Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hvor mange hk?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Steven Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej

Måske et lidt svært spørgsmål, men tænkte på om der er nogen der ca. ved hvor mange heste en motor får med følgende modifikationer:
1300 AB blok
044 toppe
276* knast
30mm. oliepumpe
009 strømfordeler
40mm. dobbelte Kadroner.

Kalder man det for en 1600ccm. med de modifikationer eller hvad er betegnelsen?
Motoren er renoveret og jeg synes der er meget optræk i den i forhold til hvad der plejer at være i en standard, så hvis det er nogen der har noget lignende synes jeg det ville være sjovt at få en indikation af hvad den kunne have af hk.

Hilsen Steven.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Om man kalder den for 1600, kommer jo an på om man har sat 1600 cylindre på en AB blok.
276 knast ? Vidt begreb, men hvis du påtænker en Engle ville jeg nok vælge en 284 graders. Engles 276 har meget stejle ramper og er meget hård ved løfterboringerne.
Jeg ville bruge en Scat C25 eller C35. Men der findes nok andre.
Stålstødstænger og hvad med ventilfjedre ?
Hvis du ikke har 100% styr på dit oliesystem ville jeg ikke bruge en 30mm pumpe. den laver for meget tryk/mængde til en ellers std. motor med std. oliesystem.
Brug en 21 eller 26mm

72-85 HK
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Når du trækker mere luft ind i motoren end standard skal der også mere udstødning ud.
Derfor skal du også lige huske en udstødning med noget hul igennem. Fx. 1 1/2" merged header (tarmslyng) og en fornuftig potte.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Steven Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej

Det er ikke en motor jeg vil lave, den er allerede lavet sådan og den kører fint.
Dog kan den have tendens til at skyde/sætte ud når jeg har kørt længe omkring 50 eller 70 ved lave omdrejninger. Når den har gjort det kan jeg se den bliver lidt sort i udstødningerne. Kan det skyldes jeg kører 95 blyfri eller er det et justeringsspørgsmål?

Hilsen Steven.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er ikke oktantallet der får den til at skyde. Den får nok for fed blanding i tomgangsområde og soder tændrørene til.
Biler bliver ikke grå mere i udstødningen. Det grå var nemlig bly.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.