Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  PROBLEMET L

Tags:
No tags yet.

(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Min motor er begyndt på noget mærkeligt.
Når jeg har kørt 1 minuts tid, så vil den ikke falde til normalt tomgang igen, men kører videre med mange omdrejninger.
Det er selve mekanismen med tomgangskruen der ikke falder ind igen.
Jeg har prøve flg.:
sprayet noget glidemiddel ind i/på kablet.
Fjernet strøm til automatchoker, som i øvrigt blive mega varm.
Prøvet at løsne møtrikken der holder mekanismen til tomgangsskruen på plads.
Nogen der kender et trick?

Holger
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
åbner tomgangs-spjældet..er fjederen inden i knækket..er det justeret korrekt så det lukker helt ved kold og åbner ved varmt, er det 6v varmelegme på 12v elanlæg eller omvendt?


//Jesper
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Var det vandbaseret glidemiddel du brugte ?

Hvis problemet er mekanisk. Så tag delene af en af gangen, til den falder ned.
Speedertrækstænger (på biler med to karburatorer), løsn speederkablet ved karburatoren, osv.

Mit gæt er at din speederpedal ikke kan komme tilbage for guldtæppet eller der er sprunget en fjeder i centrifugalmekanismen på strømfordeleren.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Tomgangsspjældet ? På en VW ? Det bliver et skud -
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 16 years siden | | | |
chokerspjæld så.. ;)
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Frank_Andersen skrev:
Var det vandbaseret glidemiddel du brugte ?

quote]

Hvorfor spørger du Frank? Står du og mangler noget ;-)

Nå, spøg til side. Jeg kigger på det i morgen. Tak for hjælpen so far.

Holger
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Jesper Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Check lige at den split, eller stift, der sidder på siden af karburatoren og begrænser åbningen af chokerspjældet sidder hvor den skal. Hvis den mangler kan det sætte sig fast.
(Billede lånt fra annonce her på nettet).
karburator.jpg

-------------------------------------------
folkevognen(a)live.com
(permalink) TheRealHolger Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Det var meget svært for mig at gennemskue problemet, trods al jeres hjælp. Så det endte med, at jeg satte en ekstra skive ind ved den fjeder/stang ved accelerationspumpen der trækker mekanismen med tomgangsskruen tilbage.

Så nu kører det igen. Fedt!

Holger
-------------------------------------------
+ Kadett B 1.1 1971
+ Audi 100 2.0E 1994
+ MB 450SL 4.5 V8 1974
(permalink) Møgelmose Member
Skrev for 16 years siden | | | |
Hov.... Det er da ikke tomgangskruen der sidder på den stang?
Tomgangskruen sidder på siden af karburatoren så vidt jeg ved..
Den skrue du har på "stangen" er den ikke kun til choker? Dvs. den skal justeres så den lige akkurat ikke rører når chokeren er varm men kun åbner for spjæld når chokeren er kold?
-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve

Reply

You must log in to post.