Anonym skrev:
Vil hellere gå på gaden i lædernederdel og tjene de 25 kr. pr. l. end at lade Berlingostumper snige sig i en af mine vwér.
G.
Lad os dele en flise, hvis det kommer til det
Anonym skrev:
Vil hellere gå på gaden i lædernederdel og tjene de 25 kr. pr. l. end at lade Berlingostumper snige sig i en af mine vwér.
G.
RAFE skrev:
Hvad er der dog galt med Berlingo el-bil?
Jeg er ikke specielt Citroenfan. Men de har da trods alt formået, at lave vellykkede el-biler, hvilket er mere end man kan sige om VW og stort set alle andre bilfabrikanter.
Jeg synes det er et meget interessant projekt, at forsøge at bygge en bus om til en el-bil. Løsningsforslaget med stumper fra en Berlingo var for mig at se en god ide, da de er billige, tilgængelige og da det er den ENESTE el-bil teknologi der er fuldt færdigudviklet, og er blevet testet ved daglig brug de sidste 12-14 år.
Husk nu på at verdens første bil var en el-bil. Så nostalgien ved at smide en el-motor ned i en benzinbil er ikke nødvendigvis væk. Der er jo nærmest mere nostalgi ved en el-motor end en benzinmotor ;-)
Desuden handler det jo ikke kun om benzinpriser. Det handler lige så meget om miljørigtighed samt at søsætte et anderledes projekt. Hvem ved, det kan være, at projektet bliver meget vellykket, hvilket jeg bestemt håber.
Men for lige at vende tilbage: Hvad er der galt med en berlingo el-bil?
Rafe
duck skrev:
jeg vil have 150-200 hk i den og lur mig om ikke det bliver let tilgængeligt snart?
mathiasen skrev:
Man sparer vel også en evt afgift på ny motortype ved el?
Så kan man altid sætte et stykke pap og en klemme på til at lave motorlyden.
Anonym skrev:
Jeg er 100% for miljø og el-biler.
Men har du kigget rigtig grundigt på en berlingo for nylig?
Det har vi andre når de forvilder sig ud i tyskersporet.
Vil hellere dele en 73ér Ford Bronco med George Bush end at køre i Berlingo.
Vi må kunne finde noget seriøst at putte i en el-bil.
Mon ikke Bosch har noget på hylden?
G.
Steen skrev:mathiasen skrev:
Man sparer vel også en evt afgift på ny motortype ved el?
Så kan man altid sætte et stykke pap og en klemme på til at lave motorlyden.
Det kræver så at du kører med egerfælge.
Prøv at læse Søndagsavisen, der er en artikel om en Elbil der vist kan opfylde de fleste krav der er nævnt til elbiler i det her indlæg.
RAFE skrev:
Mht manglende støj fra el-biler, så er det meget interessant at se, at folk anser dette for at være en mangel.
Men det er tværtimod en fordel. Det er en gevinst for chaufføren, at el-biler er lydløse. Så det skal man bestemt ikke ødelægge, ved at afspille lyden fra en benzinbil.
Der er intet federe end at cruise en tur i fx Købanhavns gader i en lydløs bil. Når først man har prøvet dette, så vil det for altid føles som et trin ned ad stigen at køre i benzinbil. Trust me!!!!
Jeg kan lige følge op på min egen gamle tråd med lidt nyt
1/4 mile på 9.51s @ 134mph
i en elektrisk Type 1, årgang 1965, den er naturligvis ombygget i større omfang. Men man skal ikke sige, at man ikke kan have det sjovt i en el-bil i hvert fald:
Det ser friskt ud. Hvad har du brugt af motor, batterier, gearkasse ?
Det er to engelske brødre, der har lavet og ejer den. De har brugt to sammensatte 9 tommer netgain el-motorer, med en lille to trins gearkasse. De bruger Lithium Cobalt Oxide batterier. Det er ca. samme setup, som folkene bag White Zombie Datsun el-bilen bruger. Den laver en 1/4 på 10,2, og må køre på vejene.
Du kan læse mere om setup´et her:
Nå jeg troede det var din egen bil.