Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Er der nogensinde nogen, der med succes har.....

Tags:
No tags yet.

(permalink) klokmose Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Anonym skrev:
Vil hellere gå på gaden i lædernederdel og tjene de 25 kr. pr. l. end at lade Berlingostumper snige sig i en af mine vwér.

G.


Lad os dele en flise, hvis det kommer til det
(permalink) RAFE Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hvad er der dog galt med Berlingo el-bil?

Jeg er ikke specielt Citroenfan. Men de har da trods alt formået, at lave vellykkede el-biler, hvilket er mere end man kan sige om VW og stort set alle andre bilfabrikanter.

Jeg synes det er et meget interessant projekt, at forsøge at bygge en bus om til en el-bil. Løsningsforslaget med stumper fra en Berlingo var for mig at se en god ide, da de er billige, tilgængelige og da det er den ENESTE el-bil teknologi der er fuldt færdigudviklet, og er blevet testet ved daglig brug de sidste 12-14 år.

Husk nu på at verdens første bil var en el-bil. Så nostalgien ved at smide en el-motor ned i en benzinbil er ikke nødvendigvis væk. Der er jo nærmest mere nostalgi ved en el-motor end en benzinmotor ;-)

Desuden handler det jo ikke kun om benzinpriser. Det handler lige så meget om miljørigtighed samt at søsætte et anderledes projekt. Hvem ved, det kan være, at projektet bliver meget vellykket, hvilket jeg bestemt håber.

Men for lige at vende tilbage: Hvad er der galt med en berlingo el-bil?

Rafe
-------------------------------------------
rafe1978@gmail.com
Nørrebro
(permalink) Split261 Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Den er fransk?
Split
-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) RAFE Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hmm... Det var da et kedeligt argument. Havde håbet, at der kom et lidt bedre argument end en fordom.

Rafe
-------------------------------------------
rafe1978@gmail.com
Nørrebro
(permalink) jpwest Member
Skrev for 15 years siden | | | |
RAFE skrev:
Hvad er der dog galt med Berlingo el-bil?

Jeg er ikke specielt Citroenfan. Men de har da trods alt formået, at lave vellykkede el-biler, hvilket er mere end man kan sige om VW og stort set alle andre bilfabrikanter.

Jeg synes det er et meget interessant projekt, at forsøge at bygge en bus om til en el-bil. Løsningsforslaget med stumper fra en Berlingo var for mig at se en god ide, da de er billige, tilgængelige og da det er den ENESTE el-bil teknologi der er fuldt færdigudviklet, og er blevet testet ved daglig brug de sidste 12-14 år.

Husk nu på at verdens første bil var en el-bil. Så nostalgien ved at smide en el-motor ned i en benzinbil er ikke nødvendigvis væk. Der er jo nærmest mere nostalgi ved en el-motor end en benzinmotor ;-)

Desuden handler det jo ikke kun om benzinpriser. Det handler lige så meget om miljørigtighed samt at søsætte et anderledes projekt. Hvem ved, det kan være, at projektet bliver meget vellykket, hvilket jeg bestemt håber.

Men for lige at vende tilbage: Hvad er der galt med en berlingo el-bil?

Rafe


ja faktisk var der lige efter 1900 rigtig mange EL biler,kunne være sjovt og se hvordan verden vile se ud idag hvis den havde vundet slaget,for os Anders And kendere er Bedstemor And`s faktisk en EL Bil.

Alvoren i det her er jo vi må finde på nye metoder og fragte og rundt på,Elbilen er KLART en mulighed da strøm forholdsvis let kan laves,men tror nu der er så mange penge i Olie Industrien(som de helst ikke vil undvære)nok der det hænger mest

West
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
synes i skal vende tilbage til det der med tesla motoren......det bliver sgu ikke kedeligt!!!
(permalink) duck Member
Skrev for 15 years siden | | | |
jeg sætter ikke berlingodele i den - det er alt for lidt kraft... 32 hk

jeg vil lave en elbil der er sjov og jeg vælger først el-teknik når jeg er færdig med resten af bilen om et par år og så er der kommet nye ting igen igen.

jeg vil have 150-200 hk i den og lur mig om ikke det bliver let tilgængeligt snart?
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
duck skrev:

jeg vil have 150-200 hk i den og lur mig om ikke det bliver let tilgængeligt snart?


