Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Henriksen: Der sker lidt med KG´en....

Tags:
No tags yet.

(permalink) Gundersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Virkelig en smuk bil.
Tillykke med resultatet.
Henrik.
-------------------------------------------
painted black
(permalink) Bilberg Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hej Henrik, gennemført bil må jeg sige. Tak for
(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Rigtig flot resultat og den ser ud til at have en super finish.
-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

- og nu med motorrenovering...

Motoren er en Porsche 356 industrimotor fra 1962, som med største sandsynlighed aldrig før har været adskildt.

Ved sidste års dynoday, blev den målt til 72 HK v/3700 omdr.

Planen er 1720 ccm cylindersæt, med høje stempler og street-knast (nuværende er lav-komp. stempler og industri-knast).

Samt ny type udstødning. Håber at være klar til dette års dynoday...

Henrik

(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Jeg får simpelthen åndenød når jeg ser denne bil. Den er så flot så flot. Lyder spændende med den nye motor. Hvornår er der dyno day igen ? Det er i Sverige ikke ?

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Dynoday er syd for Aalborg.

Arrangeret af MIB klubben, og afholdes som regel ca. sidste weekend i maj.

Det er et åbent arrangement hvor alle kan tilmelde sig, og få en effektmåling.

mvh Henrik

(permalink) Erik Bendix Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ok tak for info.

-------------------------------------------
22143315 eb@soundforce.dk
(permalink) Griebel Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ang.fragmentering af motorblok..Vær agtpågiven og udvis,under alle tænkelige forhold, en vis grad af forsigtighed med spejder-dolken..

God Påske,Henrik...;)

-------------------------------------------
http://www.griebel.blogspot.com Instagram: C.Griebel
(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Henrik.
Spændende.
Er det en Elgin Maetro knast du har tænkt dig at anvende?
Hvilken udstødning har du påtænkt ?
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Torben, det var et svært spørgsmål..?

Køber de fornødne motordele, incl knasten, af Peter Iversen (som iøvrigt er igang med at lave en web-shop med Porsche dele).

Cylindersættet bliver et 86 mm med høje stempler (slaglængden er 74 mm), og knasten regner jeg med blot kommer til at svare til en 356 std. Industri-knasten gav max. effekt allerede ved 3700 omdr., og havde herefter ikke meget tilbage...

Udstødningen er stadig ikke afgjort, men vil gerne have en med en mindre diameter (pga. plads), og så ikke med de 2 std. afgangsrør.

- Desuden overvejer jeg også at gøre gearkassen mere "langfarts egnet", idet jeg kører med 185/65 dæk. Evt. at udskifte kron-/spidshjulet til et 3.88...?

Nogen som har prøvet dette (eller noget lign.), og kan anbefale...?

mvh Henrik

(permalink) Farmer Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ok. Det har han da ikke snakket ret meget om.
Nå. Jeg vil klart anbefale Maestro knasten fremfor en std. Har haft lejlighed til at prøvekøre et par 912ére, (Som jo er lidt tungere) en std., men med 2 X 40IDF og en stadig 1600 med Maestro knasten og 2 X 40 IDF. Sidstnævnte har meget mere moment, og i et bredt område. Topeffekten ligger liiige lidt over hvor std SC motoren giver max, men ca 10 hk. mere. Og så går den pænt langt på literen. Hvis du vil lave en gearkasse med lang udveksling, er sådan en endnu mere på sin plads.
MHT. udstødning er der jo en del gode muligheder idag. Men lad os tage den diskussion off line. Ring ved lejlighed.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Nå.., går stadig med nogle overvejelser omkring hvorledes jeg skal "strikke" min motor sammen..

356-judson...?

Henriksen

(permalink) Peter_Plade Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Hej Henrik
Cool idé, jeg er bare bange for at en judson ikke laver tryk nok til at den vil give noget ekstra effekt på din 356 motor, den er vel på 1500-1600ccm?
Og judsonén er jo beregnet til 1200ccm. Og så er du ude i at remhjulene skal ændres så Judsonén kører hurtigere, men efter hvad jeg kunne læse mig til da jeg rodede med den slags er at det bare skaber nye problemer, men du kan læse en hel masse om det på thejudsonregister.
Held og lykke med projektet.

Peter

-------------------------------------------
http://vw-bluehats.blogspot.com/
40356342
peterplade[@]mail.dk
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Ja plade, du har jo nok ret. Men du må jo også have en del "Judson-erfaring".

Det var også bare en idé jeg havde, men skal da også indrømme at jeg ser ret mange problemstillinger herved.. Det er nok tvivlsomt om det er et projekt jeg vælger at gennemføre..?

Henriksen

(permalink) Henriksen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

- og der arbejdes videre i roligt tempo...

Kompressorprojektet er droppet, i hvert fald i denne her omgang.

Er ved at få slebet ventiler. Herefter kan motoren samles helt færdig, som bl.a. kommer til at omfatte: ny c-model knast, nyt 1720 cc cylindersæt m. højkompremerede stempler, bearbejdning af forbrændingskammer og portning af indsugningskanalerne, nye ventilfjedre mv.

- skulle gerne være "på gaden" inden udgangen af måneden...

(permalink) Mr-M Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Rigtig rigtig flot projekt...

Har du måttet gøre noget ekstra for at få den gennem synet med 356-motoren?

Skiver foran? - Dobbelte led i bagtøjet ( IRS )?

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 14 years siden | | | |

Tak - og ja, bilen er forsynet med skiver foran.

Derudover intet. Desuden er det jo en 66, som er første årgang med bærekugleforbro. Men kører stadig med pendulaksler.

(permalink) Henriksen Member
Skrev for 13 years siden | | | |

Opstarten nærmer sig - forhåbenligt sidst i denne uge..

(permalink) runesten Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Hvad skete der med denne perle?

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.
(permalink) Henriksen Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Det hænder at den kommer ud..:

http://www.hoshenriksen.dk/Karmann-conv/hannover2012.htm

(permalink) runesten Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Fede billeder

-------------------------------------------
Det hedder standard og ikke standart. Det sidste er en militær fane.

Reply

You must log in to post.