Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvad man dummer sig med når man skruer....

Tags:
No tags yet.

(permalink) Palle Member
Skrev for 15 years siden | | | |
jpwest skrev:
Vi skriver 10-12 år tilbage da jeg var gift og havde et pænt stort værksted,en aften lå jeg og rodede på gulvet under en bil og får startet vinkelsliberen,hvorved den skære en fin revne i mavesulet godt dyb(også dengang var der nok og skære i)jeg går ind til Konen og hun får bladret i alle dellerne,og så synker hun om uden varsel da hun ser et pænt hvidt snit,der står jeg med hul i sækken og madammen ligger og roder rundt på gulvet.

Selv den dag i dag fater jeg ikke hun besvimede,det var sqda mig der var hul i??

West


Den historie fik sgu tårene frem i øjnene. Totalt griner.
-------------------------------------------
fantasia73(a)gmail.com
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Vinkelsliber smutter og griber fat i t-shirt. Mm fra et snitte mig i ansigtet men vinkelsliberen er viklet så meget ind i t-shirt at den ikke kan dreje og t-shirt sidder meget stramt :-)

Skulle skifte varmekanaler og vil lige løsne den lidt fra inderskærmen med hammer og mejsel....lortet smutter og tommel ryger ind mellem varmekanal og inderskærm- neglen bliver dog på ydersiden af inderskærmen- der græd jeg næsten :-)

skulle lige skære lidt med vinkelsliber og får en glød i øjet. Den brænder sig fast og hverken jeg eller skadestuens personale kan grave den ud. Den bliver boret ud hos øjenlægen dagen efter....og det er jo ikke fordi man kan lukke øjnene og kigge den anden vej mens han gør det.

skal lige flytte donkraft og løfter den i stangen. Da den er løftet pænt op hopper den af stangen og lander på storetåen. Neglen løsnede sig og halvdelen af foden blev blå i løbet af et par dage.....der græd jeg næsten igen.

roterende stålbørste skulle lige bruges men den smutter og befrier min ene kno for alt kødet. Det tog godt over en månede før det var kød på igen.

Skruetrækker smutter og ryger igennem håndfladen og ud på den anden side- det blødte ikke en dråbe sjovt nok (men gjorde pænt nas).

Skal koble benzin rør fra tanken på min bay sammen med motor. Klemmen der hindre benzinen i at rende ud, smutter af og skyller lige ned i mit øje.....SATAN det gjorde nas.

Har bygget mig en 1600 motor med stinger og den sidder i motorstand og skal prøvesstartes. Garagen er en ældgammel bygning med halm i loftet og er en regulær brandfælde (tilsyneladende). Jeg har så glemt at sætte rotor i strømfordeler og jeg forsøger at starte motoren som en åndsvag (altså benzinen samler sig i udstødningen). Da fejlen er opdaget og rettet starter motoren i første hug, og ca 5m lange stikflammer står ud af stingere. Heltemodig indsats og panik redder bygningen fra at brænde ned :-)

Og det er nok ikke de eneste gange jeg har forsøgt at tage livet af mig selv.

-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hendrixxx skrev:
Vinkelsliber smutter og griber fat i t-shirt. Mm fra et snitte mig i ansigtet men vinkelsliberen er viklet så meget ind i t-shirt at den ikke kan dreje og t-shirt sidder meget stramt :-)

Skulle skifte varmekanaler og vil lige løsne den lidt fra inderskærmen med hammer og mejsel....lortet smutter og tommel ryger ind mellem varmekanal og inderskærm- neglen bliver dog på ydersiden af inderskærmen- der græd jeg næsten :-)

skulle lige skære lidt med vinkelsliber og får en glød i øjet. Den brænder sig fast og hverken jeg eller skadestuens personale kan grave den ud. Den bliver boret ud hos øjenlægen dagen efter....og det er jo ikke fordi man kan lukke øjnene og kigge den anden vej mens han gør det.

skal lige flytte donkraft og løfter den i stangen. Da den er løftet pænt op hopper den af stangen og lander på storetåen. Neglen løsnede sig og halvdelen af foden blev blå i løbet af et par dage.....der græd jeg næsten igen.

roterende stålbørste skulle lige bruges men den smutter og befrier min ene kno for alt kødet. Det tog godt over en månede før det var kød på igen.

Skruetrækker smutter og ryger igennem håndfladen og ud på den anden side- det blødte ikke en dråbe sjovt nok (men gjorde pænt nas).

Skal koble benzin rør fra tanken på min bay sammen med motor. Klemmen der hindre benzinen i at rende ud, smutter af og skyller lige ned i mit øje.....SATAN det gjorde nas.

