Efter vi har smidt ny motor i T1'eren virker koblingen ikke.
Den kobler simpelthen ikke ind / ud.
Vi har taget kobling og trykplade fra den gamle motor.
Svinghjul er fra den "nye" motor.
Hvad har vi gjort forkert?
-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
Gearkassen er med ført udrykkerleje. Vi bruger lameltrykplade.
Da vi fik motoren sad der kobling med en trykplade af den type man bruger til gearkasser med "løst" leje.
Hvad kan der være sket?
Kablet sad på da vi monterede motoren. Begynder lidt at frygte om det kan være faldet af :D I såfald tager jeg kvajebajer med til Fjerritslev i aften ;)
-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
Du kan mærke hvis kablet ikke sidder på for så er pedalen helt slap. Har i justeret kablet? Hvad er en lameltrykplade?
min pick up kunne heller ikke koble ud, viste sig at kablet blot skulle strames en del op (havde købt bilen med besked om at koblingen ikke virkede)...
-------------------------------------------
-------------------------------------------
Finn Møgelmose, DK-9382 Tylstrup
5/60 Type 1 "Papaya-helikopteren"
Hmmm Spændene. Jeg vil se om jeg kan finde ud af at stramme kablet op :o)
-------------------------------------------
Finn Møgelmose, DK-9382 Tylstrup
5/60 Type 1 "Papaya-helikopteren"
Kablet er justeret op og helikopteren kører. Futter lidt rundt på prøveplader :) Men hvad er den optimale koblingsfrigang?
Altså hvor har I andre Jeres tilkoblingspunkt?
-------------------------------------------
Finn Møgelmose, DK-9382 Tylstrup
5/60 Type 1 "Papaya-helikopteren"
Koblingspunktet kan du ikke bare justere, men frigangen i pedalen skal være 15-25 mm.