Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  L

Tags:

(permalink) Morten Dahl Nielsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Sidder i Sverige på et hotel - bussen er hos VW i Norrköping släbt derhen på autotransporter.
Tändingsnögle kan ikke drejes mere end 1 hak. Kan VW lave en provisorisk lösning uden risiko? Altså koble tändingslåsen fra, og erstatte den af
1) afbryder til tänding
2) startknap
Det går jo kun hvis der ikke er ratlås, jeg ved faktisk ikke om der er, den har i hvert fald aldrig virket.

Hjälpen er derfor: Er der ratlås i en 71-model bus?

Bussen vandt iövrigt 1. pris som "finaste buss" på Bussfest i Motala...men det hjälper ikke når jeg ikke kan komme herfra.

hilsen Morten
-------------------------------------------
http://vwbussen.blogspot.com
(permalink) All season Bay Cruiser Midtsjlland Member
Skrev for 15 years siden | | | |
hej
har selv været ude for det ...... dvs du kan godt få tænding på bilen men ikke dreje nøgle så den tænder ? ( det var det problem jeg havde ) det krævede et nyt bundstykke (mener jeg det hedder) . Type3henrik lavede en stump ledning der gik fra starteren og op i motorrum, derved ku jeg give den direkte strøm på starteren, så lidt fjolled ud at jeg startede bilen udefra, men det virkede, tror også det er den løsning de hurtigt kan lave altså en ledning du sætter direkte på +

tillykke med pokalen ellers....

mvh Baldur
-------------------------------------------
(permalink) Morten Dahl Nielsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Tak for tip + pm fra Bornholmer, vi får se hvad skrueträkkere el. ledninger kan göre.

"Finaste buss" gav godt nok ingen pokal, prämien var et trärat (brasiliansk) + en bus custom suspension bog.

/morten
-------------------------------------------
http://vwbussen.blogspot.com
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
mnbib skrev:
Tak for tip + pm fra Bornholmer, vi får se hvad skrueträkkere el. ledninger kan göre.

"Finaste buss" gav godt nok ingen pokal, prämien var et trärat (brasiliansk) + en bus custom suspension bog.

/morten



den der bog du vandt er også en rigtig god bog - håber det lykkede dig at komme hjem
med vidunderet - pøj pøj
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Morten Dahl Nielsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
VW i Norrköping fiksede bussen midlertidigt. To kontakter: en vippeafbryder til tænding, en tryk til start. Det har vi kørt hjem med hele vejen.

Det er rimelig smart monteret, for man skal stadig bruge nøglen, som drejes det ene hak, den kan.

Hvis man ikke har drejet nøglen det ene hak, så tuder hornet lige så snart man piller ved vippeafbryderen. Simpel tyverisikring.

Jeg glemte det en halv-sen aften på en campingplads ved en stille skovsø. Slukkede med nøglen først. Det ku' høres!

Så er det lige at skaffe en ny tændingslås til en 71-model...

hilsen Morten
DSC_2758.jpg
DSC_2789.jpg

-------------------------------------------
http://vwbussen.blogspot.com
(permalink) Morten Dahl Nielsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
- og så kom regningen med posten: Synes måske nok VW i Norrköping strammer den lidt:
1492 svenske kroner for montering af 2 kontakter!

Skal helt sikkert have lagt et ledningsdiagram og nogle stumper i bussen inden næste tur.
-------------------------------------------
http://vwbussen.blogspot.com
(permalink) Morten Dahl Nielsen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Så er den i vinkel igen - tændingslås totalt adskilt, og en afknækket stump fjernet, som blokerede for drej af låsecylinder. Ingen reservedele, det virker bare igen med den originale.

Den knækkede stump fra låsehuset der blev tilovers - hvor længe mon skidtet virker uden?

Midlertidige startkontakter var monteret på de originale ledninger med strømtyve, dvs. nemt at fjerne uden at forstyrre originaliteten. Egentlig meget godt lavet af det svenske VW værksted.

Hvis nogen skal have hjælp til at splitte en '71 tændingslås og samle igen - uden afmontering af rat - så spørg mig! Det er tricky i starten, bagefter nemt.
DSC_3005.jpg

-------------------------------------------
http://vwbussen.blogspot.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 15 years siden | | | |
mnbib skrev:
- og så kom regningen med posten: Synes måske nok VW i Norrköping strammer den lidt:
1492 svenske kroner for montering af 2 kontakter!

Skal helt sikkert have lagt et ledningsdiagram og nogle stumper i bussen inden næste tur.

Det synes jeg da egentligt lyder meget rimeligt. - Fejlfinding, løsning, udførelse. De vil jo ligeså gerne have en god løn som du vil.
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Farmer skrev:
mnbib skrev:
- og så kom regningen med posten: Synes måske nok VW i Norrköping strammer den lidt:
1492 svenske kroner for montering af 2 kontakter!

Skal helt sikkert have lagt et ledningsdiagram og nogle stumper i bussen inden næste tur.

Det synes jeg da egentligt lyder meget rimeligt. - Fejlfinding, løsning, udførelse. De vil jo ligeså gerne have en god løn som du vil.
T



Jo, men man kan jo så undre sig over at vw ikke forsøgte at skille låsen ad, så kunne de jo have fjernet den stump og det havde virket igen...
-------------------------------------------
mob 28940849

Reply

You must log in to post.