Har bygget mig en 1600 motor med stinger og den sidder i motorstand og skal prøvesstartes. Garagen er en ældgammel bygning med halm i loftet og er en regulær brandfælde (tilsyneladende). Jeg har så glemt at sætte rotor i strømfordeler og jeg forsøger at starte motoren som en åndsvag (altså benzinen samler sig i udstødningen). Da fejlen er opdaget og rettet starter motoren i første hug, og ca 5m lange stikflammer står ud af stingere. Heltemodig indsats og panik redder bygningen fra at brænde ned :-)

Og det er nok ikke de eneste gange jeg har forsøgt at tage livet af mig selv.



-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |
sludder....det hører med til manuelt arbejde
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hendrixxx skrev:
Vinkelsliber smutter og griber fat i t-shirt. Mm fra et snitte mig i ansigtet men vinkelsliberen er viklet så meget ind i t-shirt at den ikke kan dreje og t-shirt sidder meget stramt :-)

Skulle skifte varmekanaler og vil lige løsne den lidt fra inderskærmen med hammer og mejsel....lortet smutter og tommel ryger ind mellem varmekanal og inderskærm- neglen bliver dog på ydersiden af inderskærmen- der græd jeg næsten :-)

skulle lige skære lidt med vinkelsliber og får en glød i øjet. Den brænder sig fast og hverken jeg eller skadestuens personale kan grave den ud. Den bliver boret ud hos øjenlægen dagen efter....og det er jo ikke fordi man kan lukke øjnene og kigge den anden vej mens han gør det.

skal lige flytte donkraft og løfter den i stangen. Da den er løftet pænt op hopper den af stangen og lander på storetåen. Neglen løsnede sig og halvdelen af foden blev blå i løbet af et par dage.....der græd jeg næsten igen.

roterende stålbørste skulle lige bruges men den smutter og befrier min ene kno for alt kødet. Det tog godt over en månede før det var kød på igen.

Skruetrækker smutter og ryger igennem håndfladen og ud på den anden side- det blødte ikke en dråbe sjovt nok (men gjorde pænt nas).

Skal koble benzin rør fra tanken på min bay sammen med motor. Klemmen der hindre benzinen i at rende ud, smutter af og skyller lige ned i mit øje.....SATAN det gjorde nas.

Har bygget mig en 1600 motor med stinger og den sidder i motorstand og skal prøvesstartes. Garagen er en ældgammel bygning med halm i loftet og er en regulær brandfælde (tilsyneladende). Jeg har så glemt at sætte rotor i strømfordeler og jeg forsøger at starte motoren som en åndsvag (altså benzinen samler sig i udstødningen). Da fejlen er opdaget og rettet starter motoren i første hug, og ca 5m lange stikflammer står ud af stingere. Heltemodig indsats og panik redder bygningen fra at brænde ned :-)

Og det er nok ikke de eneste gange jeg har forsøgt at tage livet af mig selv.




Mon ikke du skulle skifte hobby?-Skak eller ludo er vist ufarligt.Eller måske akvarie fisk ( men ikke piratfisk!)
Holda kæft hvor kommer du meget til skade!
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hendrixxx skrev:
skulle lige skære lidt med vinkelsliber og får en glød i øjet. Den brænder sig fast og hverken jeg eller skadestuens personale kan grave den ud. Den bliver boret ud hos øjenlægen dagen efter....og det er jo ikke fordi man kan lukke øjnene og kigge den anden vej mens han gør det.


gange 3



(ja, jeg bruger beskyttelsesbriller, men pisset kan godt smutte under alligevel).
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |
over 8 år synes jeg nu ikke det er så slemt...det er da bare jer andre der laver for lidt hvis i aldrig hamrer jeg over fingere, boremaskinen smutter, gløden springer fra svejser/vinkelsliber osv osv. Jeg har haft 9 type1'er, 2 jagtvogn, 1 bay og 1 type3 og 1 buggy. De har alle krævet en indsats, så jeg synes nu ikke det er alverden, men ok hvis man kun roder med fiber kan jeg godt forstå man undres ;-)
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) snibeke Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Synes det er sejt at du kun næsten græd, det var lissom da vi lavede bil og jeg baldrede min finger der græd jeg heller ikke, kun inden i og snerrede TIS!

Fornuftigt at du har valgt at blive sygeplejerske Hendrixxx :P
-------------------------------------------
I'm blond, what's your excuse ? 61 70 44 18
(permalink) Scharling Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hendrixxx :
Jeg kan sku godt hyle af grin over" Jeg græd næsten" Kan se mig selv i samme Situation.

Dog vibrerede mundvigen lidt på mig da jeg svejsede en bus i en nylon jakke, og der gik bål i den. Jeg opdagede det dog først da der blev noget lunt på maven. Men så slukkede jeg det bare med hånden... Der så begyndte at brænde, fordi nylonen brændte sig fast.

