Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Findes de : Splitbus tromler 5x130 ??

Tags:
No tags yet.

(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Da det er planen at ombygge mine bremser til vinter, søger jeg oplysninger omkring mulighederne....

Foran skal der monteres skivebremser, hvorfra ved jeg ikke endnu, hvilke systemer er bedst ? har talt med CSP om deres, det virker fornuftigt, men er der andre muligheder der er bedre ??

Bag under vil jeg gerne beholde mine tromler, men gerne nye med 5x130 mm boltmøsner fåes det ( straigt axel kit ) tror det er type 3 bremser men er ikke helt klar over dette, hvordan finder man ud at dette, evt. ved at måle tromlers diameter , tykkelse, bredde osv. eller hvordan ?

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
har du straightaxel kit på - kan du få tromler med 5x130
der er dit bremsevalg frit så længe det er med 36mm møtrik.....


til splitbus med 48 mm møtrik findes der ikke tromler med 5x130
med mindre man konveteret til bay IRS system ..
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
har du straightaxel kit på - kan du få tromler med 5x130
der er dit bremsevalg frit så længe det er med 36mm møtrik.....


til splitbus med 48 mm møtrik findes der ikke tromler med 5x130
med mindre man konveteret til bay IRS system ..



Hej Anonym - log ind - så bliver dialogen sjovere :-)


Fint ....jeg har 36 mm møtrik...
Men hvor købes de og hvilke mål skal der tages for at få de rigtige tromler...

/ Clausen
-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
du kan ikke få type3 hubs og løse tromler med 5x130
men du kan skifte dine ankerplader til feks type1 fra 70 også købe tromler
med 5x130 - det er næsten lige så godt...
du kan dog få boret dine 4 huls type 3 hubs og tromler om til 5x130...

mht til forbremserne findes der andre end CSP - men csp er
de eneste der laver dem så man kan sætte sine org 5x14 tommer fælge på
og med 5x130 boltmønster. og nemt skifte til 5x205
man kan dog ikke sætte 14" busfælge på i bag når man har straightaxelkit på..
der er det kun jagtvognsfælge i 14" der kan bruges i 14" serien.

alternativt kan du sætte porsche 944 bremser på både i foran og i bag..

du kan dog ikke få porsche skive bremser til i bag med en lovlig mekanisk håndbremse,
uden af bremse navet er inden i skiven som tromlebremser - det kræver noget
adapter kit som kan købes - en dyr med god løsning..

med en alm motor i kan de alm csp skivebremser i foran og feks 1303 bagbremser
dog godt gøre det - det er kun med noget vild motor der skal nogen vilderer
bremser til.

det skulle vist besvare begge dine spørgsmål



http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C23%2D501%2D310
dog out off stock lige nu

______________________________________________________________________________

selv kommer jeg til at køre med 944 vent skivebremser i foran - og bay irs
i bag med modificerede hubs til 5x130 boltmønster - og måske en bremseforstærker
hvis det viser sig at være nødvendigt - det må tiden vise...
men det er godt nok , og clearet op til 150 hk .....

jeg har på fornemmelsen at vi er helt enige om at
adapterer er ABSOLUT out off the question ;0)
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
du kan ikke få type3 hubs og løse tromler med 5x130
men du kan skifte dine ankerplader til feks type1 fra 70 også købe tromler
med 5x130 - det er næsten lige så godt...

mht til forbremserne findes der andre end CSP - men csp er
de eneste der laver dem så man kan sætte sine org 5x14 tommer fælge på
og med 5x130 boltmønster. og nemt skifte til 5x205

alternativt kan du sætte porsche 944 bremser på både i foran og i bag..

du kan dog ikke få porsche skive bremser til i bag med en lovlig mekanisk håndbremse,
uden af bremse navet er inden i skiven som tromlebremser - det kræver noget
adapter kit som kan købes - en dyr med god løsning..

med en alm motor i kan de alm csp skivebremser i foran og feks 1303 bagbremser
dog godt gøre det - det er kun med noget vild motor der skal nogen vilderer
bremser til.

det skulle vist besvare begge dine spørgsmål



http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C23%2D501%2D310
dog out off stock lige nu

______________________________________________________________________________

selv kommer jeg til at køre med 944 vent skivebremser i foran - og bay irs
i bag med modificerede hubs til 5x130 boltmønster - og måske en bremseforstærker
hvis det viser sig at være nødvendigt - det må tiden vise...
men det er godt nok , og clearet op til 150 hk .....

jeg har på fornemmelsen at vi er helt enige om at
adapterer er ABSOLUT out off the question ;0)




Takker for den forståelige forklaring...

