Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Stødstangsrør for korte???

Tags:
No tags yet.

(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej

Nu hvor jeg er ved at samle min motor, er jeg stødt på endnu et problem...

...stødstængerne når knapt nok ud til vippetøjet. Det er andre topstykker der er sat på, men stadig til en 1200.

Hvad har jeg gjort forkert?


Holger

-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Ekstrøm, Greve Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ikke noget, hvis det er stødstangsrør du mener. Du skal bare hive i dem i begge ender. Jeg kan ikke lige huske minimumslængden, men det er der nok andre der kan.
-------------------------------------------

24430551 lars(a)ekstromit.dk
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Ekstrøm]Ikke noget, hvis det er stødstangsrør du mener. Du skal bare hive i dem i begge ender. Jeg kan ikke lige huske minimumslængden, men det er der nok andre der kan.

Stødstangsrørerne er nu gode nok - og nye. Det er selve spillet mellem stødstængerne og den "cup" på vippetøjet, hviri de hviler. Der er vel omkring 3 mm. De påvirker godt nok vippetøjet og ventilløfterne, men det er vel meningen, at de skal sidde helt inde i "cuppen" på vippetøjet, så olie løber ind i, det dertil placerede, hul i "cuppen"?

Holger

PS: Hedder glemmeplader for glemmeplader, fordi man, som mig, glemmer at montere dem inden man sætter sine topstykker på?
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Split261 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ja det er derfor de hedder glemmeplader.

Split
-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Er der ikke nogen herinde, som kan forklare mig, hvad jeg eventuelt gør forkert?

Jeg er sgu lidt depri over at jeg endelig har fået samlet sammen, men nu ikke kan komme videre... ###¤¤¤&&&!!!
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Rene_Jensen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Er det stødstangrørene eller stængerne der er for korte?, du skriver om begge dele

René
-------------------------------------------
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
(permalink) warp Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du skal justere vippetøjsgeometrien. Der er skrevet en del tråde om emnet.
Der er 2 faktorer at justere på hhv. længden af stødstangen og tykkelsen af shimsen under vippetøjet.
Prøv at søge på vippetøj, justering og geometri så kommer der forklaringer frem.

Se evt.: http://vwnettet.dk/forum/topic/17799/page/1

Så snart du laver om på en standard motor som f.eks. montere andre toppe så ændre geometrien sig på vippetøjet.

/Jacob
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rene_Jensen skrev:
Er det stødstangrørene eller stængerne der er for korte?, du skriver om begge dele

René


Stødstængerne
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
warp skrev:
Du skal justere vippetøjsgeometrien. Der er skrevet en del tråde om emnet.
Der er 2 faktorer at justere på hhv. længden af stødstangen og tykkelsen af shimsen under vippetøjet.
Prøv at søge på vippetøj, justering og geometri så kommer der forklaringer frem.

Se evt.: http://vwnettet.dk/forum/topic/17799/page/1

Så snart du laver om på en standard motor som f.eks. montere andre toppe så ændre geometrien sig på vippetøjet.

/Jacob


Shims'ne - er det dem der er mellem "klodsen" som vippetøjet sidder på og "flangen" på topstykket? Altså ved boltene til fastspænding af vippetøjet?
Der er nemlig ikke nogen på de topstykker jeg har fået fat i, og dem der sidder på de gamle topstykker, de passer ikke over på.

Kan man evt. bruge tynde skiver.... eller er det helt hul i hovedet?

Holger
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Altså hvis det ellers er en std. motor, skal der ikke være nogen shims under vippetøjet.
Du bliver nødt til at vurdere om dine topstykker simpelthen er forkerte til motoren, eller om der har været nogen før dig der har afkortet stødstængerne eller et eller andet. Eller de gamle topstykker har været så slidte at ventiljusterskruerne er skruet helt tosset ud eller ?
At skrue en std. motor sammen, bør ikke give mange problemer.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Altså hvis det ellers er en std. motor, skal der ikke være nogen shims under vippetøjet.
Du bliver nødt til at vurdere om dine topstykker simpelthen er forkerte til motoren, eller om der har været nogen før dig der har afkortet stødstængerne eller et eller andet. Eller de gamle topstykker har været så slidte at ventiljusterskruerne er skruet helt tosset ud eller ?
At skrue en std. motor sammen, bør ikke give mange problemer.


Det mener jeg heller ikke at det burde. Motoren er en 1200 34HK standard '61. Efter at have snakket med Torkild, så er jeg igen optimistisk omkring problemet. Jeg skulle gerne kunne justere mig ud af problemet. Det må jeg jo så prøve.


Jeg glæder mig s..'me til jeg får mig noget mere praktisk erfaring med og viden omkring de luftkølede.

Tak for indlæggende til alle.

Holger
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er det samme som en vandkølet :)
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Det er det samme som en vandkølet :)


Sikkert, men dem ved jeg heller ikke meget om... ;-)

Reply

You must log in to post.