Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Strømfordeler

Tags:
No tags yet.

(permalink) TR Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jeg har haft lidt problemer med at motoren skyder gennem karburatorerne(kører med 2 enkelte) når motoren kører mellem ca 2000 og 4000 omdr. i tomgang og fuld gas kører det fint. Konkluderede det kunne være strømfordeleren så skildte den ad og så at der kun sad en fjeder på centrifugalregulator delen!
Skal der være en eller 2 fjedre?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
009 har kun én fjeder, alle andre andre har, så vidt jeg ved to.
Hvis din camvinkel og avanceringskurve passer og den tænder 30 grader før top ved 3000 omdr. Vil jeg gætte på at dine tomgangsdyser er tilstoppede eller for små.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TR Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Tak for svaret!
Troede der var faldet en fjeder af men kunne alligevel ikke få det til at passe idet der ikke lå nogen løse fjedre i bunden af strømfordeleren!
Som yderligere information kan jeg da oplyse at motoren er en 1650 ccm med 1,25:1 udveksling og 041 topstykker samt et lettet svinghjul. Har du nogen erfaring med at dyserne i kadron karb sættet er for små til disse?
Idet motoren skyder op af begge karburatorer(for tidlig tænding var det min tanke at det næsten kun kunne være strømfordeler eller forkert indstilling af ventilspillerum der kunne være årsagen. Hvad mener du om den konklusion?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Det er som regel for sen tænding der er problemet. Men det er jo hurtigt klaret.
Kamvinkel 48-49 grader og 30 grader før top ved 3000 omdr. S
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TR Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jeg har renoveret motoren og kørte med karburatorsættet før renovationen hvor der ingen problemer var derfor har jeg ikke indstillet andet end den tværgående stang der forbinder de to karburator spjæld.
Jeg justerede platinerne og havde derefter en tændingspistol på den for at kontrollere tændingstidspunktet. Jeg synes godt nok den var hurtig til at avancere tændingen til 25-30 grader før top og troede derfor der var strømfordelerens centrifugal avancering, det var egentlig derfor jeg skrev dette indlæg!
Havde desværre ikke en kamvinkel måler.
Karb sættet havde godt nok lagt lidt tid før jeg satte det på så jeg tror det næste jeg vil prøve er at rense disse, stille ventiler igen kontrollere tændingsindstilling og dernæst forsøge at indstille karburatorne!
Har du et link til en fremgangsmåde for indstilling af disse!

Reply

You must log in to post.