Det er de allerede. Der er en engelsk elbil af den kaliber. kaík´lig´huske hvad det er den hedder.
t

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Peterwings Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Der er også en i monaco der produsere el-bil med ca 200 hk. 0-100 på ca 4 sek og top på 170. motoren tager 14000 rpm og har alle krafter helt fra bunden. kan køre ca 350 km på en opladning og det tager ca 3,5 timer at lade den op igen. De har vist den i "5 gear". Jeg var sku godt nok imponeret. det eneste - jeg sådan lige kunne finde var ingen tag og kun 2 sæder.
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
;-)
index.jpg

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Lyngbye Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Ha ha!
-------------------------------------------
-Lyngbye-
Det eneste luftkølede jeg har for tiden, er min cykel. :)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jeg er 100% for miljø og el-biler.
Men har du kigget rigtig grundigt på en berlingo for nylig?
Det har vi andre når de forvilder sig ud i tyskersporet.

Vil hellere dele en 73ér Ford Bronco med George Bush end at køre i Berlingo.
Vi må kunne finde noget seriøst at putte i en el-bil.
Mon ikke Bosch har noget på hylden?

G.
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Man sparer vel også en evt afgift på ny motortype ved el?

Så kan man altid sætte et stykke pap og en klemme på til at lave motorlyden.
(permalink) Steen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
mathiasen skrev:
Man sparer vel også en evt afgift på ny motortype ved el?

Så kan man altid sætte et stykke pap og en klemme på til at lave motorlyden.


Det kræver så at du kører med egerfælge.

Prøv at læse Søndagsavisen, der er en artikel om en Elbil der vist kan opfylde de fleste krav der er nævnt til elbiler i det her indlæg.

-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) duck Member
Skrev for 15 years siden | | | |
jeg skrev let tilgængeligt og mente også prismæssigt....

faktisk har jeg tænkt mig at lave motorlyd med et PA anlæg og så kan man selv vælge hvad man vil være den dag . jetjager eller v8 eller skulle man være en damptromle?

det kunne være sjovt og ikke alt for besværgeligt

men jeg laver lige resten af bilen først og så kommer der el i rumpen af den. :-)
-------------------------------------------
T: 60350036 - Brug for hjælp til din mac? http://duckshouse.dk
(permalink) Kirk... Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hvis der er en synsmand i jylland der vil syne OG godkende den så kunne jeg godt finde på.........:-)


mvh Thomas
ls1thing.jpg

-------------------------------------------
[URL=http://s960.photobucket.com/user/KirkhammerThomas/media/lll/dcdcfefa-8bc4-4f84-96cd-3988de0d2ff
(permalink) RAFE Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Anonym skrev:
Jeg er 100% for miljø og el-biler.
Men har du kigget rigtig grundigt på en berlingo for nylig?
Det har vi andre når de forvilder sig ud i tyskersporet.

Vil hellere dele en 73ér Ford Bronco med George Bush end at køre i Berlingo.
Vi må kunne finde noget seriøst at putte i en el-bil.
Mon ikke Bosch har noget på hylden?

G.


Vi er helt enige om, at en Berlingo kun lige er en tand bedre i designet end en Fiat Multipla. Men nu var det heller ikke dens ydre, vi skulle bruge til el-bilen, det var udelukkende teknikken. Det der er tilbage er kun det ydre. Så når vi har taget al teknikken ud af den, så forærer jeg dig gerne resten, som du kan gå løs på med et boldtræ.

