Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  torsionsstängerne sidder fast

Tags:
No tags yet.

(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 15 years siden | | | |
ja spörgsmålet er: hvordan får jeg dem ud/af????? de sidder fast. som man måske kan se på billedet er denne dunebuggy lavet til at kune köre med irs bagvogn, og det skal der på, men först skal jeg ha längere torsionsstänger i.

så hvordan får jeg de gamle af? har prövet at rive og flå i dem.
jonas
Billede240.jpg

(permalink) Peterwings Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Kunne man ikke vippe bunden op på højkant og så få lidt rustløsner ned så det kan stå natten over og arbejde. Man kunne også bruge diesel. Når først den ene er ude kan man banke den anden ud fra den side hvor man så nu ikke har en.

Hilsen Peter

PS: Måske kan man varme selve røret?
-------------------------------------------
Low Bay inc.
Our greatest weakness lies in giving up.
peterwings@yahoo.dk
(permalink) cardude Member
Skrev for 15 years siden | | | |
ja det må være noget med noget rust løsner, wd40 eller evt diesel, og så rokke dem op og ned og højre og venstre mens at man trækker, når du monterer dem igen så giv dem noget leje fedt i spinlen i enden, så kan du også få dem ud næste gang.

det ser umidelbart ud somom at du allerede har en karos på, så det kan nok ikke lade sig gøre at sætte den på højkant, men wd40 har jo den der røde forlænger som du kan bruge til at forsøge at spøjte ind i bunden.

eller så et tov i den ene siden af bilen til noget fast, og et tov på den modsatte torsionsstang og så 2-3 friske gutter til at trække i tovet mens at den rykkes op og ned osv. den skal kunne trækkes ud.

evt endda banke tortions stangen ind igen som et forsøg på at få den til at rykke sig.
(permalink) lotus-jonas Member
Skrev for 15 years siden | | | |
ja jeg må pröve lidt. jag kan evt pille karossen af så kan jeg jo rulle den om på siden.
andre gode ideer til at få torsionsstänger ud?? tänkte lidt på at lave en slags afträkker til det.
(permalink) SorenJ Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jeg har været ude for at der skulle bruges gas og ilt, 2 mand og 1 uge for at få stængerne ud.


Jeg har også været ude for at de sad godt fast, men var til at løsne meget nemt.


Et problem er at man ikke rigtigt kan gå fat i torsionsstangen, så man kan ikke hive i den. Men, prøv at tage en en svejsetang der passer i strålerne. Passer den så kan du klemme den hårdt om torsionsstangen og så tage ordentligt fat. Så kan du hive i den, rykke den op og ned og ikke mindst give svejsetagen nogle slag med en blød hammer. Så kommer den sikkert.
-------------------------------------------
Ring: 28118212
(permalink) Blob Member
Skrev for 15 years siden | | | |
En løftestrop ind omkring torisionsstangen, og så en skrælle eller lign på. Så kan man få et rigtig godt træk.



Jakob
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 15 years siden | | | |
Jeg ville forsøge at slå på den med en blyhammer.
Og hvis man får den ene ud, de er jo gennemgående, der er ikke lukket inde i midten, så kan man fange noterne igen og banke den anden ud med en lang dorn.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.