Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  ? EL varme i Bobbel?

Tags:
No tags yet.

(permalink) xs Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hey freaks

Da jeg overvejer at få en mindre lugtende varme kilde i min vw , ville jeg lige høre om der er nogen herinde der har erfaring med El varme blæsere , hvilket fabrikat m,m

hilsen lars

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hva lugter den af ?? - udstødning - så er der noget alvoligt galt du IKKE skal køre viderer med - det kan man dø af uden at opdage det....

mht til elvarme er der ingen kendte produkter på markedet der er effektive nok - og
som ikke vil dræne din bil for strøm ...

prøv et moderne benzin fyr - så virker det - men det gør det org system også
hvis det virker som det skal - uden at lugte grimt vel og mærke ...

det der skal til for at det virker er orginale varmekasser - org varmepanler.
alle forbindelser skal være tætte også skal alt motorblikket være korrekt
monteret samt termostaten.
også skal ventelationsruderne lige stå lidt på klem - så kan man få hedeslag i en bobbel selv en vintermorgen..
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 15 years siden | | | |

Ja, glem det med el-varme. Det kan til nød lade sig gøre at holde en rude dug fri med en el-blæser, men du kan ikke varme hele vognen op. Evt. kan der benyttes en kabinevarmer til el, for at varme kabinen op inden start, men så snakker vi om en der tilsluttes 220V.

Køb et Eberspächer fyr, det er noget der virker. Der plejer at være nogen herinde der er leveringsdygtige.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) Oval-fanatic Member
Skrev for 15 years siden | | | |
-Jeg har et gammelt eberspächer til salg hvis det var noget ?


mvh Claus
-------------------------------------------
Vintage speeed!
9000, Aalborg C
(permalink) xs Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Det er en Roadster jeg kører i og den skal ikke køre om vinteren, men derfor kan det jo være rart med lidt varme aligevel .jeg tror nu ikke varmekasserne er utætte men den suger jo alt sin køle/varme luft direkte fra motorrummet ? skal den det eller mangler jeg noget ?

Hilsen Lars
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Oprindeligt kørte bilen med det varmesystem uden problemer. Men efter 30-40 år uden opmærksomhed kan de godt trænge til "en af hver"
Altså olie der løber ud over varmekasserne lufter grimt.
Varmekasserne kan være tærede inde i blikbøtten så der trænger udstødningsgas ud i den varme luft.
Rens motoren og stop olieutætheder. Køb to nye varmekasser og sørg for at gummilæben rundt om motorer er bare nogenlunde hel.

At køre med andet end det originale er i mine øjne helt tosset og spild af energi/brændstof. Men mange griber til de lette løsninger fordi de ikke gider lave bilen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) xs Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hej Frank

Min motor er blevet ordnet gummipakninger skiftet , varmekasser var sølet ind i olie inden jeg gik igang med at renovere . har kørt ca 5000 km siden så de burde jo være brændt rene nu .skal motoren suge direkte fra motorrum eller skal der være en dele plade ?

Hilsen Lars
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Den skal suge fra motorrummer bag på blæsehuset.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hvis ikke du har vasket olien af dem med motorrens så bliver de ved at lugte.
Jeg tror de er tærede.
Tag dem af og få dem trykprøvet på et kølerværksted. Altså nogen der laver kølere til biler, ikke køleskabe.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) xs Member
Skrev for 15 years siden | | | |
motoren og varme kasser er helt rene så jeg prøver at få varmekasserne trykprøvet

Reply

You must log in to post.