Rafe
-------------------------------------------
rafe1978@gmail.com
Nørrebro
(permalink) RAFE Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Steen skrev:
mathiasen skrev:
Man sparer vel også en evt afgift på ny motortype ved el?

Så kan man altid sætte et stykke pap og en klemme på til at lave motorlyden.


Det kræver så at du kører med egerfælge.

Prøv at læse Søndagsavisen, der er en artikel om en Elbil der vist kan opfylde de fleste krav der er nævnt til elbiler i det her indlæg.



Det er denne artikel:

http://digital.sondagsavisen.dk/showmag.php?mid=gtgww&index=true#/page24/

Der er tale om en Tesla Roadster. Det er en gammel nyhed. Men det er stadig en megafed bil, som jeg håber kommer til DK.
-------------------------------------------
rafe1978@gmail.com
Nørrebro
(permalink) RAFE Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Mht manglende støj fra el-biler, så er det meget interessant at se, at folk anser dette for at være en mangel.

Men det er tværtimod en fordel. Det er en gevinst for chaufføren, at el-biler er lydløse. Så det skal man bestemt ikke ødelægge, ved at afspille lyden fra en benzinbil.

Der er intet federe end at cruise en tur i fx Købanhavns gader i en lydløs bil. Når først man har prøvet dette, så vil det for altid føles som et trin ned ad stigen at køre i benzinbil. Trust me!!!!
-------------------------------------------
rafe1978@gmail.com
Nørrebro
(permalink) klokmose Member
Skrev for 15 years siden | | | |
RAFE skrev:
Mht manglende støj fra el-biler, så er det meget interessant at se, at folk anser dette for at være en mangel.

Men det er tværtimod en fordel. Det er en gevinst for chaufføren, at el-biler er lydløse. Så det skal man bestemt ikke ødelægge, ved at afspille lyden fra en benzinbil.

Der er intet federe end at cruise en tur i fx Købanhavns gader i en lydløs bil. Når først man har prøvet dette, så vil det for altid føles som et trin ned ad stigen at køre i benzinbil. Trust me!!!!


Kan godt se den gode mening med elbiler. mindre larm, sund luft og grøn energi. Ville helt sikkert være frisk på en elbil hvis det kunne få mig på job billigere og sundere. Men tror at for mange her inde er "larmen" en del af oplevelsen, ja jeg venter kun på en undskyldning for at montere en stinger
51.jpg

(permalink) VW-Royce Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Ellers prøv en vandbil, overskriften siger 80 km. på en liter vand

http://ekstrabladet.tv/biler/article1024129.ece

MVH Royce
-------------------------------------------
Der er ikke tid til at diskriminere, had enhver slambert der står i vejen for dig
(permalink) RAFE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Jeg kan lige følge op på min egen gamle tråd med lidt nyt

1/4 mile på 9.51s @ 134mph

i en elektrisk Type 1, årgang 1965, den er naturligvis ombygget i større omfang. Men man skal ikke sige, at man ikke kan have det sjovt i en el-bil i hvert fald:

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=YrGnsERK3aE

-------------------------------------------
rafe1978@gmail.com
Nørrebro
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det ser friskt ud. Hvad har du brugt af motor, batterier, gearkasse ?

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) RAFE Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Det er to engelske brødre, der har lavet og ejer den. De har brugt to sammensatte 9 tommer netgain el-motorer, med en lille to trins gearkasse. De bruger Lithium Cobalt Oxide batterier. Det er ca. samme setup, som folkene bag White Zombie Datsun el-bilen bruger. Den laver en 1/4 på 10,2, og må køre på vejene.

Du kan læse mere om setup´et her:

http://www.hvwc.co.uk/Blackcurrent/bc3/bc3a.php

-------------------------------------------
rafe1978@gmail.com
Nørrebro
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 12 years siden | | | |

Nå jeg troede det var din egen bil.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply »

You must log in to post.