En meget velholdt Audi 100 Avant 5E fra 1978 5 cyl. 136 hk 186.000 km. sættes hermed til salg. Bilen er nysynet og kører rigtig godt. Pæn og velholdt både indvendig og udvendig - ejet af den samme mand i 20 år. Bygget om til 5 gears med ny kobling. Kører 12-13 km/l på motorvej ! Uden tvivl en klassiker
For det første vil jeg sige at jeg selv har været super glad for den gamle klassiske Audi - den kører fremragende - en rigtig cruiser !
Der er to årsager til jeg sælger den og de er - 1. syndt at bruge den til hverdagsbil 2. skal have en mere økonomiske hverdagsbil da Audien er den bil jeg bruger hver dag og med kun ca. 7 km til arbejde når den dårlig nok at blive varm (cykler dog også en del :)
Jeg har selv ejet bilen i 2½ år og al den tid har den når jeg ikke har brugt den stået i næsten aflukket carport. Før mig har en ældre herre ejet den i ca. 20 år. I alle de år har den stået inde i garage, blevet passet og plejet og flere gange har han rustbeskyttet den med noget specielt skibsfedt.
Jeg har iøvrigt gået bilen efter for rust flere gange. Kun to steder har jeg fundet en lille smule - lidt på indersiden af bagklap og en smule et andet sted. Men når noget i vores verden er rustfrit gælder det alt andet lige jo aldrig 100 % - det ved vi!, men som jeg oplever denne bil er den så godt som rustfri.
Bilen fik for en 15 år siden en mildere renovering incl. omlakering som fortsat på det meste af bilen ser godt ud. Enkelte steder er lakken dog famlet bla. på motorhjelm - jeg vælger dog at se det som patina !
Bilen er ikke med originalt servicehæfte. Ved ikke om bil har været dansk fra ny. I følge den tidligere ejer er det den originale motor med km garanti, dette dog ikke autouriseret dokumenteret da der ikke medfølger originalt servicehæfte - men den ældre mand var til at stole på ingen tvivl om det. I følge den tidligere ejer har den ikke været udsat for skader af nogen art.
Har lavet følgende selv på bilen:
1. skiftet kobling
2. afdrejet svinghjul monteret
3. ny koblingshovedcylinder monteret
4. ny slavecylinder.
5. ombygget til 5 trins gearkasse fra en 80'er Audi 100. skulle
ifølge Autogenbrug ha' gået omkring 85.000 km såvidt jeg
husker, har dokumention på dette.
6. nye indsprøjtnings-dysse o-ringe
7. nye motor/gearkasse-ophæg 4 stk.
8 ny original motorklap dæmper
9. to nye originale bagklap dæmpere
10. nyt forrest udstødnimgsrør fra manifold til første potte (malet
med zink)
11. nye ledninger trukket til de elektriske rudehejs ( minus venstre
bagdør)
12. Bagsædeseler monteret.
13. Nye original støddæmpere bag
14. Nye helårsdæk
15. Pæne kapsler købt brugt og monteret hele vejen rundt
16. Olieskift og filter
17. Ud over ovenforstående mener jeg at tidligere ejer fortalte mig,
at der var nye skiver på og tandrem skiftet inden for
20.000 km siden. Dette står dog på et klistermærke i motorrum
for dokumentation.
puha - har faktisk lavet en del !
Det eneste jeg lige kan komme i tanke om i forhold til standen er
- skrabeliste venstre bagdør bør skiftes ( lige nu sidder noget gummi i for at forhindre vand i at løbe ned).
- Stenslag i forrude, dog uden for synsfelt. Blev synet med dette.
Som sagt har jeg/vi været rigtige glade for denne gamle audi og med to andre gamle biler fra 69 (vw) har jeg desværre ikke tid mere til at ta' mig af denne gamle velholdte audi - håber nogen andre har ? Lovede faktisk den ældre mand som havde passet på den i gennem alle årene, at hvis jeg en dag ville sælge den igen, skulle det være til en der værdsatte den.
