Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Cylender

Tags:
No tags yet.

(permalink) vigcon Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hej.
Så fik jeg startet min 2,4 T4 motor op, efter at have sat en anden starter på, som Frank foreslog. Den kørte rigtig godt efter nogle få justeringer. MEN,MEn, efter et stykke tid drev olie ud fra stødstangsrørene og andre stedet. Tog topstykkerne og andre "løsdele" af for at pakke det om. Da toppene var taget af kunne jeg se, at cylender nr. 1, 2 og 4 var som nye. I cylender 3 kunne jeg se en stor tærring, som om der havde stået vand i den. Ved opmåling var cylenderne fra
102,63 - 102,86 m.m. Hvis jeg honer den dårlige cylender vil den måle ca. 103,30.
Nu mit spørgsmål: kan det betale sig at samle motoren igen med den cylender og tage en konpresions måling, eller bliver tolerancen for stor??
Ned venlig hilsen
Vigcon
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hvis du har tæringsar er den vel ødelagt. Hvad er det for nogen mål ? Er de taget med en skydelære ?

Der kommer olie ud alle steder. Har du krumtaphusudluftning ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vigcon Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hej Frank.
Målene er indvendige i cylenderne og taget med et spærmål og målt med en micrometerskrue.
Udluftningen er OK. Den spildte olie fordi dem som har samlet den ikke har været omhyggelige nok. O-ringene til pakning af stødstangsrørene var skåret i stykker ved monteringen og nogle andre pakninger passede ikke til formålet. Olietryksmåler var ikke spændt o.s.v. Men Frank, kan jeg bruge cylenderen hvis jeg honer den,selv om den så bliver ca. 0,7 m.m. større. Tærringen er kun et sted og på størelse som en 5 kr.
Hilsen
Vigcon

(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
vigcon skrev:
Hej Frank.
Målene er indvendige i cylenderne og taget med et spærmål og målt med en micrometerskrue.
Udluftningen er OK. Den spildte olie fordi dem som har samlet den ikke har været omhyggelige nok. O-ringene til pakning af stødstangsrørene var skåret i stykker ved monteringen og nogle andre pakninger passede ikke til formålet. Olietryksmåler var ikke spændt o.s.v. Men Frank, kan jeg bruge cylenderen hvis jeg honer den,selv om den så bliver ca. 0,7 m.m. større. Tærringen er kun et sted og på størelse som en 5 kr.
Hilsen
Vigcon



Hvad måler stemplet i den skadedet cylinder?
(permalink) vigcon Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hvor cylenderen ser ud som ny måler den 102,63 m/m
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jeg ville få det hele undersøgt af et firma der lever af at tage de mål du ønsker at måle (cylinderservice firma af en art) - og så tage snakken med dem om hvad der kan reppes, og hvad der bør købes nyt af.

Dine mål lyder meget underlige synes jeg, og det er også rigtig rigtig rigtig meget du snakker om at hone op i str. - mener du ikke bore og så efterfølgende hone, og til sidst montere overstr. stempler i de "nye" cylindre ?

ps. anonym spurgte til stempel størrelse, ikke cylinder størrelse - hvad måler stemplet ?
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) vigcon Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Undskyld. Læste det som cylenderen. Tager målet i morgen.
(permalink) vigcon Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Nej. Jeg mener hone så tæringen er væk. Jo og målene passer. Det er ikke bare lige at få et stempel i overstørrelse til min cylender, men er der en her på nettet som
har en cylender m/stempel
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Målet på stemplet er 102,35 m/m
Hilsen Vigcon
(permalink) warp Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Hvis jeg var dig og det kun er én cylinder der har taget skade ville jeg købe en ny cylinder og evt. et nyt stempel hvis det også har taget skade.
Jeg mener http://www.aircooled.net sælger cylinder og stempler enkeltvis.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Rasser Member
Skrev for 15 years siden | | | |
cylinder 102,63 og stempel 102,35.......hmmmm underlige mål!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rolf Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Rasser skrev:
cylinder 102,63 og stempel 102,35.......hmmmm underlige mål!


102,362 = 4,030" dvs første overstørrelse på eks en Chevy smallblock
102,616 = 4,040" overstørrselse som overstående, men knap så mange muligheder nht stempler.
Hvor har du målt diameteren på stemplerne?? Man skal altid måle nederst på skørtet.
Jeg har aldrig set eller hørt om andet end 100, 103, 104 og 105 mm cylindersæt til type 4. Det kan måske være et gammelt 100 mm CB eller Scat cylindersæt som er boret 0,04" op til Chevy stempler og så har man måske ikke kunnet få stempler i rette overstørrelse og har monteret 0,03" overstørrelse stempler. Hvad måler cylinderne udvendig i toppen og bunden?? Disse mål kunne bringe lidt lys over oprindelsen af cylinderne. Men jeg tror ikke det bliver let at finde en cylinder.

/Rolf
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Anonym Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Til Warp: Det prøver jeg, hvis det cylender service firma, jeg har kontaktet, ikke kan hjælpe mig.
Til Rasser: Ja underlige mål, men de er rigtige nok.
Tak for svarene
Hilsen
Vigcon

Reply

You must log in to post.