Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Afmontering af Dynamo

Tags:
No tags yet.

(permalink) nicolaskvist Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvordan afmontere jeg min dynamo, kan det gøres uden at skule ha blæsehuset af??? nogle der måske har en lille guide til det??


Hilsen
NIcolas
(permalink) johnomadsen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej Nicolas. Ja det kan godt lade sig gøre. Du skal på en eller anden måde holde remhjulet fastlåst, så kan du med en stor topnøgle komme til at skrue den store møtrik der holder blæsehjulet af. Sørg for at gribe møtrik og spændskive så du ikke taber dem den i systemet. Remhjulet lader du bare ligge i huset. Så skruer du de fire små 6 mm. skruer, der holder generatoren mod blæserhuset, ud. Så mangler du bare spændbåndet og ledningerne. Når du skal montere igen kan du godt nøjes med de 3 af de 4 små skruer - den sidste er vanskelig at få i.
God fornøjelse.

Mvh.
John
(permalink) nicolaskvist Member
Skrev for 16 years siden | | | |
johnomadsen skrev:
Hej Nicolas. Ja det kan godt lade sig gøre. Du skal på en eller anden måde holde remhjulet fastlåst, så kan du med en stor topnøgle komme til at skrue den store møtrik der holder blæsehjulet af. Sørg for at gribe møtrik og spændskive så du ikke taber dem den i systemet. Remhjulet lader du bare ligge i huset. Så skruer du de fire små 6 mm. skruer, der holder generatoren mod blæserhuset, ud. Så mangler du bare spændbåndet og ledningerne. Når du skal montere igen kan du godt nøjes med de 3 af de 4 små skruer - den sidste er vanskelig at få i.
God fornøjelse.

Mvh.
John


den møtrik du snakker om der holder blæsehjulet fast er det den der sidder bag på blæsehuset??
(permalink) Drbersneglen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jeg skulle også skifte fra dynamo til en generator.......det er lettere at tage hele motoren ud.......nu ved jeg ikke hvad det er for en bil. min var en 72'er bus
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej
Har lige haft dynamoen ude: (På en Beach Buggy)
Afmonter kileremmen.
Afmonter det stor spændebånd der omkranser dynamoen.
Løsen alle skruer for blæser huset.
Løft blæserhuset i højre side med en stor skruetrækker
Afmonter soklen hvorpå dynamoen hviler (skal rokkes og nørkles)
Nu kan dynamo og blæser trækkes forsigtigt ud.
Den store skrue der holder blæsermøllen, bankede jeg forsigtigt
løs med en hammer og en kørner, da jeg ikke har så stor en fastnøgle.
Go' fornøjelse
VW 61
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nej-nej-nej !!

Hvis den 6 volts så start med at skaffe den inderste af en 12 volts remskive. Og en 36mm top. Den samme som passer på bagakslerne.
Hvis bilen er 12 volts behøver du jo ikke skaffe den ekstra remskive.

Når du har det, tager du remmen af og tager den inderste del af remskiven af også.
Den kan man normalt liste af ved at hjælp af to store skruetrækkere.
Pas på noten i akslen, den skal du bruge igen.
Så sætter du den 12 remskive på. Den har nemlig to flader som kan bruges til en STOR svensknøgle. Så sætter du værktøj på den store møtrik inde midt i blæseren (36mm top) og løsner med svensknøglen.

Ellers som beskrevet i starten af tråden, lad blæserhjulet ligge i blæserhuset, så kan dynamoen lige tages ud med bagpladen på.
Jeg er dog ikke enig i at man kan lade være med at sætte alle skruerne i igen.

Altså lad være med at løsne spændebåndet først. Det holder jo på dynamoen medens du løsner møtrikken.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.