Alt andet lige en rigtig fin og sjælden type 43 Avant 5E nysynet og lige til at køre i. Synet for ca. 1 måned siden med ros fra synsmand !
ring gerne for mere info 61459430 (bor i KBH)
pris 22.000
HIlsen Henrik
For det første vil jeg sige at jeg selv har været super glad for den gamle klassiske Audi - den kører fremragende - en rigtig cruiser !
Der er to årsager til jeg sælger den og de er - 1. syndt at bruge den til hverdagsbil 2. skal have en mere økonomiske hverdagsbil da Audien er den bil jeg bruger hver dag og med kun ca. 7 km til arbejde når den dårlig nok at blive varm (cykler dog også en del :)
Jeg har selv ejet bilen i 2½ år og al den tid har den når jeg ikke har brugt den stået i næsten aflukket carport. Før mig har en ældre herre ejet den i ca. 20 år. I alle de år har den stået inde i garage, blevet passet og plejet og flere gange har han rustbeskyttet den med noget specielt skibsfedt.
Jeg har iøvrigt gået bilen efter for rust flere gange. Kun to steder har jeg fundet en lille smule - lidt på indersiden af bagklap og en smule et andet sted. Men når noget i vores verden er rustfrit gælder det alt andet lige jo aldrig 100 % - det ved vi!, men som jeg oplever denne bil er den så godt som rustfri.
Bilen fik for en 15 år siden en mildere renovering incl. omlakering som fortsat på det meste af bilen ser godt ud. Enkelte steder er lakken dog famlet bla. på motorhjelm - jeg vælger dog at se det som patina !
Bilen er ikke med originalt servicehæfte. Ved ikke om bil har været dansk fra ny. I følge den tidligere ejer er det den originale motor med km garanti, dette dog ikke autouriseret dokumenteret da der ikke medfølger originalt servicehæfte - men den ældre mand var til at stole på ingen tvivl om det. I følge den tidligere ejer har den ikke været udsat for skader af nogen art.
Har lavet følgende selv på bilen:
1. skiftet kobling
2. afdrejet svinghjul monteret
3. ny koblingshovedcylinder monteret
4. ny slavecylinder.
5. ombygget til 5 trins gearkasse fra en 80'er Audi 100. skulle
ifølge Autogenbrug ha' gået omkring 85.000 km såvidt jeg
husker, har dokumention på dette.
6. nye indsprøjtnings-dysse o-ringe
7. nye motor/gearkasse-ophæg 4 stk.
8 ny original motorklap dæmper
9. to nye originale bagklap dæmpere
10. nyt forrest udstødnimgsrør fra manifold til første potte (malet
med zink)
11. nye ledninger trukket til de elektriske rudehejs ( minus venstre
bagdør)
12. Bagsædeseler monteret.
13. Nye original støddæmpere bag
14. Nye helårsdæk
15. Pæne kapsler købt brugt og monteret hele vejen rundt
16. Olieskift og filter
17. Ud over ovenforstående mener jeg at tidligere ejer fortalte mig,
at der var nye skiver på og tandrem skiftet inden for
20.000 km siden. Dette står dog på et klistermærke i motorrum
for dokumentation.
puha - har faktisk lavet en del !
Det eneste jeg lige kan komme i tanke om i forhold til standen er
- skrabeliste venstre bagdør bør skiftes ( lige nu sidder noget gummi i for at forhindre vand i at løbe ned).
- Stenslag i forrude, dog uden for synsfelt. Blev synet med dette.
Som sagt har jeg/vi været rigtige glade for denne gamle audi og med to andre gamle biler fra 69 (vw) har jeg desværre ikke tid mere til at ta' mig af denne gamle velholdte audi - håber nogen andre har ? Lovede faktisk den ældre mand som havde passet på den i gennem alle årene, at hvis jeg en dag ville sælge den igen, skulle det være til en der værdsatte den.
Alt andet lige en rigtig fin og sjælden type 43 Avant 5E nysynet og lige til at køre i. Synet for ca. 1 måned siden med ros fra synsmand !
ring gerne for mere info 61459430 (bor i KBH)
pris 22.000
HIlsen Henrik