Ville lige dele et par billeder med jer.
Min ven Gregers og mig har lige brugt dagen i dag på at få monteret droppede spindler på hans type 1 64´er. Desuden fik vi lavet andre småting på bilen samtidig, bla. fik vi monteret nyt trinbrædt, justeret bremser/kobling og div smånuller.
Det er en fornøjelse at skrue på så original og urørt en bil som Gregers´ 64´er, den er i så fantastisk sund stand (rust og mekanisk) og kører bare dejligt. At den så er overdynget i patina gør den bare endnu mere cool og charmerende. Et rigtig uspoleret "survivor" eksemplar, der ikke er blevet skruet halvt ihjel af div. mekanikere med lommerne fulde af uorg. dele.
Det kan godt være at man skal have haft ejet en skamskruet balje som min "gamle" 62´er for at kunne sætte pris på disse ting ;-)
Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor den ikke blev solgt med det samme da Mille havde den til salg... der er MEGET MEGET langt imellem sådanne eksemplarer.
Nå nok snak om Gregers´ bil....
Efter en lille succesfuld testtur, kunne vi ikke lade være med at line vores kære køretøjer op ved siden af hinanden og lave en lille fotosession.
Jeg er helt vild med den "omvendte" patina de har (blå slidt til hvidt, og hvidt slidt til blå)
Er de ikke et smukt Seablue par ;-) ?
Min ven Gregers og mig har lige brugt dagen i dag på at få monteret droppede spindler på hans type 1 64´er. Desuden fik vi lavet andre småting på bilen samtidig, bla. fik vi monteret nyt trinbrædt, justeret bremser/kobling og div smånuller.
Det er en fornøjelse at skrue på så original og urørt en bil som Gregers´ 64´er, den er i så fantastisk sund stand (rust og mekanisk) og kører bare dejligt. At den så er overdynget i patina gør den bare endnu mere cool og charmerende. Et rigtig uspoleret "survivor" eksemplar, der ikke er blevet skruet halvt ihjel af div. mekanikere med lommerne fulde af uorg. dele.
Det kan godt være at man skal have haft ejet en skamskruet balje som min "gamle" 62´er for at kunne sætte pris på disse ting ;-)
Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor den ikke blev solgt med det samme da Mille havde den til salg... der er MEGET MEGET langt imellem sådanne eksemplarer.
Nå nok snak om Gregers´ bil....
Efter en lille succesfuld testtur, kunne vi ikke lade være med at line vores kære køretøjer op ved siden af hinanden og lave en lille fotosession.
Jeg er helt vild med den "omvendte" patina de har (blå slidt til hvidt, og hvidt slidt til blå)
Er de ikke et smukt Seablue par ;-) ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia




