Hej.
Så fik jeg startet min 2,4 T4 motor op, efter at have sat en anden starter på, som Frank foreslog. Den kørte rigtig godt efter nogle få justeringer. MEN,MEn, efter et stykke tid drev olie ud fra stødstangsrørene og andre stedet. Tog topstykkerne og andre "løsdele" af for at pakke det om. Da toppene var taget af kunne jeg se, at cylender nr. 1, 2 og 4 var som nye. I cylender 3 kunne jeg se en stor tærring, som om der havde stået vand i den. Ved opmåling var cylenderne fra
102,63 - 102,86 m.m. Hvis jeg honer den dårlige cylender vil den måle ca. 103,30.
Nu mit spørgsmål: kan det betale sig at samle motoren igen med den cylender og tage en konpresions måling, eller bliver tolerancen for stor??
Ned venlig hilsen
Vigcon
Så fik jeg startet min 2,4 T4 motor op, efter at have sat en anden starter på, som Frank foreslog. Den kørte rigtig godt efter nogle få justeringer. MEN,MEn, efter et stykke tid drev olie ud fra stødstangsrørene og andre stedet. Tog topstykkerne og andre "løsdele" af for at pakke det om. Da toppene var taget af kunne jeg se, at cylender nr. 1, 2 og 4 var som nye. I cylender 3 kunne jeg se en stor tærring, som om der havde stået vand i den. Ved opmåling var cylenderne fra
102,63 - 102,86 m.m. Hvis jeg honer den dårlige cylender vil den måle ca. 103,30.
Nu mit spørgsmål: kan det betale sig at samle motoren igen med den cylender og tage en konpresions måling, eller bliver tolerancen for stor??
Ned venlig hilsen
Vigcon