Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1200 motorproblemer i sommervarmen ??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Oval-fanatic Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg har nu for anden gang problemer med at motoren sætter ud...

Sidste gang som idag var det meget varmt og ved ca. 80km/t problemerne opstod... Der er masser af benz på.

Løsner jeg udluftningsskruen på benzinpumpen bobler det i et stykke tid, som om der er luft i benzinrøret.

Jeg har udskiftet benzinslangen, filter, renset tanken. prøvet at lette låget for den ikke skulle danne undertryk i tanken.

Troede egentlig problemet var løst ved at dreje benzinhanen på plads i den rigtige position, da armen fra kabinen var gået løs og hanen stod imellem almindelig og reserve positionen, men åbenbart ikke :(

Membranen og fjederen i benzinpumpen er ligeledes udskiftet for et par måneder siden

Nogle gode forslag ?

Mvh Claus
-------------------------------------------
Vintage speeed!
9000, Aalborg C
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Platinerne har for lille afstand ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Oval-fanatic Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Platinafstanden er ligeledes tjekket og sat til de 0.40 efter instruktionsbogen :s
-------------------------------------------
Vintage speeed!
9000, Aalborg C
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
og du er 120 % sikker på at platinerne laver gnist ? - hvis platinerne gnister, så kan det evt. være tændspolen... ellers lyder det som et brændstof problem. Næste gang det sker kan du evt. prøve at skrue de 5 skruer af i toppen af din karburator, og så se om der er benzin i svømmehuset.

når motoren slet ikke gider køre, så er det normalvis en af følgende ting:
- mangler strøm til tændspole
- defekt tænspole
- defekt platiner
- ingen brændstoftilførsel
- stoppet tomgangs og hoveddyse samt accelerationspumperør (jeg ved ikke lige hvor stor chancen er for at det skulle ske samtidigt ;-) )
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg havde lignende problemer.
Prøv hvis andre ting ikke virker at afmontere din karb og så pil indsugningsmanifolden af og kontroler om der er gennemgang eller evt gennemtærring.
(permalink) warp Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvordan sætter den ud?
Går motoren pludselig helt ud uden varsel eller skyder og hakker den sig selv ihjel?
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Oval-fanatic Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er lidt et hokus pokus problem - Kørte helt til Herning forleden helt uden problemer og lå på 80- 90 kmt hele vejen.

Dagen før jeg skal hjem kommer der lidt tendenser igen hvor den bare lige hakker kort og hvis jeg så bliver ved med at provokere den med gas sætter mer og mere ud, fik dog haltet den hjem.

Den skyder ikke ! - sætter "bare" ud i hak....hvis i forstår?

Kørte så igen hele vejen hjem fra Herning helt uden problemer ??? Forstår bare ik at det kommer med så lange mellemrum. Sidsts jeg oplevede det var weekenden før
-------------------------------------------
Vintage speeed!
9000, Aalborg C
(permalink) warp Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Mit bud er at benzinen "koger" ...altså bliver så varm at den fordamper og der opstår gaslommer i brændstofsystemet. Jo lavere oktantallet er jo lavere er kogepunktet for benzinen. (92 oktan koger allerede ved 55°-60°c så vidt jeg husker)

...just my 2 cents
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det kunne nemt lyde som om der ligger noget skidt i din benzintank, indimellem kan der jo så komme en flage eller lignende til at ligge og stoppe for udgangsstudsen i bunden af tanken. Prøv at se med en lille lommelygte om du kan se ned i bunden af tanken om der ligger noget lort og fylder.

Men ellers kan det som sagt være en dårlig tændspole der driller dig.... har nok en du kan låne og teste med hvis det er - 6 eller 12v ?

Jeg tror ikke det er benzinen der koger, for når det sker mens du er ude at køre landevej så skulle det helst ikke kunne ske.

Men ellers er du da velkommen til at kigge ud i løbet af ugen her, jeg går hjemme i løbet af dagtimerne, så hvis du har lyst kan vi da godt kaste et hurtigt blik på motoren og se om der umiddelbart er noget der springer i øjnene som "forkert monteret" el. lign.
du har mit nummer hvis det er

ps. du vil altid kunne se at der er luft i brændstofslangerne (eksempelvis mellem pumpe og karburator), men så længe svømmehuset bliver fyldt op, så skal du ikke bekymre dig om det. Jeg havde selv en motor engang hvor der var gennemsigtigt filter mellem pumpe og karb., og det så næsten ikke ud til at der kom benzin igennem, men svømmehuset blev fint fyldt op alligevel.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) bugservice Member
Skrev for 16 years siden | | | |
chek stelforbindelsen nede i fordeleren !!
Dennis
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk

Reply

You must log in to post.