Jeg kører idag med adaptere, uden problemmer , men de er er også låst /limet så godt at når de skal af igen bliver det en weekendsarbejde :-))

Men når jeg skifter bremser vil jeg af med dem, også for at undgå sporviddeforøgelsen...

Skivebremsesættet fra CSP kan godt monteres selvom der er monteret droppede spindler ikke ??

Foran på tænker jeg dette sæt:

CSP Front Disc Brake Kit 5-130 vented

The famous CSP 5x130 front disc brakes are now available as vented! The upgraded system has been redesigned with a 278mm internally vented rotor and specially enlarged calipers. No spindle modifications are required and they are available for the following vehicles:

Beetle and Karmann Ghia with link pin suspension
Beetle and Karmann Ghia with ball joint suspension
Thing (Type-181)
Bus 1950-1970
Type-3
Porsche 356A and 356B
and all Buggies, KitCars and Replicas with Beetle link pin or ball joint suspension

The kit contains all parts to convert the car to a 5x205 vented front disc brake system. Only the master cylinder needs to purchased separately in order to match the application.

Bagunder så disse dele hvis jeg forstår det rigtigt :
Brake Drum rear PCD 5/130 (Porsche) German Quality
samt
Backing Plate Bug/Karmann Ghia 68- right+Left
samt nye bremsekomponenter




-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
csp kittet kan fåes til i bag - men er med hydralisk håndbremse som ikke er
lovligt på din bil..

i foran passer de fint på droppede spindler - du skal dog har en 2 kreds
hovedbremse cylinder på - enten fra en 67 splitbus (svær at finde)
eller csp's adapter kit der tilladerer en sernerer 2 kreds hovedcylinder..
___________________________________________________________________________

jeg har på fornemmelsen jeg får det hele til at lyde meget kompliceret , men
det er ret enkelt når man lige ved hvordan - der er ikke noget okus pokus i det ..

___________________________________________________________________________

jeg bliver lige lidt i tvivl OM der er mekanisk håndbremse eller ikke på det kit
til bagenden - eller om der overhovedet er T
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Mener da at BAD bremser også fås til 14"?

G.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
Mener da at BAD bremser også fås til 14"?

G.


de skriver om man kører på 15 tommer også kan man vælge ja eller nej
de skriver ikke om de passer til 14 tommer

http://www.airkewld.com/parts/products.php?cat=112&PHPSESSID=3bd8915e17017ba36bcb815751d50f3b

men kører man 15 tommer kan da selvfølgelig også bruges
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) PcbOvals Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Creative engineering har da også nogle kit.
Har ikke matchet priser og hvordan de løser opgaven.

-------------------------------------------
Was: Keller Renner Kopenhagen - 1666 Vwestbrücke.
Is: Copenhagen DK
(permalink) micha racing Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bornholmer skrev:
csp kittet kan fåes til i bag - men er med hydralisk håndbremse som ikke er
lovligt på din bil..

i foran passer de fint på droppede spindler - du skal dog har en 2 kreds
hovedbremse cylinder på - enten fra en 67 splitbus (svær at finde)
eller csp's adapter kit der tilladerer en sernerer 2 kreds hovedcylinder..
___________________________________________________________________________

jeg har på fornemmelsen jeg får det hele til at lyde meget kompliceret , men
det er ret enkelt når man lige ved hvordan - der er ikke noget okus pokus i det ..

___________________________________________________________________________

jeg bliver lige lidt i tvivl OM der er mekanisk håndbremse eller ikke på det kit
til bagenden - eller om der overhovedet er T
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Mht hovedbremsecylinder er der også en mulighed du glemmer Ib.
Hvis du tager en hovedbremsecylinder fra en 71-73 bay passer den også på din splitbus.
Du skal dog enten...

A: bruge "trykpinden" fra bay-window bussen
B: Korte ca. 1 cm. af din splitbus-"pind"

Så er hovedbremsecylinderen væsentligt billigere og fås ved din lokale bremsemand.

Jamen hvad så med beholder?

Beholderen fra en polo eller golf passer nøgagtigt ned i cylinderen og låget sidder lige ud for hullet i gulvet.

