Udluftning igen igen...
Jeg kan ikke "pumpe" tryk i mine bremser...
Hele systemet - hovedcyl. kalibre, hjulcyl. rør og forbindelser er spritnyt..
Der er tilsyneladende ikke luft i systemet...
Når jeg pumper kan jeg se at væskestanden i bremsevæske beholderen stiger og falder.
Er det en defekt hovedcylinder? - det er også kun den ene bremselyskontakt der virker - den anden er sluttet hele tiden...
mvh
Biffo.
UHH, det ku godt lyde så´n. det døjer vi faktisk lidt med pt. - altså dårlige hovedcylindere. Prøv lige at sætte lidt, og jeg siger LIDT tryk på ned gennem beholderen. ( 1 - 2 bar) og så hav en udluftningsskrue åben samtidig, for at prøve at give gennemgang, og se om det hjælper. T
Kan du pumpe væske ud af udluftningsskruerne ?
Har du nogen sløjfer hvor luften kan stå i ?
Har du vendt kalibrene rigtigt ?
Hjælper det på trykket at sætte klemmetænger på slangen til et eller flere hjul ?
Tromlebremser/skivebremser ?
Er tromlebremserne justeret ?
Løber væsken selv hvis du lader bilen stå med udluftningsskruerne åbne ?
Det gør jeg i øvrigt altid indtil væsken begynder at løbe på sådan en bil, hvor det hele er nyt og tomt.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
der sidder en udluftnings skrue på din hoved cylinder - luft den ud inden du lufter
hjul cylindrene ud - så plejer det så småt at komme til at virke - er der ikke
nogen udluftningsskrue på din hoved cylinder - så prøv at løsn det bremse rør der sidder længst ude i spidsen.
virker det stadig ikke - så prøv med en bremse udlufter til kompressor - vel og
mærke en der virker
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Se det var så nyt for mig. De skruer jeg har set oveni hovedcyl. er en stop- eller bundskrue for den ene bremsekreds. Den kunne jeg godt nok ikke finde på at løsne med mindre jeg ville skille hovedcyl. ad.
I øvrigt er det ved nærmere eftertanke ikke nødvendigt at lufte hovedcyl. ud. Luften forsvinder vel ret hurtigt op i beholderen.
På biler der har rørene kommende nedefra og op i hovedcyl. F.eks. Volvo 140-240, er det ikke nødvendigt at lufte ud hvis man blot skifter hovedcyl.
Væsken bliver jo stående oppe i rørene og når man så fylder væske på igen, trænger luften opad.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Takker for svarene...
Jeg har gået "slavisk" frem, og har nu det hele ok - pånær venstre baghjul...
Når jeg presser slangen sammen, der går til baghjulet, er bremserne i orden. Dvs. det
må være i det korte stykke fra fordeler til venstre baghjul, skidtet ikke virker.
Jeg har luftet ud masser af gange, kontrolleret for lækage osv...
Der kommer ikke luft ud mere - alligevel er pedalen meget "blød"...
Kan der ligge en fejl i bremsecylinderen i venstre baghjul..?
ja eller bremse slangen til den kan være stoppet
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Udluftningen går "normalt" - masser af bremsevæske uden luftbobler...
Så umiddelbart kan slangen ikke være stoppet ?
Når brenseslangen er klampet, fungerer systemet op de tre andre hjul fuldstændigt normalt.
Skal jeg ha´"tryk" på pedalen når venstre baghjul er "med" skal bremsepedalen pumpes
med korte hurtige pumpninger. Bruger jeg pedalen med de normnale rolige tryk i fuldt udslag, sker der ingenting - pedalen går i bund hvergang.... hmmmm.?
Har du justeret bremserne ?
Hvad nu hvis du prøver det andet baghjul. Det er vel ikke bare fordi at du tager venstre baghjul "til sidst"
Ellers må du jo prøve at bytte hjulcyl. og slange højre/venstre ?? Det ville jeg gøre, men justér dem nu op først.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Efter jeg har udskiftet hjulcylinderen i venstre baghjul - sendt moderat tryk gennem systemet fra bremsevæskebeholderen og justeret bremsebakkerne helt ud inden udluftning, er problemet tilsyneladende løst....
Mange tak for alle forslag - det har hjulpet meget... :)
Det er jo fint. For lige at slå en pæl igennem en generel misforståelse: Man kan ikke justere bremser lidt, eller halvt eller næsten. Det er enten eller. Enten er de justerede eller også er de ikke.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.