Hej Alle.
Jeg har netop været en tur i Sverige for at hente min første luftkølede VW hjem, der er tale om en Pickup fra 1968, og turen hjem gik fint, alle 700km..
Jeg har nu været til syn hvor der blev konstateret skævbremsning på forakselen, så bremserne skal lige have et eftersyn og et omsyn inden det bliver alvor med pladerne.
Spørgsmål:
-Bilen er fra 68, i synshallen skrev han den "tekniske dato" 31-12-1968, men betyder det ikke at jeg bliver kaldt til syn igen "når den bliver 40" til nytår 2008?
(Der er bilen i vinterhi..)
Hvad skal der til for at få 8-års syn?
-Jeg ville helst have gule plader på den, men er der nogen fordel ved hvide når det er veteraner?
-Man skal bede om en foreløbig vurdering nede hos skat når man vil have plader på med det samme ikke?
På forhånd tak for svar, her følger lige et par stemningsbilleder fra det svenske:
Jeg har netop været en tur i Sverige for at hente min første luftkølede VW hjem, der er tale om en Pickup fra 1968, og turen hjem gik fint, alle 700km..
Jeg har nu været til syn hvor der blev konstateret skævbremsning på forakselen, så bremserne skal lige have et eftersyn og et omsyn inden det bliver alvor med pladerne.
Spørgsmål:
-Bilen er fra 68, i synshallen skrev han den "tekniske dato" 31-12-1968, men betyder det ikke at jeg bliver kaldt til syn igen "når den bliver 40" til nytår 2008?
(Der er bilen i vinterhi..)
Hvad skal der til for at få 8-års syn?
-Jeg ville helst have gule plader på den, men er der nogen fordel ved hvide når det er veteraner?
-Man skal bede om en foreløbig vurdering nede hos skat når man vil have plader på med det samme ikke?
På forhånd tak for svar, her følger lige et par stemningsbilleder fra det svenske:
-------------------------------------------
ex '68 T2 pickup
'53 oval
'87 T3 2,1WBX
ex '68 T2 pickup
'53 oval
'87 T3 2,1WBX