Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
12:10 Karsten_vw: Glædelig jul ?
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  billeder med og uden dropspindler

Tags:
No tags yet.

(permalink) Dani8600 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
hej allesammen

jeg har lige fået monteret en smallere forbro uden dropspindler på, kan huske at på angora websiden kunne man se billede med og uden dropspindler, men kan ikke finde billederne længere, så nu det søger jeg nogle biller da jeg ikke ved præcis hvad de gør ud over at sænke ydeligere...

håber nogle kan hjælpe

Mvh Dani

Danikristiansen8600@hotmail.com
-------------------------------------------
Mail: Danikristiansen8600@hotmail.com
(permalink) Lyngbye Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Min bil med 4" smallet forbro og dropspindler.

Og Joes med 2" smallet justerbar forbro.

done2.jpg
joe.jpg
08062008_005_.jpg
joes_vogn.jpg

-------------------------------------------
-Lyngbye-
Det eneste luftkølede jeg har for tiden, er min cykel. :)
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
droppede spindler kan ikke ses på en bil ovenfra - man monterer dem ikke fordi bilen
kommer til at se anderledes ud - man monterer dem fordi den kommer til at køre
anderledes - det kan du ikke se på et billede ...

lidt ligesom feks en pacemaker - alle ved den er der og den virker - men der er ingen
der kan se den...

man kan sagtens sænke en bobbel lige så meget uden spindler som med - den bliver bare livsfarlig at køre i hvis den skal helt ned...
og dækkene går nok på alle steder alt efter hvilket valg man foretager..
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Lyngbye Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Med en 2" smallet forbro, støddæmpere og dropspindler, får du en dejlig ting som affjedring.
4" og spindler er den stiv som en bryllupspik i Maj! :)
-------------------------------------------
-Lyngbye-
Det eneste luftkølede jeg har for tiden, er min cykel. :)
(permalink) micha racing Member
Skrev for 16 years siden | | | |
her er de perfekt fotos af samme bil, de første er hvordan den ser ud idag hos den nye ejer (man skulle tro den havde highjackers på) og de sidste er da jeg havde den med drop spindler og 4inch smallet forbro på
16042008145.jpg
16042008140.jpg
Micha_017.jpg
DSC00370.jpg

-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Micha Racing]her er de perfekt fotos af samme bil, de første er hvordan den ser ud idag hos den nye ejer (man skulle tro den havde highjackers på) og de sidste er da jeg havde den med drop spindler og 4inch smallet forbro på

den ville de kunne SE ligedan ud UDEN droppede spindler, den ville bare ikke køre ligesom den kører nu

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) klokmose Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
droppede spindler kan ikke ses på en bil ovenfra - man monterer dem ikke fordi bilen
kommer til at se anderledes ud - man monterer dem fordi den kommer til at køre
anderledes - det kan du ikke se på et billede ...

lidt ligesom feks en pacemaker - alle ved den er der og den virker - men der er ingen
der kan se den...

man kan sagtens sænke en bobbel lige så meget uden spindler som med - den bliver bare livsfarlig at køre i hvis den skal helt ned...
og dækkene går nok på alle steder alt efter hvilket valg man foretager..


Så du mener ikke at man kan se, om en bobbel er sænket 60mm for an?
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
jojo - jeg mener at man ikke kan se om den er sænket med spindler eller på anden vis - feks med forbro alene
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Dani8600 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
tak for de hurtige svar...

jeg har lige været ude at køre i min bil for første gang efter den har fået monteret en 4" smallet forbro og syntes den køre nøjagtig som da den bare havde justerbar på...

men ib, hvad gør dropspindleren udover at presse hjulet lidt ud, i forhold til at køre uden??

noget andet er, jeg køre nu noget lavere end før og jeg går bare på mange steder, er det noget som kan være farligt i længden?? det laveste sted på bilen er en møtrik lige under forbroen som høre med til den justerebar del af forbroen.. er der noget jeg kan gøre ud over at hæve den for den ikke hele tiden går på astfalten??

vil tro du har det samme problem lyngbye???
-------------------------------------------
Mail: Danikristiansen8600@hotmail.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
den droppede spindel flytter centeret af hjulet ca 60 mm længerer op - dette kan man også gøre med de fleste justerbare forbroer - men så rammer man ind i noget med ændret styregeomatri og man får styreegenskaber der ligger længerer fra det oprindelige end man ville gøre med droppede spindler - dels fordi man sænker monteringspunktet for styrekuglerne samtidig med at man sænker den - dette modvirker man med droppede spindler og det er en god ting - det kan bare ikke ses udefra på billeder om det er gjort på den ene eller på den anden måde - derfor skrev jeg det jeg skrev ....

og det er korrekt at man øger sporvidden når man monterer droppede spindler - dette
kan dog kompenseres ved at man monterer en smallet forbro også - dvs når man gør et bør man også gøre noget andet hvis man skal helt ned - ved moderate sænkeninger er det ikke nødvendigt at gøre alle ting - kun ved ekstreme sænkninger - dog bør man starte med droppede spindler og smallet forbro - og bruge den justerbare forbro som sidste mulighed for at bevare den oprindelige styrgeomatri...

når man ændrer styregeomatrien kan det mærkes ved at bilen bla mister sin evne
til selv at rette op efter en svingning , den mister sin retningstabelitet - dette
mærkes bla ved at man på feks motorvej mærker de skaldte lastbil spor meget tydligerer , og så KAN bilen i enkelte tilfælde blive mere vindfølsom.

