DRLA 40
Når motoren er gennemvarm, og kun her, står den og klukker lidt ved stilstnd i benzinsystemet og der drypper benzin ned i cyl 1 og 3, altså kun de forreste.
Nåleventilerne er rene og nye og jeg har sænket svømmerhøjden uden virkning.
Kører med 1 år gammel mekanisk benzinpumpe. Har ikke mulighed for at checke membranen i pumpen, da det er den hermitisk lukkede type.
Was ist loss?
Et skud i tågen: Benzinen i karburatorerne koger og derfor flyder svømmerhuset over.
Kunne tyde på at motoren bliver for varm eller at der ikke er varmeisolerende pakninger mellem topskykkerne og manifoldene.
Just my 2 cent.
/R
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
Ja, det har jeg også tænkt på. Jeg har de tykke "pap" pakninger og ikke blikpakningen.
Det holder op med at dryppe hvis jeg klemmer slangen mellem carbs og benzinpumpen, så måske det er den der koger? Motoren er varm, men ikke for varm.
Svømmerhøjden har jeg sat til ca. 4mm. Nåleventilerne lukker pænt. Jeg kan ikke puste luft igennem dem, men der må jo være damptryk nok på fra pumpen til at presse flyderen ned.
Nu har jeg lige bestilt en el-pumpe. Så må jeg se om det gør en forskel når den kommer...
Skal den monteres under tanken eller omme ved motoren?
Det kommer an på hvilken pumpe du har købt, suge eller tryk?
Split
hej !
Jeg har også engang for snart mange år siden haft problemer med benzin
som flød over , dog var det en Kadett GT/E, problemet opstod da jeg gik
fra Weber Dcoe til nye større Dellórto Dhla , i jagten på de sidste sekunder !
Problemet løste jeg ved at montere en benzintryks regulator mellem pumpe og
karburatorer, ifølge en tidligere nordjysk motortrimmer skulle dellorto være
lidt mere følsomme over for lidt forhøjet benzinpumpetryk end Weber er, måske
det løser sig med din nye el benzin pumpe, hvis den har lavere tryk !
Tony