Det har virket på min bus i 5 år nu og kostede sammenlagt 300 kr.

G.
(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
Mht hovedbremsecylinder er der også en mulighed du glemmer Ib.
Hvis du tager en hovedbremsecylinder fra en 71-73 bay passer den også på din splitbus.
Du skal dog enten...

A: bruge "trykpinden" fra bay-window bussen
B: Korte ca. 1 cm. af din splitbus-"pind"

Så er hovedbremsecylinderen væsentligt billigere og fås ved din lokale bremsemand.

Jamen hvad så med beholder?

Beholderen fra en polo eller golf passer nøgagtigt ned i cylinderen og låget sidder lige ud for hullet i gulvet.

Det har virket på min bus i 5 år nu og kostede sammenlagt 300 kr.

G.


Hej Gustav

Hvilken type kører du med, de der BAD bremser ser godt nok solide ud....
Har du skiver bagunder ?

det er ikke fordi jeg skal have bremset nogen racer ned...
men kunne godt mærke at der ikke var alt for meget bremsekraft at gøre godt med på vores ferietur ..

-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
Mht hovedbremsecylinder er der også en mulighed du glemmer Ib.
Hvis du tager en hovedbremsecylinder fra en 71-73 bay passer den også på din splitbus.
Du skal dog enten...

A: bruge "trykpinden" fra bay-window bussen
B: Korte ca. 1 cm. af din splitbus-"pind"

Så er hovedbremsecylinderen væsentligt billigere og fås ved din lokale bremsemand.

Jamen hvad så med beholder?

Beholderen fra en polo eller golf passer nøgagtigt ned i cylinderen og låget sidder lige ud for hullet i gulvet.

Det har virket på min bus i 5 år nu og kostede sammenlagt 300 kr.

G.



hvilken Golf eller Polo ????
de er vel ikke ens alle sammen
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 16 years siden | | | |
[quote=Micha Racing]
dit fjollet hoved det er med mekanisk´håndbremse og alle deres sæt er tüv godkendt:))))

der er da ingen godkendelse med når man køber dem ved CSP
hvor får man den henne så ?


ved godt de reklamerer med det - men hvor er den så ???
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Jeg kører med originale skivebremser fra en 79ér bay, sat på en bærekugleforbro fra en 68/69er bay. Bagi har jeg bygget IRS og tromler fra en 79er bus på alt sammen med originale vw-dele. Jeg har det helt fint med at mit set-up sikkert er gammeldags, men det virker og jeg kan få alle reservedele hos min lokale Superdæk uden at skulle ringe til en rastafarienglænder.

Kan ikke alle modelnavnene på polo og golf. Men min er taget fra en af de firkantede poloer, ca. samme årgang som en Golf 2. Den har set ligesådan ud i alle golfér jeg har kastet mit åsyn på både før og siden. Lad være at gøre noget nemt svært. De står alle steder.

G.

(permalink) Clausenvw Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
Jeg kører med originale skivebremser fra en 79ér bay, sat på en bærekugleforbro fra en 68/69er bay. Bagi har jeg bygget IRS og tromler fra en 79er bus på alt sammen med originale vw-dele. Jeg har det helt fint med at mit set-up sikkert er gammeldags, men det virker og jeg kan få alle reservedele hos min lokale Superdæk uden at skulle ringe til en rastafarienglænder.

Kan ikke alle modelnavnene på polo og golf. Men min er taget fra en af de firkantede poloer, ca. samme årgang som en Golf 2. Den har set ligesådan ud i alle golfér jeg har kastet mit åsyn på både før og siden. Lad være at gøre noget nemt svært. De står alle steder.

G.



Takker !!!

Clausen
-------------------------------------------
69´ Porsche 912
73´ Porsche 914
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Bremsevædskebeholderdonor...
91_1.jpg

(permalink) Rasser Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Anonym skrev:
Bremsevædskebeholderdonor...


Er det så Golf 2´eren til venstre bagved, polo stc. car bagerst til højre eller er det coupe´en foran du mener man kan tage beholderen fra ;-)

Det kan hurtigt blive en forvirrende omgang - puhaaaaa!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tror faktisk de alle kan bruges.
For lige at runde den helt af kan du med få modifikationer bruge hovedbremsecylinder og forstærker fra en polo 6n.

- og Rasser det er den model der ikke er på billedet

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook

Reply

You must log in to post.