Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Udluftning igen igen...

Tags:
No tags yet.

(permalink) Biffo Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg kan ikke "pumpe" tryk i mine bremser...
Hele systemet - hovedcyl. kalibre, hjulcyl. rør og forbindelser er spritnyt..
Der er tilsyneladende ikke luft i systemet...
Når jeg pumper kan jeg se at væskestanden i bremsevæske beholderen stiger og falder.
Er det en defekt hovedcylinder? - det er også kun den ene bremselyskontakt der virker - den anden er sluttet hele tiden...

mvh
Biffo.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
UHH, det ku godt lyde så´n. det døjer vi faktisk lidt med pt. - altså dårlige hovedcylindere. Prøv lige at sætte lidt, og jeg siger LIDT tryk på ned gennem beholderen. ( 1 - 2 bar) og så hav en udluftningsskrue åben samtidig, for at prøve at give gennemgang, og se om det hjælper. T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Kan du pumpe væske ud af udluftningsskruerne ?
Har du nogen sløjfer hvor luften kan stå i ?
Har du vendt kalibrene rigtigt ?
Hjælper det på trykket at sætte klemmetænger på slangen til et eller flere hjul ?
Tromlebremser/skivebremser ?
Er tromlebremserne justeret ?
Løber væsken selv hvis du lader bilen stå med udluftningsskruerne åbne ?
Det gør jeg i øvrigt altid indtil væsken begynder at løbe på sådan en bil, hvor det hele er nyt og tomt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
der sidder en udluftnings skrue på din hoved cylinder - luft den ud inden du lufter
hjul cylindrene ud - så plejer det så småt at komme til at virke - er der ikke
nogen udluftningsskrue på din hoved cylinder - så prøv at løsn det bremse rør der sidder længst ude i spidsen.

virker det stadig ikke - så prøv med en bremse udlufter til kompressor - vel og
mærke en der virker
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Se det var så nyt for mig. De skruer jeg har set oveni hovedcyl. er en stop- eller bundskrue for den ene bremsekreds. Den kunne jeg godt nok ikke finde på at løsne med mindre jeg ville skille hovedcyl. ad.

I øvrigt er det ved nærmere eftertanke ikke nødvendigt at lufte hovedcyl. ud. Luften forsvinder vel ret hurtigt op i beholderen.
På biler der har rørene kommende nedefra og op i hovedcyl. F.eks. Volvo 140-240, er det ikke nødvendigt at lufte ud hvis man blot skifter hovedcyl.
Væsken bliver jo stående oppe i rørene og når man så fylder væske på igen, trænger luften opad.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Biffo Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Takker for svarene...

Jeg har gået "slavisk" frem, og har nu det hele ok - pånær venstre baghjul...
Når jeg presser slangen sammen, der går til baghjulet, er bremserne i orden. Dvs. det
må være i det korte stykke fra fordeler til venstre baghjul, skidtet ikke virker.
Jeg har luftet ud masser af gange, kontrolleret for lækage osv...
Der kommer ikke luft ud mere - alligevel er pedalen meget "blød"...
Kan der ligge en fejl i bremsecylinderen i venstre baghjul..?
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja eller bremse slangen til den kan være stoppet
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Biffo Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Udluftningen går "normalt" - masser af bremsevæske uden luftbobler...
Så umiddelbart kan slangen ikke være stoppet ?
Når brenseslangen er klampet, fungerer systemet op de tre andre hjul fuldstændigt normalt.
Skal jeg ha´"tryk" på pedalen når venstre baghjul er "med" skal bremsepedalen pumpes
med korte hurtige pumpninger. Bruger jeg pedalen med de normnale rolige tryk i fuldt udslag, sker der ingenting - pedalen går i bund hvergang.... hmmmm.?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Har du justeret bremserne ?

Hvad nu hvis du prøver det andet baghjul. Det er vel ikke bare fordi at du tager venstre baghjul "til sidst"

Ellers må du jo prøve at bytte hjulcyl. og slange højre/venstre ?? Det ville jeg gøre, men justér dem nu op først.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Biffo Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Efter jeg har udskiftet hjulcylinderen i venstre baghjul - sendt moderat tryk gennem systemet fra bremsevæskebeholderen og justeret bremsebakkerne helt ud inden udluftning, er problemet tilsyneladende løst....
Mange tak for alle forslag - det har hjulpet meget... :)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er jo fint. For lige at slå en pæl igennem en generel misforståelse: Man kan ikke justere bremser lidt, eller halvt eller næsten. Det er enten eller. Enten er de justerede eller også er de ikke.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.