Men mand som man er, så ind under hanen og slukke og så på med negle børsten og rense lidt. " Der var jeg næsten ved at græde lidt, da huden skrallet af" og så ud og arbejde vidre.

Måtte dog en tur på hospitalet 2 dage efter fordi min hånd var blevet noget stiv, og kedelig at se på. Men kun lidt blod forgiftning, betændelse osv.

Ja. så lærer man at nylon og svejsning ikke passer så fint sammen, så nu bruger jeg polyester jakke i stedet......( De brænder lidt langsommer )
-------------------------------------------
53834086
henrik.scharling(a)gmail.com
(permalink) Kbmanden Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Lidt go' værksteds humor:

1. Kom på arbejde hos VW i Roskilde en søndag kl. 10.45 for at åbne salgsafdelingen. Her gik man dengang ind gennem værkstedet. Da jeg låste mig ind undrede jeg mig over lyden af en diesel motor inde på værkstedet der tilsyneladende stod i tomgang.... Hov, her lugter sgu' da også a brændt gummi....
Kon ind på selve værkstedet som viste sig at være fyldt med røg, en god blanding af dækrøg og diesel os.....
Jeg fik fundet porten i den en side af bygningen og lukket denne op, så rundt om bygningen udendørs for at åbne porten på den anden side og lufte ud.
Da den værste røg var forsvundet fandt jeg en VW T4 2,5TDI stående i tomgang i første gear, halvt inde i en filebænk
En her unavngiven lærling havde sat den i gear og var gået hjem fredag kl. 16.00...
Pæcis hvornår den selvstartede vides ikke, men der var næsten ingen slidbane tilbage på fordækkene..

2. Samme unavngivne lærling skullle senere på ugen lige kigge lidt nærmere på en VW LT med den nye 2,8 TDI motor med 143hk. Den var, med megen møge kørt, ind for natten på vores nye værksted inden den dagen efter skulle leveres til kunden. Bilen havde 5 cm luft bagved og samme afstand til filebænken foran. Også denne bil stod af uvisse årsager i gear. Klovnen sætter sig op i bilen i "damesaddel-stil" med begge ben ud af døren. Han svinger så sit højre ben ind, og træder koblingen ned, for han skal da lige høre sådan en maskine. Så starter han maskineriet. "Wow" siger han så, "Jeg giver lige lidt gas" Så slipper han koblingen og træder speederen ned så hurtigt at bilen hopper frem og rykker hele fronten af bilen 5 cm. bagud....

Han mistede sjovt nok ikke engang sin læreplads.....
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hæhæ Sharling....slukke en nylonbrand med hud er næsten lige så godt som at slukke en brændende frituregryde med vand- overraskelsen vil ingen ende tage :-)
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Kong Box Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Et af mine allerførste minder med VW, var da jeg som lille barn fik smækket skydedøren fra mine forældres grønne Bay-camper med min i finger i klemme! Det gjorde nas, men fingeren blev der heldigvis...

Hmm, faktisk er det vidst noget af det tidligste fra mit liv jeg overhovedet kan huske - det må have gjort indtryk, men heldigvis ikke gjort mig bange for busser!

Mvh. Kåre
(permalink) Christian Thomsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hmm...

Sjovt nok kan jeg også nikke genkendende til det med svejsning og nylon!
Var igang med at svejse nyt donkraft beslag min bay, da der begynder at lugte af stegt gris!

Jeg havde en gammel Fleece jakke på, under den en Hummel Nylon trænings jakke (Ja man sviner jo i det gamle tøj) og derunder en alm T-shirt!

Der blev sku en hel fordybning i min Biceps! (den er dog forsvundet)
Ar_Bay.jpg

-------------------------------------------
Christian Thomsen
+ 45 2051 7065
ct(a)audi.dk
(permalink) Lyngbye Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Skulle lige rette nogle brædder til på afretteren, 1-2-3-4-5 brædder røg der igennem, men det sidste var lige kort nok til at jeg ville stikke nallerene derind, så den fik på oversiden, med den almindelige høvl.
Bladene var dog indstillet til afretteren, så da jeg ligger brædtet på (Uden afskærmning) ryger min hånd ned på den roterende høvl, og flår stor lunser af indersiden af min hånd.

Blødte pænt meget. Så meget at der var en pæn stribe af blod oppe i loftet, og på væggen bag mig.
Måtte lige sidde ned et øjeblik og ryger en smøg, hvilket forresten ikke er skide let at rulle Lucky Luke cigaretter med den ene hånd sølet til i blod og savsmuld.

Nå men på skadestuen kom jeg da. Ind til den mest inkompetente læge, men det er en anden og endnu længere historie. :)
-------------------------------------------
-Lyngbye-
Det eneste luftkølede jeg har for tiden, er min cykel. :)

Reply

You must log in to post.