Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Intentionen var god nok.. nu dør den

Tags:
No tags yet.

(permalink) Sean Crap Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Allerførst: Jeg har konsulteret forumet og Haynes, men indtil videre uden held.

Jeg har skilt karburatoren ad og udskiftet dyser, membraner osv samt renset den. Bagefter startede den uden problemer, men døde kort efter. Fik skruet på tomgangsdysen, så den kunne gå i tomgang, men efterhånden som den blev varm og chokeren slog fra, døde den.
Jeg fulgte anvisningen fra forumet og Haynes og skruede tomgangsskruen ind til den tabte omdrejninger og så ud igen. Men det var ikke nok til, at den ikke døde. Da den gik højest i omdrejninger herefter var det ikke særlig højt.

Er der nogen, der kan hjælpe? Inden "operationen" var der ingen problemer - og ja, "if it ain't broken, don't fix it" - men det ved I jo godt ikke er sådan vi leger, ikke?! :-)

Søren
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du mener vel tomgangsskruen? For ellers er problemet at den ikke sidder fast.
Hvor bor du?
Split
(permalink) Split261 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du mener vel tomgangsskruen? For ellers er problemet at den ikke sidder fast.
Hvor bor du?
Split
-------------------------------------------
vwsplit.se
http://www.veteranposten.dk/flereAnnoncer.asp?Id=11698
52 & 62 Splits only. 20739887
(permalink) Sean Crap Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nørrebro. Ja, jeg mente selvfølgelig tomgangsskruen :-) Omdrejningerne reagerer, når jeg skruer på den, så den sidder vel fast??

Søren
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvad er det for en bil ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) warp Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Der er 2 skruer på sådan en karb. og de bliver nogle gange blandet lidt sammen. Der er tomgangsskruen og blandingsskruen. Tomgangsskruen er den som instiller spjældet position i tomgang (stopskruen om man vil) og blandingsskruen er den som justere benzin/luft blandingen i de lavere omdrejninger.
Det er BLANDINGSSKRUEN du skal skrue på ind indtil motoren taber omdrejninger og så ud igen IKKE tomgangsskruen.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
warp skrev:
Der er 2 skruer på sådan en karb. og de bliver nogle gange blandet lidt sammen. Der er tomgangsskruen og blandingsskruen. Tomgangsskruen er den som instiller spjældet position i tomgang (stopskruen om man vil) og blandingsskruen er den som justere benzin/luft blandingen i de lavere omdrejninger.
Det er BLANDINGSSKRUEN du skal skrue på ind indtil motoren taber omdrejninger og så ud igen IKKE tomgangsskruen.


Det er både rigtigt og forkert ;-)

De fleste af de nyere solex karbs har 3 skruer, en stopskrue til gasspjældet (DEN M
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) warp Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:
warp skrev:
Der er 2 skruer på sådan en karb. og de bliver nogle gange blandet lidt sammen. Der er tomgangsskruen og blandingsskruen. Tomgangsskruen er den som instiller spjældet position i tomgang (stopskruen om man vil) og blandingsskruen er den som justere benzin/luft blandingen i de lavere omdrejninger.
Det er BLANDINGSSKRUEN du skal skrue på ind indtil motoren taber omdrejninger og så ud igen IKKE tomgangsskruen.


Det er både rigtigt og forkert ;-)

De fleste af de nyere solex karbs har 3 skruer, en stopskrue til gasspjældet (DEN M
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Gennemtæret/hul i forvarmeluftrøret (det tynde bagerste rør) på manifolden?

Jeg havde lignende symptomer og bøvlede med karburator til ingen verdens nytte - hul i manifolden.
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Sean Crap Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er en 30 pict 2. Den skrue, jeg mener, er den nederst, som på engelsk hedder volume control screw. Så jeg skulle mene, det er den rigtige.
Kan de andre problemer, I nævner - gennemtæret forvarmeluftrør og falsk luft - opstå "bare sådan"? Hvor kan den evt suge falsk luft?

Og mange tak for jeres hjælp.

Søren
(permalink) ploug Member
Skrev for 16 years siden | | | |
http://www.vw-resource.com/30PICT2.html
-------------------------------------------

mobil nr: 22-26-03-12
(permalink) Sean Crap Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Så lykkedes det vist!!
Prøvede med nyt mod og Plougs (tak Ploug) meget pædagogiske beskrivelse af fremgangsmåde. Omdrejninger steg og faldt ret meget i tomgang, men efter at have kørt en tur gik den væsentligt jævnere. Aner ikke, hvorfor, men det vigtige er, at den tilsyneladende er i orden nu. :-)

Tak til jer alle for hjælpen. Det er noget af en sejr for begynderen her :-)

Søren

Reply

You must log in to post.