget en del.
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) Fau_Weh_Mann Member
[quote=Ekstrøm]
Fau_Weh_Mann skrev:
Jeg synes godt nok også at rugbrød er blevet dyrt!!

FWM.

Ja. Både split og bay er steget en del.

Ha ha!! :-).....
ronni_dall@hotmail.com
(permalink) andreas4321 Member
en meget forsigtig og upassende kommentar:

set i et større perspektiv, synes jeg det er rart at prisen er høj... når miljøforkæmpere og dommedagsprofetier ikke kan få gang i folks hoveder, synes jeg det er et passende tidspunkt at prisen stiger på. det er nemlig noget der kan få folk til at spare på energien. så kan det jo være at vores efterkommere også kan gå uden for en dør og nyde samme slags vejr og natur som vi har nu.
(permalink) andreas4321 Member
er i australien lige nu.

hernede snakker de om høje benzinpriser hver dag i radioen og fjernsynet. har lige set i nyhederne at der er folk der er begyndt at brække benzindæksler af parkerede biler og suge benzinen ud af tanken og over i deres egen bil.

flere tankstationer har installeret pigge til at punktere dæk på folks biler, hvis de ikke betaler.

og her i mandurah (perth) ligger prisen på 1,50 dollars pr litter. gang det med 4,5 kr/dollar og i når frem til 6,75 kr/litter.
men det er jo også dyrt når man mindst kan have en 3,0 6 cyl motor i sin bil:)
(permalink) SorenJ Member
andreas4321 skrev:
det er jo også dyrt når man mindst kan have en 3,0 6 cyl motor i sin bil:)

Det skal man jo ;)

Måske er det blevet lidt dyere nu til dags, men det er nu meget rart at fragte sig behageligt rundt i hverdagen.
Ring: 28118212
[quote=Ekstrøm]
Benzinafgiften for 92 blyfri er faldet 5 ører siden 2001.

Hvem faen var det nu der sad i regeringen i 2001 og hvornår var det egentlig det skattestop blev indført?

1. Selv om benzinafgiften har ligget rimeligt fast, har der været øgede indtægter fra benzinsalg. Når priser stiger på brændstof, betyder det flere/ekstra penge til staten via af momsen. I medeier behandles jævnligt at staten har øgende indtægter på grund af de høje priser. Det samme gør sig gældende for rugbrød.

2. SR regering indtil november 2001 og VK regering herfter, hvor skattestoppet var en del af regeringsgrundlaget.
(permalink) Feiticeira Member
syns bare at alt det stiger... alt andet end min løn :(
så jeg vil rigtigt gerne have priserne ned igen.. vi ku før i tiden, så kan vi sku ogsåå nu... vi ku starte med at skære lidt i politikernes løn... det vil jeg gerne gå med til :)
SorenJ skrev:
[quote=Ekstrøm]
Benzinafgiften for 92 blyfri er faldet 5 ører siden 2001.

Hvem faen var det nu der sad i regeringen i 2001 og hvornår var det egentlig det skattestop blev indført?

1. Selv om benzinafgiften har ligget rimeligt fast, har der været øgede indtægter fra benzinsalg. Når priser stiger på brændstof, betyder det flere/ekstra penge til staten via af momsen. I medeier behandles jævnligt at staten har øgende indtægter på grund af de høje priser. Det samme gør sig gældende for rugbrød.

2. SR regering indtil november 2001 og VK regering herfter, hvor skattestoppet var en del af regeringsgrundlaget.

Ok. Men så længe vi er enige om det ikke er regeringens skyld priserne er steget. Man bliver jo helt solbrændt af alt det røde propaganda.

[quote=Ekstrøm]Ok. Men så længe vi er enige om det ikke er regeringens skyld priserne er steget.

Som vi også snakkede om, så har regeringen (også i denne sammenhæng, i lighed med Irak krigen og Afganisthan) ingen indflydelse på det store billede. Vi kan boykotte eller råbe alt det vil i Danmark, men sænke prisen på råolie eller bestemme udfaldet af diverse krige er sgu optimistisk at tro.

Er der nogen der tror at hvis danske politikere alene (uden resten af EU) boykotter åbningen og afslutningen af OL, at alle de kinesiske planer falder til jorden? Jeg tror sgu ikke de bemærker at der mangler 5-10 mand.

Det samme gælder olien. Mærsk, Norge og det samlede mellemøsten bemærker sgu nok ikke hvis vi holdt op med at købe olie i morgen, da der er så mange andre købere som stå i kø for at købe.

Men se det fra den lyse side. Til trods for stigende energipriser og fødevarepriser er vi generelt godt rustet til det. De seneste års økonomiske opsving og den meget høje beskæftigelse gør at vi har noget at stå imod med. Som jeg skrev, er det selvfølgelig ikke sjovt når alting stiger, men der er i det store hele nok ikke nogen danskere som er gået sultne i seng endnu.

[quote=Ekstrøm]Man bliver jo helt solbrændt af alt det røde propaganda.

Ja ja, sandheden er ofte ilde hørt. Det gode er at vi rolige kan aflyse en solrig sommer.

(permalink) Farmer Member
Godt skrevet Søren.

En anden faktor, som jeg ikke mener er blevet nævnt er, at Kina nu efterhånden aftager seriøse mængder af energi. Fordi deres levestandard er kraftigt stigende, og deres produktion ligeså. Og der er jo liige et par stykker af dem.

