Skulle lige ud og trille lidt i 1302ern her til aften på vej op af en lille bakke trode man at den blev ramt af en panzerværnsraket der kom et tændingsknald en sort røgsky og så ville den bare ikke mere har lige tjekket tændningen og det ser fint ud og jeg kan umidelbart ikke se noget andet der skulle være problemet men har heller ikke rodet så meget med vw motor endnu (if it aint broken dont fix it)så nu er det tid til at fixe den.Så gode råd modtages det er en 1300 AB motor.
kan den dreje rundt nu - og hvor godt gik den inden den sagde bang ???
og er der hul i motoren nogen steder - og hvad med olie ?
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
Drejer fint rundt motorgangen var normal nej der er ikke hul nogen steder og olie til mærket drypper ikke nogen steder jeg kan ikke lige se noget som der skulle være galt undtaget den vil ikke starte nu alt ser normalt ud
ryk pløkkerne og tag en kompressionstest - og mål tændrørene efter , og efter se dine platiner - det er ikke helt normalt tændingssytemet afgår ved døden pga et knald - men mindre det er 80 år gammelt selvfølgelig..
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
nej det er ca. 2 år gammelt og kørt 1500 km platiner er ok dem har jeg tjekket tager lige en kompresionstest i morgen og efterser tændrørene men det lød som en kodyl fejltændning og så døde den så tændningen var det først jeg kikkede på og alt ser normalt ud men skriver lige i morgen hvad jeg finder
Hvis den tørner, og ikke har tabt en ventil, er det kondensatoren eller tændspolen.
T
Cylinder 1 havde skudt tændrøret ud som resulteret i at tændingen forskubede sig tændrøret havde under en ½ mm gevind (støbefejl)det havde jeg ikke lagt mærke til der jeg købte 4 at et havde en fejl fik det byttet der hvor det er købt stillet tændningen igen og nu kører den som før hold da kæft en forskrækkelse for et skide tændrør.