Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  36 idf weber (italy) på typ4 2,0 PROBLEMER!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
I jagten på flere HK i min std typ4 CU 2,0 med 265* knast, fik jeg endelig kikket på min 36mm idf weber. Hoveddysserne er alle størrelse 135.

Er der nogen som ved hvilken dyssestørrelse, som er et godt udgangspunkt?

Til min store ærgelse er en af "accellerations dysserne" knækket (se billed), Kan dette købes nyt?

Jeg mangler også filtre og speedertræk, men det regner jeg med at Farmer er leveringsdygtig i..

der mangler sikkert mere info.. så sig bare til

Mvh Karsten

DSC01506.jpg
DSC01510.jpg
DSC01512.jpg
DSC01511.jpg

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er da rræls, og lidt noget skidt, at den acc. dyse er knækket. Men dog ikke Verdens undergang. Er det kun en, går det nok.
T
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det er kun en der er knækket... har vi nogen ide' om dyssestørrelse?

Karsten
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Er der ikke nogen som vil dele ud af deres erfaring men hoveddyssestørrelse?

jeg går udfra at 135 ikke er nok, da de højest sandsynlig har siddet på en 1600 typ1

Karsten
-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvis det var mig ville jeg bekymre mig mere om det knækkede sprøjterør. Det andet viser sig hurtigt når man kommer ud at køre.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Race-buggy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
du kan enkelt oppgradere dine dobble webere 36 til dobble 40mm med et kit fra cb,har selv gjort dette med dobble 36 idf,men husk å slipe ned overgangen til ny venturi.

http://www.cbperformance.com/Jan2000.asp

legger ved et bilde av mine weber idf 36. med et slikt kit montert.


Weber_36_idf_001.jpg
Weber_36_idf_003.jpg
Weber_36_idf_006.jpg

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Man kan da ikke opgradere fra 36 til 40 uden at bore karburatoren op og sætte større spjælde i.
Hvis man læser CB´s tekst, skriver de at man kan opgradere uden at afmontere karburatorerne. Det må være et forkert link du henviser til.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Race-buggy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Man kan da ikke opgradere fra 36 til 40 uden at bore karburatoren op og sætte større spjælde i.
Hvis man læser CB´s tekst, skriver de at man kan opgradere uden at afmontere karburatorerne. Det må være et forkert link du henviser til.



nei det er ikke feil, 36 idf flower like bra som 40 idf etter dette kitet er montert,, oppgraderer man 40 idf yter di like mye som 44, og 44 blir til 48 uten at man bytter spjælde. med et slikt kit flower weber idf karburatoren mye mere og man ser på bredbanbs lambada at den blir mye mere stabil
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
De er da ikke opgraderede til 40mm. De er stadigvæk 36mm. Men tro du bare på det hvis du vil.
De har fået nogen bedre egenskaber, måske. Men størrelsen er den samme.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Race-buggy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
De er da ikke opgraderede til 40mm. De er stadigvæk 36mm. Men tro du bare på det hvis du vil.
De har fået nogen bedre egenskaber, måske. Men størrelsen er den samme.


di er forsatt 36 ja. men yter like mye som 40mm, jeg har testet ut disse kitene og jeg vet at dette fungerer 100%

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Okey. Fint. Kommer de til at køre bedre, bliver de lettere at dyse ind, fortæl-fortæl.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Race-buggy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Okey. Fint. Kommer de til at køre bedre, bliver de lettere at dyse ind, fortæl-fortæl.



dette er et meget bra sett hvor du oppgradere forgasserene til ett nr,. større . IDF 40 blir til 44 . 44 blir til 48 i flow, settet består av ny stor venturie , hovedsprederen skiftes ut med et dyse rør , nye hoved dyser og luft dyser følger også med + at det er fult overhaling sett til forgasserene med pakninger , membraner,og flotør ventil ,bilen er ikke til å kjenne igjen , mye mere lettkjørt og mye mere effekt.

Jeg kjørte 400 mil med dette settet og lamba måleren vare helt jevn hele tiden , dette er noe som virker meget bra til å være et bolt on kitt.
se bare ned i en std 44IDF og sammenlign hullet , her er det bare en liten tynn aksel i et stort høl igjen , ikke rart at dette virker.

index.jpg

(permalink) Mr weber Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Kan man bruge et 40mm kit til en 36mm ???

Henrik
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det skriver "race-byggy" tidligt i tråden at han har gjort, men at der jo så åbenbart er en kant der skal efterbearbejdes.

Hvor store venturier er der med til 40mm kittet ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du kan få 32 og 34 mm.
T
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du bliver hurtigt sur hva´? Det står der ikke meget om på CBs hjemmeside
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Race-buggy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
badbda skrev:
Kan man bruge et 40mm kit til en 36mm ???

Henrik


ja man kan bruke 40mm kit til idf 36mm se hva jeg har skrevet lengre oppe i tråden.

(permalink) Race-buggy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Du bliver hurtigt sur hva´? Det står der ikke meget om på CBs hjemmeside



hei Frank her ikke sett detta innlegget føre nu, venturier er spesial laget med dyser, jeg har kun et idf 44 mm kit igjen som jeg kan måle venturie i topp og bunn for deg vis du ønsker det.

nei jeg blir ikke hurtig sur, men en forgasser kan bli hurtig sur ;)
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nej-nej "Race-buggy" Det var en "insiderjoke" til den anonyme "T" :)

Tak for svarene.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Race-buggy Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Nej-nej "Race-buggy" Det var en "insiderjoke" til den anonyme "T" :)

Tak for svarene.



aaaaa. hehehehehe

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Nu er sættet blevet monteret, men... Den skyder (den siger "tüf") en gang imellem fra cylinder 2, op gennem karburatoren. Er det pga. "falsk" luft, forkert justering, tænding eller noget andet spændende?? er der nogen der har et bud... (Frank jeg har prøvet krokodilleskindstaske.... men det virker ikke rigtigt)

Og det er ikke den med knækket accellerations sprøjterør

Karsten

DSC01558.jpg

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tilstoppet eller delvist tilstoppet tomgangsdyse/kanal på den pågældende cylinder.
Eller for stramme eller utætte ventiler.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Tilstoppet eller delvist tilstoppet tomgangsdyse/kanal på den pågældende cylinder.
Eller for stramme eller utætte ventiler.


Takker..Så er der lidt at tage fat på... Skruer stadig (o;

Karsten
-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*

Reply

You must log in to post.