dvs man monterer ikke droppede spindler for at kunne sænke mere - man monterer dem
for at bevare sine styreegenskaber - hvilket også er MEGET vigtigt...

mht til at din bil går på nemt - så er det to muligheder det kan løses ved - den
ene er at hæve bilen logisk nok -

den anden er at sætte andre dæk på med en højerer profil for at give bilen lidt
mere frihøjde UDEN at der bliver mere luft op til skærmkanten - det er tvært imod -
bilen vil umiddelbart se laverer ud fra siden selvom den er blevet hævet - det
kaldes visuel sænkning.. dvs at man snyder øjet

her bruges feks et 135R-15 dæk istedet for det mest alm som feks 145/65-15...
eller endne bedre et 145R-15 for bedre vejgreb...

men men disse høje dæk vil dækket med stor sandsynlighed ramme lygtehuset eller
skærmkanten - den risiko er dog minimeret når man også har en smallet forbro på....

jeg håber du forstår min grundig beskrivelse

det er med det jeg mener at ALLE kan sænke en bil mod jorden så den ser lav ud
men få gør det så den er væk fra jorden og stadig ser lav ud....

men man skal jo snart skære alt ud i pap ;0)
og for at skære det ud i pap - så kig på disse to bobler med præcis den
samme højde - den med de store dæk ser laverer ud end den med lavprofil...
nu er det en selecta tegning - i virklighedens verden vil den visuelle forskel
være endnu mere synlig........

skulle fælgkanten sidde præcis det samme sted på de to billeder vil den med
de store dæk ha væsentlig mere frihøjdre end den anden selvom den umiddelbart
vil se lige så lav ud fra siden af...

derfor er mit motto: Luft skal være i dækkene >> ikke i hjulkasserne
lowbugs.jpg

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har tilføjet/rettet lidt - læs mellem linjerne ;-)


Bornholmer skrev:
den droppede spindel flytter centeret af hjulet ca 60 mm længerer op - dette kan man også gøre med de fleste justerbare forbroer - men så rammer man ind i noget med ændret styregeomatri og man får styreegenskaber der ligger længerer fra det oprindelige end man ville gøre med droppede spindler - dels fordi man sænker monteringspunktet for styrekuglerne samtidig med at man sænker den - dette modvirker man med droppede spindler og det er en god ting - det kan bare ikke ses udefra på billeder om det er gjort på den ene eller på den anden måde - derfor skrev jeg det jeg skrev ....


________________________________________________________________________________
svar/rettelse/tilføjelse: Hvis du sænker to biler lige meget (en med dropspindler og justerbar forbro, og en kun med justerbar forbro), så vil man nemt kunne se at den med alm justerbar forbro har forhjulet meget længere fremme i skærmen, det har den fordi bærearmene står MEGET mere skrå - så jo, det kan man godt se!
Mht. styregeometri og ændringen af denne UNDER K
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
også lige et billede mere hvor det er illusteret at fælgkanten på de to af bilerne
sidder præcis det samme sted - dvs de ser lige lave ud - men den ene har mere frihøjde end den anden ...

___________________________________________________________________________________

lowbugs1.jpg

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Rasser skrev:

en hel masse ;0)

opgav og redigere det hele ;0)

derfor kører jeg IKKE med sænket bagende på mine biler (rasser)
og derfor kører jeg med høje dæk - feks 205/80-15 og 145R-15 på boblen.
også giver det en god gearing - så jeg slipper for at skifte til en 1500 gearkasse.;0) og mit speedometer passer næsten - jeg vil ikke gå på
kompromis med køreegenskaberne for at en bil skal kunne skrabe asfalt




-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
Rasser skrev:

en hel masse ;0)

opgav og redigere det hele ;0)

derfor kører jeg IKKE med sænket bagende på mine biler (rasser)
og derfor kører jeg med høje dæk - feks 205/80-15 og 145R-15 på boblen.
også giver det en god gearing - så jeg slipper for at skifte til en 1500 gearkasse.;0) og mit speedometer passer næsten - jeg vil ikke gå på
kompromis med køreegenskaberne for at en bil skal kunne skrabe asfalt




Det var nu heller ikke noget jeg skrev om din bil Ib, synes bare der var mange ting du glemte at nævne i din beskrivelse, så jeg ville blot lige tilføje det sidste.

Og så skal du bare huske at genoprette caster vinklen hvis du vil køre sådan som du skriver.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
det er klart - og fint du suplerer med noget
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Lyngbye Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Dani8600 skrev:
tak for de hurtige svar...

jeg har lige været ude at køre i min bil for første gang efter den har fået monteret en 4" smallet forbro og syntes den køre nøjagtig som da den bare havde justerbar på...

men ib, hvad gør dropspindleren udover at presse hjulet lidt ud, i forhold til at køre uden??

noget andet er, jeg køre nu noget lavere end før og jeg går bare på mange steder, er det noget som kan være farligt i længden?? det laveste sted på bilen er en møtrik lige under forbroen som høre med til den justerebar del af forbroen.. er der noget jeg kan gøre ud over at hæve den for den ikke hele tiden går på astfalten??

vil tro du har det samme problem lyngbye???


Yes sir! Den støder på, og bolten du taler om er just. skruen til din forbro.
Har noget ratslør, så jeg har endnu ikke mærket forskel på styringen, der kommer nyt styrehus på i weekenden, og så tror jeg alt er som det skal være.

-------------------------------------------
-Lyngbye-
Det eneste luftkølede jeg har for tiden, er min cykel. :)

Reply

You must log in to post.