Mht. priser på madvarer. Ja, de er steget meget på det sidste. Men set i forhold til værdi pr tjent krone har mad været ekstremt billigt de sidste 6-10 år kontra før.
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Når nu SørenJ nu ikke vil, så vil jeg:

Læs om PeakOil hvis i vil vide hvorfor alting stiger. (fødevare stigningerne er dog ikke direkte relateret til olieprisen, men snarere en kombination mellem dem og så markedets "panik" over en halvdårlig høst -07, de skal nok komme lidt ned igen)

Men hvis i piver nu; så vent til udgangen af 2009 hvor min vurdering er at råolie handles til 160-180 kr tønden, og piv så.

Et "godt" tegn på HVOR slemt det reelt står til er at Saudierne nægter at efterkomme en offentlig appel fra George Bush om at åbne for hanerne.
Sammenhold det med udtalelser fra Shell´s CEO omkring ledig produktionskapacitet.

Kapaciteten ER bare ikke tilstede til at vi kan opretholde "gratis" energi boblen. Slet ikke når kineserene har både købekraften og lysten til at være en stadig større spiller på det globale marked.
Hvis bare et af verdenens store raffinaderier brækker ned til vinter bliver jeg i hvertfald glad for at jeg har brændefyr og en Cykel ;-)

R

(permalink) Lyngbye Member
Ja, vi husker vel alle de gode gamle dage, hvor vi kunne gå over til slikmutter, og købe en pose blandet slik for 1 kr. :)
-Lyngbye-
Det eneste luftkølede jeg har for tiden, er min cykel. :)
(permalink) Steen Member
Det er da klart at Saudierne ikke bare vil åbne hanerne. Dollaren er lav og olie afregnes jo i Dollars, hvis Dollaren stiger ser situationen nok lidt anderledes ud.
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) jpwest Member
Skam den her tråd er hensat til Junk yard,sikke da en masse forskellige meninger,og rigtig gode argumenter

West
(permalink) REN Member
Steen skrev:
Det er da klart at Saudierne ikke bare vil åbne hanerne. Dollaren er lav og olie afregnes jo i Dollars, hvis Dollaren stiger ser situationen nok lidt anderledes ud.

Ja det kunne se sådan ud, specielt på forsimplende grafer:

Desværre viser undersøgelser der bryder prissætningen op i mindre bestanddele, IKKE nogen betydende sammenhæng mellem oliepris(udbud) og dollarkurs.
http://www.imf.org/external/pubs/ft/weo/2006/01/pdf/c2.pdf

R
oildollar1.jpg

Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
Hmm... har lige siddet og regnet lidt på tingene fordi jeg overvejede at tage toget på arbejde. Hvis man går ud fra en liter benzin koster 11.50, vil jeg spare 75 kroner om måneden ved udelukkende at tage offentlig transport. Til gengæld tager det i bedste fald ligeså lang tid som i bil, selvom jeg sidder i kø både ved hundige/ishøj og på det meste af motorring 3 både om morgenen og om eftermiddagen. Desuden vil jeg skulle have en bus og 2 toge for at komme frem. Kunne jeg helt undvære bilen ville regnestykket selvfølgelig se noget bedre ud, men flexibiliteten i at have bil er sgu alle pengene værd. Dog er jeg lidt træt af at bruge så lang tid på transport. Gad vide hvad sådan en fætter render på literen...

SorenJ skrev:
Ja ja, sandheden er ofte ilde hørt.

Kun den socialdemokratiske version af den :wink:

Ligemeget hvad, så er 12 kr pr liter sgu for meget, det er da til at brække sig over! Vi bliver pulet i hoved og diva med alle andre mærkelige afgifter!

Tilværelsen i dag er blevet sådan at mange jeg kender, mig selv incl, er blevet afhængige af vores biler og sådan er det bare!
´
Dét her hører sgu ingen steder hjemme med de priser!
[quote=Ekstrøm]Kun den socialdemokratiske version af den :wink:

Tjek. Jeg stopper her.
Jeg er ked af det excubitor, men nu må jeg nedstemme dit forslag totalt. Jeg er netop blevet gjort opmærksom på at der kun er 2 raffinaderier i danmark. Det ene ejes af shell, det andet af statoil. Alle de andre selskaber køber deres benzin derigennem. Har jeg så nogen bedre idé? Næh, desværre.

(permalink) Retrobug Member
Hvem vil med til Venezuela ??? Jeg tror ovenikøbet vejret er godt og der er sikkert også til at få fat i nogle billige gamle VW'ere at fylde op på for 10 - 11 kroner.... FOR EN HEL TANKFULD !!! Ja TAK !!!!!

http://epn.dk/industri/energi/article1354818.ece

M.

I'm not impressed easily. Wow! A blue car!
IPhone: 25576904
Anonym skrev:
Ligemeget hvad, så er 12 kr pr liter sgu for meget, det er da til at brække sig over! Vi bliver pulet i hoved og diva med alle andre mærkelige afgifter!

Tilværelsen i dag er blevet sådan at mange jeg kender, mig selv incl, er blevet afhængige af vores biler og sådan er det bare!
´
Dét her hører sgu ingen steder hjemme med de priser!

Se det´er en rigtigt Socialdemokrat.... ;-)
..Eller en skitzofren, når man sviner sig selv til, Ole. Jeg tror nu ikke det kræver noget parti tilhørsforhold for ikke at fatte en brik af diskussionen

Reply

You must log in to post.