Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Afgift

Tags:
No tags yet.

(permalink) Surfer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hej alle jeg er igang med at købe en boble fra 1972 i Sverige, den har gået 23000 km.
Er der nogen der ved hvad man skal betale i afgift på sådan ene?

Har søgt lidt på skat.dk og har fundet en pris der hedder 6300 kr.

Hvad er der ellers af omkostninger ved at impoter en bil fra Sverige?

Sam
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Prøveplader 100,- (pr. dag!)
Vejning 100,- (kan variere fra sted til sted)
Syn/toldsyn 800,-
Nummerplader 1180,-
Hjemtransport ???? kr.
Klargøring ????? kr.

Den tid det tager ????? kr. ;-)

Jeg synes den pris du har fundet virker meget normal.

mvh
JAKOB
(permalink) Surfer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tak for det hurtige svar :-D

med hensyn til nummerpladerne, er der forskel i prisen på om de er hvide eller sorte?

Så skal skal regne med at slippe ca 10.000 kr for at have den på DK plader?
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du kan ikke få sorte på den, den er ikke gammel nok.
Regelerne bliver dog vist ændret i 2011, så hvis du venter til der, kan du.
Du kan også bare skifte i 2011..
Sorte koster vist 2480kr, hvide det halve hvis jeg husker rigtigt.


René
-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Surfer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Ok det var da trist :-(
Så er der ikke andet end at vente.
Du husker helt rigtig, det er 1500kr og et eller andet de koster.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Surfer skrev:
Så skal skal regne med at slippe ca 10.000 kr for at have den på DK plader?


Tjah altså, hvis det hele går helt glat igennem, uden uforudsete udgifter eller problemer, så ja.

Held og lykke fra
JAKOB

(permalink) Steen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Du skal bare lige huske, at nysynet i Sverige ikke er ensbetydende med at den kører
lige i gennem et syn i DK.
De ser NOGET anderledes på tingene derovre.

-------------------------------------------
VW 1302 '72 spet(a)post.tele.dk
Med VWenlig Hilsen
Steen
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
ja det er nok kun 99 ud af 100 udenlandske biler der kan køres direkte til syn og
blive godkendt i dk - de fleste skal liiige ha efterset , udskiftet eller justeret
et eller andet , nogen mere end andre ....
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
99 ud af 100 er så vel også de fleste...

René
-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Surfer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Er klar over at hvis den er nysynet i et andet land skal den synes i DK. Det skulle ikke være noget med bilen. Det eneste er at den smider lidt olie, nogen der har erfaringer med det?
(permalink) Anonymous Unregistered
Skrev for 16 years siden | | | |
Synes in another land has nothing to do with DK, so you have to have it synes in DK. And check the bolts, wash the motor, and stop before you drive to syneshallen and wipe off the bottom of the motor, then your ready.
(permalink) Surfer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Reger også med at give den en god gang klargøring inden syn.
Hvad med til toldsyn, nogle der har nogen ider hvordan man får vuderet den under middle?

Sam
(permalink) Rene72 Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hvis den er lidt skrammet/rusten/falmet/defekt er den under middel. Det er dog kum +/- 5% så det er ikke noget jeg ville gøre meget ud af, men hvis den har nogle kosmetiske fejl, kan du ligeså godt gøre synsmanden opmærksom på dem.


René
-------------------------------------------
http://www.flickr.com/photos/43816259@N08/?saved=1

2074 1572
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Surfer skrev:
nogle der har nogen ider hvordan man får vuderet den under middle?


Det har ingen betydning for afgiften på veteranbiler (35 år gamle eller ældre).

Sørg hellere for at den er pæn, velholdt og præsentabel, så synsmændene ikke bliver alt for mistænksomme og begynder at prikke til alt muligt ubetydeligt.
På hverken min importerede Porsche eller Triumph gad de begynde at bruge hammeren, fordi det ikke virkede til at der var noget at komme efter.

mvh
JAKOB

Reply

You must log in to post.