1) JO.
2) Behold de orginale tromler(kan evnt. drejes af), og rep. de gamle ankerplader hvis det er muligt(gælder for alle dele).
3) Kørelys behøver du ikke montere hvis bare du kan huske at tænde, og endnu vigtigere at slukke igen når du parkere. 12v eller 6v er et temperament spørgsmål, men 12 giver mere overskud til radio og bedre lys.
4) Hvis forbroen ikke er tæret kan den renoveres hvis det er nødvendigt(renoveret org. er ofte bedre end nyt uorg.). Hvis den ikke skal være lavere end den på billedet kan droppede spindler gøre det(hvis de kan fås til en 57'er), hvilket ikke ændre på fjedringen, som en justerbar forbro(øger dog sporviden). Smallet forbro bruges hvis den skal helt ned og skrabe på asfalten.
5) Hvis delene på undervognen ikke er slidt op, ville jeg ikke skifte dem, hvis bilen kun har kørt 88.000 km, kan der være mange km tilbage i det org. det eneste jeg ville skifte er bremse rør og slanger.
karosseriplade er 0,9 mm og det tunnelen er lavet af er 2 mm(så vidt jeg husker, jeg er ikke 100%).
Vedr. kørelys, så ja, regner ikke med at montere et kørelysrelæ. Synes bare at have læst et sted, at systemet simpelthen ikke var designet til konstant tændt lys
Hvis bilen ikke har kørt mere end du skriver så, kan forbroen være ok. også selvom den har stået så længe.
Hvis der har været det fedt der skal være i forbroen da den blev stillet væk, så kan en rensning og noget nyt fedt være nok. Tjek om der er slør og om bærearmene køre ubesværet uden spindlen monteret, og se efter om der ser ud til at være slidt riller, eller om der er rust på den del der går ind i broen.
Hvordan fjedre den nu?
Jeg er ofte blevet overraskende over hvor mange ting på en VW der skal have en rensnig og smøres, for at virke igen.
Udover selve forbroen skal styr boltene også tjekkes(kan også renoveres), samt styre kugler.
OK, fino svar.
Den fjedrer ok, men har som sagt ikke været ude at rulle. En adskilning og rensning må give svarene. Jeg er stadig forbløffet over, at pladedele > 50 år uden 1 gram tectyl kan overleve, som det er tilfældet her. Min 73'er var ramt af rust på en helt anden måde.
MVH Ole