hho skrev:
PH1303 skrev:
Hej
Ok - var ikke klar over at din 03'er er en 74'er. Så mine spindler passer selvfølgelig ikke.
Jeg kan lige nævne hvilket bremse-setup jeg har på min egen 74'er 1303, som kunne være et "budget" alternativ til Porsche-Kerscher løsningen, som du er ved at forhandle dig frem til med Duck.
Som de fleste andre, så ville jeg også gerne have lidt mere punch i bremserne, da jeg alligevel skulle have muldvarpen frem, og investere i nye skivebremsedele.
Foran har jeg Simca Horizon kalipre monteret, som er fuldstændig magen til type 1 ATE kaliperen (reservedelsnr har jeg liggende et eller andet sted, hvis nogen skulle være interesserede?). De kan stadig fåes nye, og fordelen ved dem er, at de har 48 mm stempler monteret, i stedet for henholdsvis 40 mm som på type 1 og 42 mm på type 3. Også passer std klodser i kaliperen, hvilket jo er en fordel.
Disse kalipre er lidt større end den normale type 1 kaliper, hvilket jo er meget passende, hvis du skal have en åben fælg på som fx Cup 1 eller lign.
Derudover er der jo mere bid med disse kalipre pga de større stempler. Kaliprene er direkte bolt-on, dog kan det være, at støvpladen skal have fjernet et par mm ved udskæringen til kaliperen. Men det er ikke noget særligt.
Det hele ser originalt ud (dejligt ved syn), samtigt med at du får lidt mere bid.
Bagtil har jeg så opgraderet med type 3 variant tromlebremser, for at tilpasse ændringen på forakslen. Men hvis der er andre der finder på det nummer, så vil anbefale, at man IKKE benytte variant hjulcylinderen, da den har en dia på 22-23 mm, hvilket er for meget af det gode. Dvs min bil overbremser en smule på bagakslen. Derfor benyt en lidt mindre hjulcylinder fra en af de andre type 3 modeller, som passer på ankerpladen.
/Peter
Kunne godt bruge reservedelsnummer evt. i pm.
Hvad har du gjort med hovedbremsecyl., csp ? eller andet. Standard ??
mvh
Henrik
Hej
Her er hvad jeg har noteret mig omkring kaliperen:
Simca/Talbot Horizon årgang 77-81
Fabrikat: ATE
Part.nr.: 356889 (Men det er nok ikke part.nr fra ATE, men fra det firma, som har dem i ombytning)
Jeg købte dem hos Nordisk Lyddæmper Service i Rødovre, som vist nok hedder AB Autodele i dag?
Mht hovedcylinderen, så benytter jeg den std vw hovedcyl, som ellers sidder på S-modellerne. Synes umiddelbart, at den kun blev minimalt mere svampet af modifikationen - så derfor ok :-)
Mvh Peter