den droppede spindel flytter centeret af hjulet ca 60 mm længerer op - dette kan man også gøre med de fleste justerbare forbroer - men så rammer man ind i noget med ændret styregeomatri og man får styreegenskaber der ligger længerer fra det oprindelige end man ville gøre med droppede spindler - dels fordi man sænker monteringspunktet for styrekuglerne samtidig med at man sænker den - dette modvirker man med droppede spindler og det er en god ting - det kan bare ikke ses udefra på billeder om det er gjort på den ene eller på den anden måde - derfor skrev jeg det jeg skrev ....
og det er korrekt at man øger sporvidden når man monterer droppede spindler - dette
kan dog kompenseres ved at man monterer en smallet forbro også - dvs når man gør et bør man også gøre noget andet hvis man skal helt ned - ved moderate sænkeninger er det ikke nødvendigt at gøre alle ting - kun ved ekstreme sænkninger - dog bør man starte med droppede spindler og smallet forbro - og bruge den justerbare forbro som sidste mulighed for at bevare den oprindelige styrgeomatri...
når man ændrer styregeomatrien kan det mærkes ved at bilen bla mister sin evne
til selv at rette op efter en svingning , den mister sin retningstabelitet - dette
mærkes bla ved at man på feks motorvej mærker de skaldte lastbil spor meget tydligerer , og så KAN bilen i enkelte tilfælde blive mere vindfølsom.
dvs man monterer ikke droppede spindler for at kunne sænke mere - man monterer dem
for at bevare sine styreegenskaber - hvilket også er MEGET vigtigt...
mht til at din bil går på nemt - så er det to muligheder det kan løses ved - den
ene er at hæve bilen logisk nok -
den anden er at sætte andre dæk på med en højerer profil for at give bilen lidt
mere frihøjde UDEN at der bliver mere luft op til skærmkanten - det er tvært imod -
bilen vil umiddelbart se laverer ud fra siden selvom den er blevet hævet - det
kaldes visuel sænkning.. dvs at man snyder øjet
her bruges feks et 135R-15 dæk istedet for det mest alm som feks 145/65-15...
eller endne bedre et 145R-15 for bedre vejgreb...
men men disse høje dæk vil dækket med stor sandsynlighed ramme lygtehuset eller
skærmkanten - den risiko er dog minimeret når man også har en smallet forbro på....
jeg håber du forstår min grundig beskrivelse
det er med det jeg mener at ALLE kan sænke en bil mod jorden så den ser lav ud
men få gør det så den er væk fra jorden og stadig ser lav ud....
men man skal jo snart skære alt ud i pap ;0)
og for at skære det ud i pap - så kig på disse to bobler med præcis den
samme højde - den med de store dæk ser laverer ud end den med lavprofil...
nu er det en selecta tegning - i virklighedens verden vil den visuelle forskel
være endnu mere synlig........
skulle fælgkanten sidde præcis det samme sted på de to billeder vil den med
de store dæk ha væsentlig mere frihøjdre end den anden selvom den umiddelbart
vil se lige så lav ud fra siden af...
derfor er mit motto: Luft skal være i dækkene >> ikke i hjulkasserne