Frank_Andersen skrev:
99% af der haverier der sker på en std. motor er at den taber et ventilhovede. Typisk på cyl.3.
Det er noget en klump jern, der så falder ned i cylinderen og den kan ikke være der.
Alt efter hvordan det så derefter går, så bliver den banket fast et sted og motoren kan ikke dreje rundt.
Hvis det er sket er motoren i 75% af tilfældene ikke til at redde.
Hovedlejet ? Der er fire, men det er meget sjældent at de fejler noget som sådan og ligeledes krumtappen.
Jeg har skilt rigtigt mange gamle VW-motorer ad og målt at krumtapperne stadig har "nymål"
Og tænk på at det er uden oliefilter, som vi har så travlt med at bygge på.
Ja der er 4 - det er så bare mig der kalder det største (ved svinghjulet) for hovedlejet.
Jeg ville forlange at få motoren med hjem, men nu er jeg også en tosse der synes det er sjovt at få gamle originale (gerne fastsidende og lign) motorer til at køre igen.
Eller osse er det bare fordi jeg er en fattigrøv der ikke bare kan købe nyt og derfor er tvunget til det :D
Mvh John